Undergraduate seminar 1 Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: 02-S1BN12.2019

Module name: Undergraduate seminar 1
Module code: 02-BN-S1-SD05
Programme code: 02-S1BN12.2019
Semester: winter semester 2021/2022
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Seminarium licencjackie ma na celu podjęcie się przez studiujących zadania badawczego, którego efekty ocenione zostaną po roku. Pierwszy semestr ma na celu dokonanie wyboru tematu, który ma być zgodny z zakresem problematyki dyscypliny bibliologii i informatologii bądź jej interdyscyplinarnych powiązań. W trakcie pierwszego semestru należy wstępnie ustalić zespół zagadnień szczegółowych, które należą do indywidualnie wybranego zadania i staną się podstawą planu pracy, korygowanego w miarę pozyskiwania źródeł informacji oraz ich znajomości. Student w trakcie pierwszego semestru zobowiązany jest utworzyć uporządkowaną zgodnie z zasadami bibliografii załącznikową listę źródeł, w podziale według typów dokumentów. Ma też sformułować szkic wstępu, z uwzględnieniem przewidywanych celów oraz metod postępowania badawczego.
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student ma znajomość zakresu badań bibliologii i informatologii oraz zna relacje między bibliologią a innymi dyscyplinami nauk humanistycznych i na tym polu koncentruje doświadczenia poznawcze dla wyboru tematu własnej pracy badawczej [SD05_1]
K_W01 [3/5] K_W05 [4/5]
Student orientuje się w metodologii badań dyscyplin pokrewnych bibliologii i informatologii, zna źródła informacji potrzebne do zrealizowania zadania badawczego. [SD05_2]
K_W09 [4/5]
Student potrafi w podstawowym stopniu planować samodzielne postępowanie badawcze, ustalić wstępne kroki, dysponować czasem, korygować plan badań w toku analizy dostępnej dokumentacji oraz ustalić plan większej wypowiedzi na realizowany temat badawczy. [SD05_3]
K_U01 [4/5] K_U05 [3/5]
Student umie gromadzić odpowiednie piśmiennictwo, także obcojęzyczne, i inne dokumenty przydatne w realizacji planowanego projektu badawczego. w diagnozowaniu sytuacji społeczno-kulturalnej, a czerpiąc z nich, przestrzega norm prawnych. [SD05_4]
K_U04 [4/5] K_U11 [3/5] K_U13 [4/5] K_U14 [3/5]
Student wybiera temat pracy licencjackiej użyteczny społecznie, odpowiadający posiadanym umiejętnościom, wykazując się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do zawodu. [SD05_5]
K_K01 [3/5]
Student wybiera takie zadania naukowo-badawcze, które pozwolą mu zyskać korzystny wizerunek pracownika biblioteki bądź innej instytucji na rynku pracy, w środowisku zawodowym [SD05_6]
K_K02 [4/5] K_K03 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Aktywność (udział w dyskusji) [SD05_w_1]
Analiza formalno-terminologiczna pola zadania badawczego: Student tworzy spis pojęć oraz ich definicji w celu wykonania wstępnej charakterystyki, poprzedzającej planowanie czynności badawczych z uwzględnieniem szerszego oraz szczegółowego, merytorycznego zakresu własnej pracy.
SD05_1 SD05_2 SD05_5 SD05_6
Projekt [SD05_w_2]
Bibliografia źródeł informacji przewidzianych w toku pracy: Student opracowuje wstępną bibliografię źródeł w toku kwerendy, ocenia ich adekwatność do pola własnych badań oraz na tej podstawie precyzuje cele: poznawczy, kulturowy, prakseologiczny z perspektywy zawodowej. Sporządza wstępną ocenę stanu badań. Plan i harmonogram zadania badawczego: Na podstawie wstępnego zestawienia źródeł oraz zbioru pojęć student redaguje plan postępowania badawczego, ustala harmonogram prac, dokonuje korekty w miarę poszerzania wiedzy.
SD05_3 SD05_4
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
seminar [SD05_fs_1]
Analiza zakresu wybranego zadania badawczego, analiza stanu źródeł, planowanie pracy
15
Planowanie etapów pracy badawczej. Kwerendy słowników terminologicznych, encyklopedii specjalnych, tezaurusów, katalogów bibliotecznych, bibliografii narodowej oraz bibliografii bibliologicznej.
75 Aktywność (udział w dyskusji) [SD05_w_1] Projekt [SD05_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)