Metodyka interwencji logopedycznej Field of study: Speech Therapy
Programme code: 02-S1LO19.2019

Module name: Metodyka interwencji logopedycznej
Module code: 02-LO-S1–MIL04
Programme code: 02-S1LO19.2019
Semester:
  • summer semester 2024/2025
  • summer semester 2023/2024
  • summer semester 2022/2023
  • summer semester 2021/2022
  • summer semester 2020/2021
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 1
Description:
Celem realizacji modułu jest wyposażenie studenta w wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu ogólnej metodyki postępowania logopedycznego. Udział w zajęciach laboratoryjnych ugruntuje ich gotowość do profesjonalnego podejmowania różnych typów działań logopedycznych zgodnie ze standardami postępowania logopedycznego oraz z uwzględnieniem zasad praktyki opartej na dowodach. W trakcie działań praktycznych studenci zapoznają się z różnorodnymi aspektami warsztatu logopedy, opanują najważniejsze zasady metodyki postępowania logopedycznego. Dokonując analizy case studies będą mieli możliwość poznania różnych podejść terapeutycznych, metod, technik i narzędzi wykorzystywanych w pracy logopedy z różnymi zaburzeniami mowy.
Prerequisites:
Zaliczenie modułu przedmiotu teoria zaburzeń mowy.
Key reading:
Grabias, S., & Kurkowski, M. (red). (2012). Logopedia. Teoria zaburzeń mowy. Lublin: Wydawnictwo UMCS. Grabias, S., Panasiuk, J., & Woźniak, T. (red.) (2015). Logopedia. Standardy postepowania logopedycznego. Podręcznik akademicki. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Zna metody badania mowy i języka człowieka na różnych etapach ontogenezy oraz potrafi je interpretować z wykorzystaniem wiedzy płynącej z dyscyplin zajmujących się człowiekiem, w tym jego zdrowiem i rozwojem. [MIL04_1]
K_W04 [4/5] K_W07 [4/5]
Zna zasady doboru i adaptacji różnych procedur diagnostycznych i terapeutycznych dla konkretnego pacjenta w obszarze prowadzenia terapii logopedycznej. [MIL04_2]
K_W05 [4/5]
Zna budowę i funkcje organizmu człowieka, a także metody oceny stanu zdrowia oraz objawy i przyczyny wybranych zaburzeń i zmian chorobowych. [MIL04_3]
K_W07 [3/5]
Potrafi formułować i rozwiązywać problemy związane z diagnozą i terapią zaburzeń mowy, w tym projektować działania postdiagnostyczne. [MIL04_4]
K_U01 [4/5]
Posiada umiejętności pozwalające na zaprogramowanie i wdrażanie interwencji logopedycznej odpowiedniej do wyniku diagnozy. [MIL04_5]
K_U06 [4/5]
Wykazuje gotowość do pełnienia roli logopedy jako specjalisty działającego na rzecz tworzenia jak najlepszych warunków do komunikowania się jednostek oraz promowania najlepszych zasad komunikacji międzyludzkiej. [MIL04_6]
K_K02 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Ocena ciągła [MIL04_w_1]
Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie laboratorium zgodnie z opisem sposobu weryfikacji zawartym w sylabusie.
MIL04_1 MIL04_2 MIL04_3 MIL04_4 MIL04_5 MIL04_6
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
laboratory classes [MIL04_fz_1]
Metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne), metoda problemowa (metoda aktywizująca), metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego (w tym analizy case studies).
15
Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału. Lektura uzupełniająca zgodna z programem zajęć. Analiza wybranych przez wykładowcę przykładów. Powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć.
15 Ocena ciągła [MIL04_w_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)