Kształcenie słuchu 3
Field of study: Music Education
Programme code: 13-S1EM12.2014

Module name: | Kształcenie słuchu 3 |
---|---|
Module code: | 13-EM-S1-KSS3 |
Programme code: | 13-S1EM12.2014 |
Semester: | winter semester 2015/2016 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 1 |
Description: | Moduł Kształcenie słuchu 3 ma na celu wyrobienie praktycznych umiejętności rozpoznawania jak i określania zjawisk dźwiękowych poprzez rozwijanie zmysłu słuchu. Metody nauczania to śpiewanie interwałów i trójdźwięków, czytanie nut głosem, realizowanie rytmicznych przebiegów, ćwiczenia słuchowe oparte na rozpoznawaniu prostych struktur interwałowo-melodycznych w zakresie systemu dur-moll. |
Prerequisites: | Realizacja efektów kształcenia modułów Kształcenie słuchu 1-2. |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Potrafi rozpoznać interwały proste, trójdźwięki durowe i molowe wraz z przewrotami, akord zmniejszony
i zwiększony oraz czterodźwięk septymowy.
[13-EM-S1-KSS3_1] |
K_U01 [3/5] |
Potrafi czytać nuty głosem w zakresie melodii klasycznych, śpiewać wszystkie poznane interwały i akordy. [13-EM-S1-KSS3_2] |
K_U01 [3/5] |
Potrafi napisać ze słuchu prostą melodię tonalną oraz sekwencje interwałowo-akordowe. [13-EM-S1-KSS3_3] |
K_U14 [3/5] |
Potrafi zaśpiewać gamę durową i molową wraz z jej odmianami i triadą harmoniczną. [13-EM-S1-KSS3_4] |
K_U13 [4/5] |
Potrafi zrealizować głosem przebieg rytmiczny wraz z synkopami, ligaturami w taktach prostych i złożonych. [13-EM-S1-KSS3_5] |
K_U13 [3/5] |
Potrafi dokonać samooceny swoich postępów w procesie rozwoju zmysłu słuchu. [13-EM-S1-KSS3_6] |
K_K07 [3/5] |
Ma świadomość konieczności rozwoju swoich możliwości i zdolności słuchowych. [13-EM-S1-KSS3_7] |
K_K01 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
kolokwium pisemne [13-EM-S1-KSS3_w_1] | weryfikacja nabytych umiejętności poprzez pisanie dyktand interwałowych, rytmicznych oraz melodycznych |
13-EM-S1-KSS3_1 |
odpowiedź ustna [13-EM-S1-KSS3_w_2] | weryfikacja umiejętności praktycznych poprzez śpiewanie prostych melodii tonalnych oraz realizacji prostych przebiegów rytmicznych |
13-EM-S1-KSS3_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [13-EM-S1-KSS3_fs_1] | wykonywanie różnorodnych ćwiczeń słuchowo-głosowych skupionych wokół jednego problemu |
15 | samodzielne ćwiczenia słuchowo-głosowe związane z pracą domową zadaną podczas zajęć |
15 |
kolokwium pisemne [13-EM-S1-KSS3_w_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |