Fakultet twórczo artystyczny-plastyka Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-N1PE12.2018

Module name: Fakultet twórczo artystyczny-plastyka
Module code: 12-PE-AR-N1-1EG.P
Programme code: 12-N1PE12.2018
Semester: summer semester 2018/2019
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Student posiada wiedzę i umiejętności pedagogiczne w zakresie orientacji w wiedzę o sztuce, warsztacie pracy twórczej, czynnikach stymulujących i wspierających wszelką aktywność twórczą osób o różnym poziomie zdolności. Student umie organizować warunki do pracy twórczej ucznia i ją projektować w działaniach pedagogicznych. Potrafi zajmować właściwe postawy i szacunek wobec uczestników działań twórczych.
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie; jest aktywnym uczestnikiem życia społeczno-kulturalnego, ma świadomość wartości i poszanowania dziedzictwa naturalnego i kulturalnego regionu, kraju lub świata oraz dostrzega jego ważność i aktualność dla budowania społeczeństwa obywatelskiego [_K_1]
K_K07 [3/5] K_K09 [3/5]
odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne [_K_2]
K_K08 [3/5]
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej z wykorzystaniem różnorodnych metod pracy twórczej [_U_1]
K_U03 [3/5]
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań twórczych z uczniem [_U_2]
K_U10 [3/5]
potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych z wykorzystaniem zdolności twórczych i rozwojem zainteresowań sztuką; potrafi dokonać podstawowej analizy i oceny wytworów kulturowych oraz wykorzystywać indywidualne umiejętności twórcze do projektowania i realizacji działań w różnych środowiskach profesjonalnych z wykorzystaniem zdolności twórczych i rozwojem zainteresowań sztuką [_U_3]
K_U13 [3/5] K_U15 [3/5]
zna wybrane koncepcje człowieka: filozoficzne, psychologiczne i społeczne stanowiące teoretyczne podstawy działalności pedagogicznej w zakresie działań twórczych i artystycznych ze szczególnym uwzględnieniem plastyki [_W_1]
K_W04 [3/5]
zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania procesów twórczych wspomagających rozwój twórczy człowieka [_W_2]
K_W09 [3/5]
ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej z wykorzystaniem metod pracy twórczej [_W_3]
K_W15 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
praca pisemna [_w_1]
orientacja w zakresie literatury z zakresu sztuki i twórczości
_U_2 _W_1 _W_2
projekt zajęć twórczych z grupą [_w_2]
wykorzystanie wiedzy i praktyki w działaniach twórczych z uczniem
_K_2 _U_1 _U_3 _W_2 _W_3
realizacja projektów twórczych [_w_3]
praktyczne wykonanie prac twórczych
_K_1 _K_2 _U_3 _W_3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [_fns_1]
analiza i ilustracja wybranych zagadnień ze sztuki; dyskusja; metody pracy twórczej; pokaz i samodzielna realizacja projektów twórczych w toku zajęć; realizacja zajęć z wybraną grupa uczniów
14
analiza pojęć, wybranych okresów w sztuce; praca zespołowa – przygotowanie projektu działań twórczych; wykonanie prac twórczych pod kierunkiem nauczyciela; realizacja projektu z uczniami
40 praca pisemna [_w_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)