Anatomia czynnościowa głowy i szyi 2
Field of study: Speech Therapy
Programme code: 02-S1LO19.2019

Module name: | Anatomia czynnościowa głowy i szyi 2 |
---|---|
Module code: | 02-LO-S1-ACGS202 |
Programme code: | 02-S1LO19.2019 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Description: | Przedmiot obejmujący zagadnienia z obszaru anatomii głowy i szyi oraz układu oddechowego w zakresie niezbędnym dla pracy logopedycznej. Wiadomości w drugim semestrze obejmą szczegółowy opis i prezentację struktur układu stomatognatycznego (szczęki, żuchwy, jamy ustnej właściwiej, przedsionka, stawów skroniowo-żuchwowych oraz szczegółową budowę języka). |
Prerequisites: | Zaliczenie modułów pn. anatomia czynnościowa głowy i szyi 1 oraz teoria zaburzeń mowy |
Key reading: | R.L. Drake, A.W. Vogl, A.W.M. Mitchell: Anatomia Gray. Podręcznik dla studentów. Tom 3, red. M. Bruska, B. Ciszek, P. Kowiański, R. Maciejewski, W. Woźniak, Wrocław 2016. |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student potrafi przedstawić budowę człowieka w obszarze dotyczącym obwodowych procesów tworzenia artykułowanej mowy tj. budowę twarzoczaszki (struktury kostne, struktury mięśniowe), szczegółową budowę układu stomatognatycznego (narządu żucia, jamy nosowej), szczegółową budowę języka, budowę ogólną krtani. [ACGS202_1] |
K_W07 [4/5] |
Student zna i rozumie procesy rozwojowe w obrębie twarzoczaszki i układu stomatognatycznego w normie i patologii. [ACGS202_2] |
K_W07 [4/5] |
Student zna i rozumie objawy i przyczyny możliwych zaburzeń anatomicznych w obrębie głowy i szyi determinujących procesy wytwarzania dźwięków mowy. Rozumie wagę prawidłowego rozwoju układu stomatognatycznego na przebieg czynności prymarnych oraz na procesy wytwarzania dźwięków mowy. [ACGS202_3] |
K_U02 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Ocena ciągła [ACGS202_w_1] | Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie zajęć zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie. Weryfikacji podlegają następujące kompetencje studenta w zakresie wiedzy i umiejętności: znajomość wybrane struktury na rycinach, umiejętność wskazywania ich powiązania anatomiczne i funkcjonalne z innymi strukturami, umiejętność opisywania procesów rozwojowych w obrębie twarzoczaszki i układu stomatognatycznego oraz znajomość najczęściej spotykanych zaburzeń anatomicznych w obrębie układu stomatognatycznego wpływające na procesy wytwarzania dźwięków mowy. |
ACGS202_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
laboratory classes [ACGS202_fs_1] | Utrwalenie wiadomości z zakresu budowy i funkcji ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju układu stomatognatycznego, rozwiązywanie zadań samodzielnie i w grupach pod nadzorem osoby prowadzącej ćwiczenia realizowane przy wykorzystaniu następujących metod dydaktycznych: metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne) i/lub metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna) i/lub metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego |
15 | Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i/lub analiza wybranych przez wykładowcę przykładów i/lub powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć. |
15 |
Ocena ciągła [ACGS202_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |