Metodyka interwencji logopedycznej
Field of study: Speech Therapy
Programme code: 02-S1LO19.2019

Module name: | Metodyka interwencji logopedycznej |
---|---|
Module code: | 02-LO-S1–MIL04 |
Programme code: | 02-S1LO19.2019 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Description: | Celem realizacji modułu jest wyposażenie studenta w wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu ogólnej metodyki postępowania logopedycznego. Udział w zajęciach laboratoryjnych ugruntuje ich gotowość do profesjonalnego podejmowania różnych typów działań logopedycznych zgodnie ze standardami postępowania logopedycznego oraz z uwzględnieniem zasad praktyki opartej na dowodach. W trakcie działań praktycznych studenci zapoznają się z różnorodnymi aspektami warsztatu logopedy, opanują najważniejsze zasady metodyki postępowania logopedycznego. Dokonując analizy case studies będą mieli możliwość poznania różnych podejść terapeutycznych, metod, technik i narzędzi wykorzystywanych w pracy logopedy z różnymi zaburzeniami mowy. |
Prerequisites: | Zaliczenie modułu przedmiotu teoria zaburzeń mowy. |
Key reading: | Grabias, S., & Kurkowski, M. (red). (2012). Logopedia. Teoria zaburzeń mowy. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Grabias, S., Panasiuk, J., & Woźniak, T. (red.) (2015). Logopedia. Standardy postepowania logopedycznego. Podręcznik akademicki. Lublin: Wydawnictwo UMCS. |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Zna metody badania mowy i języka człowieka na różnych etapach ontogenezy oraz potrafi je interpretować z wykorzystaniem wiedzy płynącej z dyscyplin zajmujących się człowiekiem, w tym jego zdrowiem i rozwojem. [MIL04_1] |
K_W04 [4/5] |
Zna zasady doboru i adaptacji różnych procedur diagnostycznych i terapeutycznych dla konkretnego pacjenta w obszarze prowadzenia terapii logopedycznej. [MIL04_2] |
K_W05 [4/5] |
Zna budowę i funkcje organizmu człowieka, a także metody oceny stanu zdrowia oraz objawy i przyczyny wybranych zaburzeń i zmian chorobowych. [MIL04_3] |
K_W07 [3/5] |
Potrafi formułować i rozwiązywać problemy związane z diagnozą i terapią zaburzeń mowy, w tym projektować działania postdiagnostyczne. [MIL04_4] |
K_U01 [4/5] |
Posiada umiejętności pozwalające na zaprogramowanie i wdrażanie interwencji logopedycznej odpowiedniej do wyniku diagnozy. [MIL04_5] |
K_U06 [4/5] |
Wykazuje gotowość do pełnienia roli logopedy jako specjalisty działającego na rzecz tworzenia jak najlepszych warunków do komunikowania się jednostek oraz promowania najlepszych zasad komunikacji międzyludzkiej. [MIL04_6] |
K_K02 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Ocena ciągła [MIL04_w_1] | Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie laboratorium zgodnie z opisem sposobu weryfikacji zawartym w sylabusie. |
MIL04_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
laboratory classes [MIL04_fz_1] | Metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne), metoda problemowa (metoda aktywizująca), metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego (w tym analizy case studies). |
15 | Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału. Lektura uzupełniająca zgodna z programem zajęć. Analiza wybranych przez wykładowcę przykładów. Powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć. |
15 |
Ocena ciągła [MIL04_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |