Wprowadzenie do ekonomiki mediów Field of study: Journalism and Social Communication
Programme code: 05-N1DK12.2017

Module name: Wprowadzenie do ekonomiki mediów
Module code: WDEM
Programme code: 05-N1DK12.2017
Semester: winter semester 2019/2020
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 5
Description:
Podstawowym celem przedmiotu jest charakterystyka funkcjonowania rynku środków masowej informacji jako segmentu rynku ekonomicznego. Poznanie zasad jego organizacji, specyfiki ekonomicznej poszczególnych jego typów i rodzajów. Przedmiot bazuje zarówno na wiedzy dotyczącej funkcjonowania całego systemu informacji, jego wybranych segmentów jak i aspektach prawnych organizacji środków masowej informacji. Kurs ma na celu nabycie praktycznej wiedzy w zakresie analizy funkcjonowania mediów masowych na rynku ekonomicznym zarówno w wymiarze segmentu medialnego jak i konkretnego medium masowego.
Prerequisites:
Podstawowa wiedza z zakresu ekonomii. Znajomość struktury i funkcjonowania rynku medialnego w Polsce.
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Potrafi śledzić i identyfikować czynniki zmian na rynku medialnym zarówno w wymiarze całego rynku jak i konkretnego medium masowego [WDEM_K_1]
K01 [3/5]
Ma świadomość zachowań etycznych i profesjonalnych w podejmowanych działaniach ekonomicznych [WDEM_K_3]
K05 [3/5] K08 [3/5]
Potrafi opisywać i interpretować specyfikę funkcjonowania rynku medialnego na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym [WDEM_U_1]
U01 [4/5] U03 [4/5]
Wykorzystując teorię i praktykę potrafi wyjaśniać i przewidywać podstawowe zjawiska dotyczące ekonomicznego funkcjonowania mediów [WDEM_U_2]
U02 [3/5] U04 [3/5]
Zna strukturę i podstawowe zasady ekonomicznego funkcjonowania rynku medialnego [WDEM_W_1]
W01 [4/5] W04 [4/5]
Rozumie i identyfikuje wpływy czynnika ekonomicznego w funkcjonowaniu zarówno dziennikarza, redakcji i koncernu medialnego [WDEM_W_2]
W06 [3/5] W07 [3/5]
Ma podstawową wiedzę co do podejść metodologicznych badania rynku medialnego [WDEM_W_3]
W09 [3/5] W13 [3/5]
Ma świadomość dualnego funkcjonowania informacji dziennikarskiej i rynku medialnego [WDM_K_2]
K02 [4/5] K10 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Egzamin ustny [WDEM_w_1]
Pytania problemowe zadawane przez koordynatora przedmiotu
WDEM_U_1 WDEM_U_2 WDEM_W_1 WDEM_W_2 WDEM_W_3
Dyskusja moderowana przez prowadzącego w trakcie ćwiczeń [WDEM_w_2]
W trakcie dyskusji prowadzący zadaje pytania sprawdzającą wiedzę, której dotyczy opisywany efekt kształcenia.
WDEM_W_1 WDEM_W_2 WDEM_W_3
Przygotowanie projektu badawczego [WDEM_w_3]
Słuchacze formułują problem badawczy oraz przygotowują zarówno metody jak i techniki medioznawcze konieczne do zastosowania w jego rozwiązaniu z zakresu analiz rynku medialnego jak i zawartości mediów lub ich społecznego odbioru.
WDEM_K_1 WDEM_K_3 WDEM_U_1 WDEM_U_2 WDM_K_2
Kolokwium zaliczeniowe [WDEM_w_4]
Kolokwium zaliczeniowe obejmuje ocenę przygotowanego projektu badawczego oraz pytania wymagające wiedzy i umiejętności określonych w modułowych efektach kształcenia
WDEM_U_1 WDEM_U_2 WDEM_W_1 WDEM_W_2 WDEM_W_3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [WDEM_fns_1]
Metoda podająca z możliwością wykorzystania narzędzi audiowizualnych
30
Praca własna studenta obejmuje przygotowanie do egzaminu
95 Egzamin ustny [WDEM_w_1]
practical classes [WDEM_fns_2]
Zajęcia prowadzone z użyciem poniższych metod: - dyskusja moderowana przez prowadzącego konwersatorium, - określenie i rozwiązanie konkretnego problemu ekonomicznego związanego z funkcjonowaniem mediów, - prezentacja wyników uzyskanych z zastosowania procedur badawczych
20
Praca własna studenta obejmuje: - studiowanie literatury przedmiotu, - przygotowanie projektu badawczego, - przygotowania do kolokwium, - przygotowanie wystąpień ustnych dotyczących analizy konkretnych wyników badań ekonomicznych nad mediami
105 Egzamin ustny [WDEM_w_1] Dyskusja moderowana przez prowadzącego w trakcie ćwiczeń [WDEM_w_2] Przygotowanie projektu badawczego [WDEM_w_3] Kolokwium zaliczeniowe [WDEM_w_4]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)