Life coaching z superwizją cz. I
Field of study: Philosophical Counseling and Coaching
Programme code: 05-S2DF15.2016
| Module name: | Life coaching z superwizją cz. I |
|---|---|
| Module code: | DFC2_m11 |
| Programme code: | 05-S2DF15.2016 |
| Semester: | summer semester 2016/2017 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | exam |
| ECTS credits: | 7 |
| Description: | Moduł ma za zadanie rozwijanie kompetencji coachingowych określonych przez International Coach Fedaration poprzez ćwiczenia w grupach laboratoryjnych polegające na prowadzeniu sesji coachingowych, dzielenie się obserwacjami z pracy z rzeczywistym (zewnętrznym) klientem i poddawanie superwizji samodzielnie prowadzonego procesu coachingowego. Służy ponadto poznawaniu specjalistycznych narzędzi i technik wykorzystywanych w life coachingu. |
| Prerequisites: | Zaliczenie modułu METODYKA COACHINGU oraz ETYKA ZAWODOWA |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
ma pogłębioną wiedzę o metodyce pracy doradcy filozoficznego i coacha (opartą na standardach International Coach Fedaration), o normach, procedurach i dobrych praktykach, zorientowaną na innowacyjne rozwiązywanie złożonych problemów w nietypowych sytuacjach profesjonalnych [DFC2_m11_1] |
K_W04 [5/5] |
ma pogłębioną wiedzę o metodach i narzędziach rozwojowych adekwatnych z uwagi na potrzeby klientów indywidualnych lub instytucjonalnych oraz wiedzę o potrzebie i sposobach ewaluacji własnych usług [DFC2_m11_2] |
K_W06 [5/5] |
ma wiedzę o konieczności poddawania własnej działalności coachingowej superwizji i zasadach zapewniających higienę wykonywania zawodu doradcy filozoficznego i coacha [DFC2_m11_3] |
K_W07 [5/5] |
umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności profesjonalne oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową [DFC2_m11_4] |
K_U01 [5/5] |
umiejętnie dokonuje ewaluacji własnej działalności i uczestniczy w procesach superwizyjnych coachingu [DFC2_m11_5] |
K_U07 [5/5] |
potrafi modelować proces coachingowy oraz doradczy z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi opartych na teoriach filozoficznych i psychologicznych. W szczególności potrafi właściwie przeprowadzić proces life coachingu, projektować i wykorzystywać ukierunkowane narzędzia do autorefleksji, diagnozowania i zmiany przekonań, określania celów, budowania planów działania, holistycznego ujmowania sytuacji indywidualnej, identyfikowania postaw etycznych i odniesień aksjologicznych, myślenia strategicznego [DFC2_m11_6] |
K_U11 [4/5] |
prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu coacha [DFC2_m11_7] |
K_K05 [5/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| zaliczenie [DFC2_m11_w1] | Zaliczenie w oparciu o aktywne uczestnictwo w zajęciach na podstawie stopnia opanowania kompetencji coacha, samodzielne prowadzenie 5 sesji z klientem zewnętrznym oraz poddanie ich superwizji |
DFC2_m11_6 |
| Egzamin [DFC2_m11_w2] | Egzamin ma postać praktycznego przeprowadzenia sesji coachingowej w obecności egzaminatora oraz przedstawienie komentarza teoretycznego do zastosowanych form pracy |
DFC2_m11_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| laboratory classes [DFC2_m11_fs1] | praca w grupach, dyskusje, ćwiczenia praktyczne |
45 | Prowadzenie procesu coachingowego z klientem zewnętrznym obejmującego min. 5 sesji. Przygotowanie do sesji i konsultacji z superwizorem, przygotowanie teoretyczne do egzaminu w oparciu o lektury |
130 |
zaliczenie [DFC2_m11_w1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||