Praktyka zawodowa po I roku Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-S1PE12.2018

Module name: Praktyka zawodowa po I roku
Module code: 12-PE-AR-S1-PZ1
Programme code: 12-S1PE12.2018
Semester: winter semester 2019/2020
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Description:
Przedmiot pozwala studentom: - zapoznać się z formami pracy opiekuńczo-wychowawczej i edukacyjnej stosowanymi w danej placówce, - zaobserwować zróżnicowane formy aktywności dzieci, rozwoju ich gotowości do współdziałania i konfrontowanie tych spostrzeżeń z wiedzą psychopedagogiczną, - wykazać się podczas opieki nad dzieckiem, stymulowaniu jego rozwoju, poszerzeniu autonomii i samodzielności dziecka, - współuczestniczyć w przygotowaniu i przeprowadzeniu krótkich form wybranych zadań dydaktyczno-wychowawczych, opiekuńczych (z uwzględnieniem zajęć plastycznych, muzycznych z elementami rytmiki) zgodnie z harmonogramem zaprezentowanym przez opiekuna, do którego przydzielono studenta, - zweryfikować przydatność ich wiedzy teoretycznej w warunkach organizowanego wsparcia instytucjonalnego, a także wykorzystywanie jej w różnych obszarach pracy pozaszkolnej, - wejść w interakcje z dziećmi i młodzieżą o słabszej kondycji zdrowotnej bądź nieharmonijnym rozwoju.
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności pedagogiczne, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia [_K_1]
K_K01 [3/5]
właściwie przygotowuje się do własnej pracy, projektuje i realizuje zajęcia edukacyjne, terapeutyczne, wspierające; jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w organizacjach i instytucjach realizujących pracę opiekuńczo-wychowawczą [_K_2]
K_K07 [3/5] K_K08 [3/5]
potrafi zaplanować i przedstawić własne pomysły; potrafi wspierać samodzielność dzieci i inspirować je do uczenia się przez całe życie, kierując się zasadami etycznymi w podejmowanej działalności [_U_1]
K_U08 [3/5] K_U11 [3/5] K_U12 [3/5]
potrafi wypowiadać się precyzyjnie i spójnie w kontaktach interpersonalnych (z personelem placówki i podopiecznymi); [_U_2]
K_U07 [2/5]
potrafi ocenić przydatność metod, procedur w realizacji zadań, własne i cudze zajęcia edukacyjne oraz wskazać obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu [_U_3]
K_U09 [3/5] K_U13 [3/5] K_U14 [3/5]
ma podstawową wiedzę o rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychologicznym i społecznym, o podopiecznych we wczesnym i późnym dzieciństwie, ich możliwościach i potrzebach edukacyjnych [_W_1]
K_W05 [2/5] K_W15 [2/5]
ma elementarną wiedzę o metodyce pracy w placówkach opieki pozaszkolnej, terapeutyczno-leczniczych, instytucjach opieki i wychowania małego dziecka oraz o bezpieczeństwie i higienie pracy w tych miejscach [_W_2]
K_W16 [3/5] K_W17 [3/5]
ma elementarną, uporządkowaną wiedzę nt. placówek, w których realizowany jest program pracy opiekuńczo-wychowawczej, ich celach, podstawach prawnych, zasadach funkcjonowania, ich specyfice, powiązaniach z innymi instytucjami [_W_3]
K_W07 [2/5] K_W10 [2/5] K_W14 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
wg.przewodnika [_w_1]
(no information given)
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _U_3 _W_1 _W_2 _W_3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
internship [_fs_]
wg. przewodnika
75
wg.przewodnika
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)