Podstawowe obszary interwencji logopedycznej: opóźniony rozwój mowy o różnej etiologii 1 Field of study: Speech Therapy
Programme code: 02-S1LO19.2019

Module name: Podstawowe obszary interwencji logopedycznej: opóźniony rozwój mowy o różnej etiologii 1
Module code: 02-LO-S1-POILORMORE1
Programme code: 02-S1LO19.2019
Semester:
  • winter semester 2024/2025
  • winter semester 2023/2024
  • winter semester 2022/2023
  • winter semester 2021/2022
  • winter semester 2020/2021
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Description:
Treści przedmiotu kształcenia obejmują wiedzę dotyczącą różnych objawów opóźnionego rozwoju mowy, a także sposobów ich rozpoznawania z wykorzystaniem bezpośredniego badania dziecka, wywiadu, konsultacji specjalistycznych, jak również analizy przyczyn stwierdzonych zaburzeń. Podczas zajęć zostaną omówione różne jednostki nozologiczne uwzględniające opóźnienie w rozwoju mowy, co wiąże się z klasyfikacją zaburzeń mowy. Studenci zostaną zapoznani z różnymi narzędziami ułatwiającymi badanie mowy i poszukiwanie przyczyn zaburzeń mowy. Istotnym wątkiem kształcenia będzie analiza wyników diagnozy logopedycznej.
Prerequisites:
Zaliczenie modułu pn. teoria zaburzeń mowy
Key reading:
Logopedia. Teoria zaburzeń mowy, red. S. Grabias, Z.M. Kurkowski, Lublin 2012. Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego, Podręcznik akademicki, Wyd. UMCS, Lublin 2015.
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Wie, jakie są zasady opisu i metody badania normatywnego oraz zaburzonego procesu komunikacji językowej człowieka w ontogenezie; [POILORMORE103_1]
K_W02 [3/5] K_W04 [3/5] K_W05 [3/5]
zna metody badania budowy i funkcji organizmu człowieka odpowiedzialnych za rozwój mowy [POILORMORE103_2]
K_W07 [3/5]
potrafi formułować i rozwiązywać problemy związane z profilaktyką i diagnozą opóźnionego rozwoju mowy, w tym określać relację pomiędzy objawami zaburzeń mowy a ich przyczynami biologicznymi, psychologicznymi i społecznymi [POILORMORE103_3]
K_U01 [4/5] K_U02 [4/5]
Potrafi sformułować diagnozę logopedyczną dziecka z opóźnionym rozwojem mowy [POILORMORE103_4]
K_U05 [3/5]
stale i systematycznie rozszerza swoją wiedzę zawodową dotyczącą diagnozy i terapii opóźnionego rozwoju mowy [POILORMORE103_5]
K_K06 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
ocena ciągła [POILORMORE103_w_1]
bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie ćwiczeń zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie
POILORMORE103_1 POILORMORE103_2 POILORMORE103_3 POILORMORE103_4 POILORMORE103_5
sprawdzian [POILORMORE103_w_2]
Sprawdzian wiadomości w formie pisemnej lub ustnej zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie
POILORMORE103_1 POILORMORE103_2 POILORMORE103_3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [POILORMORE103_fs_1]
metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne) i/lub metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna) i/lub metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego
15
Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i/lub analiza wybranych przez wykładowcę przykładów i/lub powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć.
30 ocena ciągła [POILORMORE103_w_1]
lecture [POILORMORE103_fs_2]
metoda podająca (wykład informacyjny, prezentacja multimedialna) i/lub metoda problemowa (wykład problemowy i interaktywny
15
Samodzielna, wnikliwa lektura wskazanych w sylabusie materiałów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy zdobytej w trakcie wykładów
30 sprawdzian [POILORMORE103_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)