Rośliny w warunkach stresu środowiskowego
Field of study: Food and Nutrition Biology
Programme code: 01-S2BZ16.2016
| Module name: | Rośliny w warunkach stresu środowiskowego |
|---|---|
| Module code: | 2BZ_44 |
| Programme code: | 01-S2BZ16.2016 |
| Semester: |
|
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 2 |
| Description: | Moduł „Rośliny w warunkach stresu środowiskowego” przekazuje studentowi specjalistyczną wiedzę. dotyczącą, stresów abiotycznych i ich wpływu na wzrost roślin. Student pozna oddziaływania stresu wywołanego metalami ciężkimi, niedoborem lub nadmiarem mikro- i makroelementów, deficytem wody, zasoleniem lub temperaturą, na powstawanie reaktywnych form tlenu i peroksydację lipidów. Nabędzie wiedzę na temat zmian w metabolizmie i budowie roślin spowodowanych wymienionymi stresami. |
| Prerequisites: | Wiedza z botaniki i fizjologii roślin na poziomie licencjatu. |
| Key reading: | jak: Literatura obowiązkowa w sylabusie |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Wyróżnia i definiuje rodzaje stresów abiotycznych obserwowanych w roślinach. [2BZ_44_1] |
2BZ_W09 [4/5] |
Opisuje wpływ stresu wywołanego metalami ciężkimi, niedoborem lub nadmiarem mikro- i makroelementów, deficytem wody, zasoleniem lub temperaturą na wzrost i procesy fizjologiczne w roślinach. [2BZ_44_2] |
2BZ_W03 [4/5] |
Przedstawia sposób powstawania reaktywnych form tlenu w wyniku stresu abiotycznego oraz ich wpływu na funkcjonowanie roślin. [2BZ_44_3] |
2BZ_W11 [4/5] |
Potrafi zastosować poznane metody i wykorzystać wiedzę do oceny stopnia stresu abiotycznego. [2BZ_44_4] |
2BZ_W08 [4/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Zaliczenie końcowe [2BZ_44_w1] | Obejmuje zagadnienia omawiane na wykładach oraz informacje znajdujące się we wskazanych przez wykładowców książkach. |
2BZ_44_1 |
| Ocena ciągła aktywności studenta [2BZ_44_w2] | Na każdych zajęciach ocenie podlega umiejętność: posługiwania się urządzeniami laboratoryjnymi, prawidłowego wykonania doświadczeń, interpretowania uzyskanych wyników oraz wyciągania wniosków, przygotowania pisemnego sprawozdania z wykonanego ćwiczenia. |
2BZ_44_3 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| lecture [2BZ_44_fs1] | Wykład wybranych zagadnień z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych - prezentacje multimedialne ilustrujące omawiane zagadnienia. |
10 | Samodzielne przyswojenie wiedzy z wykładów. Praca z podstawową i zalecaną w sylabusie literaturą przedmiotu. |
20 |
Zaliczenie końcowe [2BZ_44_w1] |
| laboratory classes [2BZ_44_fs2] | Praca pod kierunkiem prowadzącego – nabycie praktycznych umiejętności: przygotowania a następnie ekstrakcji materiału roślinnego w celu określenia zawartości nadtlenku wodoru, pracy z wirówką oraz spektrofotometrem. Omówienie i udokumentowanie wyników pomiarów, dyskusja. |
20 | Przygotowanie do ćwiczeń na podstawie zalecanej przez prowadzącego literatury przedmiotu. |
10 |
Ocena ciągła aktywności studenta [2BZ_44_w2] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||