Trening interpersonalny
Field of study: Philosophical Counseling and Coaching
Programme code: 05-S1DF12.2016
| Module name: | Trening interpersonalny |
|---|---|
| Module code: | DFC_m5 |
| Programme code: | 05-S1DF12.2016 |
| Semester: | winter semester 2016/2017 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 2 |
| Description: | Moduł TRENING INTERPERSONALNY to zajęcia o charakterze warsztatowym, służące zwiększeniu poziomu zaufania i otwartości grupy, jak też rozumienia znaczenia procesu integracji dla funkcjonowania zespołu i polepszenia relacji interpersonalnych. Ich celem jest zdobycie wiedzy dotyczącej świadomości swojego funkcjonowania w grupie, doskonalenie kompetencji komunikacyjnych i umiejętności pracy w zespole, a szczególnie zdolności rozwiązywania problemów interpersonalnych i radzenia sobie z konfliktami. Oprócz treningu umiejętności komunikacji interpersonalnej i autoprezentacji, zajęcia te rozwijać mają również umiejętność koncentracji oraz lepszego panowania nad swoim ciałem i umysłem, wykorzystując w tym celu elementy treningu autogennego Schulza. |
| Prerequisites: | Przedmiot przewidziany na I. semestr studiów, wymagana jest wiedza zdobyta w dotychczasowym procesie kształcenia |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń [DFC_m5_1] |
K_W15 [5/5] |
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności doradczej i trenerskiej (coachingu) [DFC_m5_2] |
K_U02 [5/5] |
ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób precyzyjny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami z dyscyplin nauki będących podstawą dla doradztwa filozoficznego i trenerstwa, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów [DFC_m5 _3] |
K_U03 [5/5] |
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia [DFC_m5_4] |
K_K01 [5/5] |
odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania w zakresie doradztwa filozoficznego i trenerstwa (coachingu) [DFC_m5_5] |
K_K04 [5/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Zaliczenie [DFC_m5_w_1] | Student, wykorzystując wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, wykonuje polecone zadania treningowe, przygotowuje i prezentuje scenki rodzajowe w formie audiowizualnej lub para-teatralnej. Wykazuje rozwój samoświadomości procesów psychicznych oraz doskonali swoje funkcjonowania w grupie, dokonując samooceny własnych i cudzych kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej. |
DFC_m5_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| laboratory classes [DFC_m5 _fs_2] | Zajęcia o charakterze warsztatowym wykorzystujące gry psychologiczne oraz metody treningu grupowego i autogennego. |
40 | Zaliczenie na podstawie przygotowania do zajęć w oparciu o podaną literaturę oraz oceny aktywnego udziału w treningu. |
10 |
Zaliczenie [DFC_m5_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||