Modelowanie hydrogeologiczne i procesów geologiczno-inżynierskich: Modelowanie matematyczne
Field of study: Applied Geology
Programme code: 04-S2GS19.2019

Module name: | Modelowanie hydrogeologiczne i procesów geologiczno-inżynierskich: Modelowanie matematyczne |
---|---|
Module code: | 2GS-619 |
Programme code: | 04-S2GS19.2019 |
Semester: | summer semester 2019/2020 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Uczestnictwo w module Modelowanie matematyczne pozwala studentowi zapoznać się z narzędziami służącymi do wykonywania modeli matematycznych opisujących środowisko przyrodnicze. W trakcie zajęć student poznaje podstawy programowania w języku statystycznym R oraz języka Python/ Matlab. Student, tworząc liczne programy, uczy się podstawowych struktur algorytmicznych jak również poszerza swoją wiedzę z zakresu zaawansowanej statystyki. Zdobyta wiedza pozwoli wykonywać zadania nie tylko z zakresu geologii, ale również informatyki, co może okazać się przydatne w podczas przyszłej pracy zawodowej. |
Prerequisites: | zalecane: realizacja większości efektów kształcenia modułów wynikających z planu studiów. |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
zna zaawansowane techniki obliczeniowe, geoinformatyczne oraz wybrane programy komputerowe wspomagające działalność geologiczną w zakresie prac kameralnych i terenowych mając świadomość zakresu i ograniczeń ich stosowania [2GS-619-1] |
2GS_W1 [1/5] |
potrafi zaprojektować, przeprowadzić i udokumentować samodzielne badania potrzebne do zrealizowania zadania geologicznego lub środowiskowego, a także zaprojektować model matematyczny opisujący zebrane dane [2GS-619-2] |
2GS_U3 [2/5] |
potrafi pracować w grupie, wykazuje odpowiedzialność za ocenę zagrożeń wynikających ze stosowanych technik badawczych [2GS-619-3] |
2GS_U10 [2/5] |
potrafi prowadzić dyskusje naukowe, dobierać właściwe argumenty na poparcie lub obalenie określonej tezy [2GS-619-4] |
2GS_U7 [2/5] |
potrafi posługiwać się zasadami krytycznego wnioskowania [2GS-619-5] |
2GS_K1 [1/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
programy komputerowe wykonywane podczas zajęć [2GS-619-w-1] | weryfikacja wiedzy Studenta w oparciu o jego pracę wykonywaną podczas zajęć polegającą na przygotowaniu programów komputerowych i modeli matematycznych |
2GS-619-1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [2GS-619-fs-1] | prezentacje multimedialne, pogadanka, praca równym frontem |
30 | przygotowanie się do tworzenia programów, zaznajomienie ze składnią poznawanych języków programowania |
45 |
programy komputerowe wykonywane podczas zajęć [2GS-619-w-1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |