Wykład ogólnofilozoficzny I
Field of study: Philosophy
Programme code: 05-N2FI13.2016
| Module name: | Wykład ogólnofilozoficzny I |
|---|---|
| Module code: | F2_m_006 I |
| Programme code: | 05-N2FI13.2016 |
| Semester: | winter semester 2016/2017 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 4 |
| Description: | Seminarium ogólnofilozoficzne jest w zamierzeniu sposobnością do zmierzenia się studenta z problemami, z jakimi zmierzyć się musi naukowiec. Student ma możliwość wysłuchania wykładu na temat, nad którym pracuje referent, a następnie przysłuchać się dyskusji, jaka towarzyszy prezentowanemu tekstowi. Student wreszcie, co niezwykle cenne, sam może w dyskusji uczestniczyć. W ten sposób powoli, ale w systematycznej pracy, kształtują się nawyki pracy naukowej. |
| Prerequisites: | Wiedza z historii filozofii |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
wszechstronnie zna i dogłębnie rozumie poglądy wybranego wiodącego autora filozoficznego lub bieżący stan badań w zakresie wybranej problematyki filozoficznej omawianej na wykładzie ogólnofilozoficznym [F2_m_006_1] |
F2_K_W11 [5/5] |
analizuje złożone argumenty filozoficzne, identyfikuje składające się na nie tezy i założenia, ustala zależności logiczne i argumentacyjne między tezami omawianymi na wykładzie ogólnofilozoficznym [F2_m_006_2] |
F2_K_U05 [4/5] |
określa stopień doniosłości (relewancji) stawianych tez dla badanego problemu lub argumentacji [F2_m_006_3] |
F2_K_U06 [5/5] |
prowadzi, we współpracy z innymi profesjonalistami, samodzielną pracę badawczą, umożliwiającą rozwój naukowy i podnoszenie kwalifikacji profesjonalnych [F2_m_006_4] |
F2_K_U16 [4/5] |
rekonstruuje i konstruuje argumentacje z perspektywy różnych stanowisk filozoficznych, uwzględniając właściwe każdemu z nich typy argumentacji i dostrzegając zachodzące między nimi zbieżności i różnice [F2_m_006_5] |
F2_K_U17 [3/5] |
zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego [F2_m_006_6] |
F2_K_K01 [5/5] |
dostrzega i formułuje problemy etyczne związane z własną pracą badawczą i publikacyjną, odpowiedzialnością przed współpracownikami i innymi członkami społeczeństwa oraz wykazuje aktywność w rozwiązywaniu tych problemów [F2_m_006_7] |
F2_K_K03 [1/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Zaliczenie [F2_m_006_w_1] | Zaliczenie na podstawie znajomości literatury przedmiotu, aktywnego udziału w zajęciach oraz przygotowania pracy pisemnej i prezentacji referatu |
F2_m_006_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| lecture [F2_m_006_fns_1] | wykład akademicki z elementami dyskusji |
18 | lektura uzupełniająca, wyszukanie i analiza tekstów do pracy pisemnej, przygotowanie eseju zaliczeniowego, przygotowanie konspektów i streszczeń wybranych pozycji z literatury uzupełniającej |
82 |
Zaliczenie [F2_m_006_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||