Vocal Pedagogy B
Field of study: Mathematics
Programme code: 03-S2MT12.2018
| Module name: | Vocal Pedagogy B |
|---|---|
| Module code: | 03-MO2S-15-EgloB |
| Programme code: | 03-S2MT12.2018 |
| Semester: | winter semester 2018/2019 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 1 |
| Description: | Cel dydaktyczny: na bazie podstawowych umiejętności w obszarze techniki emisyjnej doskonalenie narządu głosowego, pogłębienie i rozszerzenie umiejętności posługiwania się głosem w oparciu o aspekty teoretyczne i uszczegółowioną analizę procesów fonacyjnych i kontroli słuchowej mowy. Rozwinięcie walorów głosowych w oparciu o mechanizmy usprawniania narządu głosowego na bazie zasad higieny głosu, programowanie ćwiczeń emisyjnych i korekcyjnych narządu mowy.
Problematyka ćwiczeń:
1. Praca nad instrumentem głosowym – elementy techniki: fonacja, oddychanie, artykulacja, rezonans.
2. Podstawy emisji - kontrola i pozycja głosu, kontrola słuchowa – ćwiczenia usprawniające, wyobrażeniowe.
3. Techniki likwidowania napięć fonacyjnych, techniki relaksacyjne.
4. Ćwiczenia gimnastyki aparatu głosowego, redukcja strachu mówienia
5. Fonacja – ruchy krtani, podniebienie miękkie i jego ruchomość, obniżania żuchwy, usprawnianie języka, błędy fonacji.
6. Oddychanie, kształcenie oddechu dynamicznego, appoggio.
7. Dynamika – opanowanie stopni dynamicznych – dźwięczność i nośność głosu, ekspresja mowy.
8. Ruchliwość głosu, tempo mowy, kształcenie akcentacji mowy.
9. Czynnościowe i funkcjonalne zaburzenia mowy i słuchu.
10. Programowanie ćwiczeń emisyjnych. |
| Prerequisites: | Zaliczony kurs podstawowy z emisji głosu. |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Student ma poszerzoną wiedzę o aspektach funkcjonowania narządu głosu i słuchu oraz procesach fizjologicznych i ich uwarunkowaniach zachodzących w trakcie procesu prawidłowej emisji głosu z uwzględnieniem aspektów rozwojowych.
Student zna zasady profilaktyki i higieny głosu, zna przyczyny i objawy zaburzeń czynnościowych i funkcjonalnych głosu.
[EgloB_1] |
KN_W13 [5/5] |
Student potrafi w sytuacji dydaktycznej prawidłowo posługiwać się głosem z uwzględnieniem prawidłowej techniki emisji głosu i ekspresji mowy w oparciu o elementy techniki wokalnej i znajomości zasad higieny głosu. Potrafi zanalizować i zweryfikować poprawność posługiwania się głosem w uwzględnieniem cech rozwojowych głosu i dobrać adekwatne ćwiczenia [EgloB_2] |
KN_U14 [5/5] |
Student ma przekonanie o konieczności profesjonalnego podejścia do własnych działań w zakresie posługiwania się głosem. Ma świadomość zagrożeń wynikających z braku profesjonalizmu w pracy zawodowej. Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksyjny w odniesieniu do zadań związanych z używaniem głosu. [EgloB_3] |
KN_K01 [5/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Prezentacja tematu lub opracowanie pisemne lub test [EgloB_w_1] | (no information given) |
EgloB_1 |
| aktywne uczestnictwo w zajęciach [EgloB_w_2] | prawidłowa realizacja zadań emisyjnych lub prezentacja tematów |
EgloB_2 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| laboratory classes [EgloB_fs_1] | Wykład informacyjny, prezentacja - ćwiczenia rozwijające umiejętności,
pokaz.
|
15 | Przygotowanie się do zajęć, przygotowanie referatu, projektu lub prezentacji |
15 |
Prezentacja tematu lub opracowanie pisemne lub test [EgloB_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||