Seminarium licencjackie 2
Field of study: Speech Therapy
Programme code: 02-S1LO19.2019

Module name: | Seminarium licencjackie 2 |
---|---|
Module code: | 02-LO-S1–SL206 |
Programme code: | 02-S1LO19.2019 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 16 |
Description: | Korzystając ze zgromadzonych materiałów źródłowych student redaguje kolejne rozdziały przewidziane w planie pracy. Na bieżąco konfrontuje redagowane treści z tematyką pracy licencjackiej. W części metodologicznej dokonuje opisu zastosowanej metodologii. Z kolei w części empirycznej opisuje i analizuje zgromadzony materiał empiryczny, weryfikując go ze stanem badań opisanym w literaturze przedmiotu, a także opracowuje odniesienia aplikacyjne. W zakończeniu pracy ustosunkowuje się do problemów badawczych oraz celów sformułowanych w rozdziale metodologicznym, formułuje postulaty badawcze. Sporządza bibliografię załącznikową, indeksy, streszczenie oraz wybiera słowa kluczowe najlepiej charakteryzujące treść pracy. |
Prerequisites: | Zaliczenie modułu przedmiotu seminarium licencjackie 1 |
Key reading: | Grabias, S., & Kurkowski, M. (red). (2012). Logopedia. Teoria zaburzeń mowy. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Grabias, S., Panasiuk, J., & Woźniak, T. (red.) (2015). Logopedia. Standardy postepowania logopedycznego. Podręcznik akademicki. Lublin: Wydawnictwo UMCS |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Dysponuje wiedzą na temat logopedii, zna jej przedmiot i zadania jako dyscypliny o charakterze transdyscyplinarnym, posiada wiedzę o prawie autorskim. [SL206_1] |
K_W01 [5/5] |
Zna podstawy metodologii badań naukowych w logopedii, dysponuje wiedzą na temat organizacji procesu badawczego, jego etapów, metod, technik i narzędzi, a także zna prawidłową konstrukcję wypowiedzi pisemnej, zna zasady redagowania prac licencjackich, w tym wytyczne ogólnouczelniane. [SL206_2] |
K_W08 [5/5] |
Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować, użytkować informację źródłową i naukową w zakresie nauk humanistycznych, społecznych i dyscyplin pokrewnych. [SL206_3] |
K_U03 [4/5] |
Potrafi biegle i twórczo posługiwać się w piśmie stylem naukowym polszczyzny – dba o poprawność językową tekstu, umie zastosować wszystkie elementy weryfikacji pracy naukowej w celu osiągnięcia prawidłowej konstrukcji wypowiedzi pisemnej. [SL206_4] |
K_U04 [4/5] |
Potrafi prowadzić badania naukowe na gruncie logopedii zgodnie z normami etycznymi i zdrowotnymi właściwymi dla dyscyplin zajmujących się mową, umie wykorzystać posiadaną wiedzę zgodnie z regułami przyjętej metodologii. [SL206_5] |
K_U07 [4/5] |
Student wykazuje gotowość do stałego i systematycznego rozszerzania i weryfikowania swojej wiedzy, umiejętności i posiadanych kompetencji, w tym z zakresu samooceny wyników własnej pracy, respektowania reguły dobrych praktyk, zwłaszcza w zakresie przestrzegania prawa własności intelektualnej. [SL206_6] |
K_K06 [4/5] |
student rozumie potrzebę dbałości o przestrzeganie zasad etyki podczas pisania pracy licencjackiej – posiada wiedzę o prawie autorskim. [SL206_7] |
K_W10 [5/5] |
rozumie rolę i znaczenie gromadzenia i rzetelnego przetwarzania danych, zna na poziomie podstawowym co najmniej jeden pakiet oprogramowania, służący do gromadzenia i przetwarzania danych oraz ich wstępnej analizy statystycznej, potrafi korzystać z arkuszy kalkulacyjnych. [SL206_8] |
K_U14 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Ocena ciągła [SL206_w_1] | Ocenie podlegać będą analizy dokonywane przez studentów w trakcie zajęć, sprawdzające umiejętność wykorzystania materiałów źródłowych, opisu, analizy i interpretacji zebranego materiału empirycznego oraz poprawności posługiwania się w piśmie językiem pisanym w postaci adekwatnej dla prowadzenia dyskursu naukowego. |
SL206_2 |
Praca pisemna [SL206_w_2] | Ocenie podlegać będzie samodzielne przygotowana praca pisemna pod kątem poprawności sformułowania celów, wyboru źródeł, rozpoznania stanu badań, logicznej kompozycji wypowiedzi, sprawności dokumentacyjnej, umiejętności interpretacji, wnioskowania, dyskusji ze stanowiskami innych autorów, sprawności językowej oraz stylistycznej. |
SL206_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
seminar [SL206_fz_1] | Dyskusja nad poszczególnymi elementami pracy licencjackiej. |
30 | Opis i analiza zgromadzonych danych empirycznych. Opracowywanie i redakcja kolejnych rozdziałów oraz zakończenia pracy, bibliografii, przypisów, indeksów, aneksów. |
450 |
Ocena ciągła [SL206_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |