Geologia regionalna
Field of study: Applied Geology
Programme code: 04-S2GS19.2018

Module name: | Geologia regionalna |
---|---|
Module code: | 04-GS-S2-529 |
Programme code: | 04-S2GS19.2018 |
Semester: | summer semester 2018/2019 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Celem modułu Geologia regionalna - ćwiczenia terenowe jest rozpoznanie topografii i geologii Tatr oraz zdobycie praktycznych umiejętności obserwacji i opisu skał o dużej zmienności stratygraficznej i zróżnicowanej deformacji. Prowadzenie badań w terenie górskim dla rozpoznania fałdów i nasunięć tatrzańskich, niecki podhalańskiej w skałach zarówno krystalicznych, jaki osadowych. Przedmiotem modułu są także zagadnienia złożowe w ujęciu zarówno historycznym, jak i prognostycznym – prognozowanie i ocena możliwości wykorzystania „czystej” energii geotermalnej w orogenach alpejskich oraz inne aspekty geośrodowiskowe |
Prerequisites: | Podstawy realizowane w ramach modułów: geologia regionalna Polski, kartowanie geologiczne, tektonika i geologia strukturalna, geologia złóż, hydrogeologia |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
zna geologię Tatr, Podhala i Pienin - konfrontuje wiedzę z podręczników, publikacji oraz map i studiów z odsłonięciami skał [04-GS-S2-592-1] |
04-GS-S2_W03 [5/5] |
wyróżnia jednostki geologiczne Karpat Wewnętrznych i wie jakie są ich relacje geometryczno- genetyczne w paśmie orogenicznym [04-GS-S2-592-2] |
04-GS-S2_W03 [5/5] |
ma wiedzę z zakresu wykorzystania źródeł geotermalnych oraz innych surowców mineralnych i wód niecki podhalańskiej [04-GS-S2-592-3] |
04-GS-S2_W02 [5/5] |
identyfikuje profile litostratygraficzne i tektoniczne w terenie oraz posiada umiejętności ich prezentacji na rysunkach, zdjęciach, mapach, przekrojach i w formie opisowej [04-GS-S2-592-4] |
04-GS-S2_W03 [5/5] |
poprawnie posługuje się wieloznaczną terminologią i złożonym nazewnictwem skał osadowych płaszczowin reglowych i wierchowych oraz intruzji granitu i osłony metamorficznej [04-GS-S2-592-5] |
04-GS-S2_W03 [5/5] |
potrafi łączyć dane z obserwacji geologii w terenie z ich analizą, interpretacją, dedukcją i wnioskowaniem [04-GS-S2-592-6] |
04-GS-S2_U02 [5/5] |
kształtuje wrażliwość geośrodowiskową , edukacyjną i geoturystyczną pomników przyrody nieożywionej; dostrzega potrzebę ochrony środowiska naturalnego Tatr i Podhala [04-GS-S2-592-7] |
04-GS-S2_W02 [5/5] |
w pracy terenowej stara się stworzyć bezpieczne warunki badań dla siebie i innych [04-GS-S2-592-8] |
04-GS-S2_K02 [5/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
ocena merytoryczna studenta podczas zaliczenia końcowego oraz Jego aktywności w terenie [04-GS-S2-592-w-1] | sprawdzanie umiejętności rozpoznawania przestrzeni geologicznej z wykorzystaniem map i przekrojów w terenie. Porównanie wiedzy z wykładów i ćwiczeń stacjonarnych z obserwacjami terenowymi - merytoryczna ocena wiedzy podczas zarówno końcowego ustnego zaliczenia, jak i ocena udziału studenta w dyskusjach w terenie |
04-GS-S2-592-1 |
ocena notatnika terenowego i odpowiedzi na pytania zaliczeniowe [04-GS-S2-592-w-2] | merytoryczna i estetyczna ocena prowadzonego notatnika terenowego, sporządzonego w oparciu o: prezentację prowadzącego zajęcia, indywidualne spostrzeżenia terenowe, dostarczoną literaturę, kompetencje uzyskane na zajęciach kameralnych i konsultacje w terenie.. |
04-GS-S2-592-1 |
referat [04-GS-S2-592-w-3] | kameralnie przygotowane i wygłoszone w terenie opracowanie na zadany przed wyjazdem temat związany z geologią Tatr |
04-GS-S2-592-1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
field practice [04-GS-S2-592-fs-1] | Zajęcia w terenie prowadzone w wzdłuż szlaków tatrzańskich w grupach do 10-ciu studentów. Analiza odsłonięć, interpretacje położenia skał, rekonstrukcje przestrzenne ich deformacji |
30 | Rozpoznawanie geologii, znanej z wykładów i ćwiczeń oraz z literatury uzupełniającej poprzez weryfikację z badaniami terenowymi |
30 |
ocena merytoryczna studenta podczas zaliczenia końcowego oraz Jego aktywności w terenie [04-GS-S2-592-w-1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |