Wspomaganie rodzimy dysfunkcyjnej w środowisku lokalnym Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-S1PE12.2014

Module name: Wspomaganie rodzimy dysfunkcyjnej w środowisku lokalnym
Module code: 12-PE-AR-S1-4WRD
Programme code: 12-S1PE12.2014
Semester: summer semester 2015/2016
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 1
Description:
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy na temat współczesnych zjawisk będących zagrożeniami dla poprawnego funkcjonowania rodziny oraz wiedzy dotyczącej sposobów wspierania rodziny dysfunkcyjnej. Zajęcia mają na celu wyrobienie umiejętności oceniania stopnia zagrożenia oraz samodzielnego wyszukiwania sposobów pomocy poszczególnym członkom rodziny oraz przygotowanie absolwenta do swobodnego poruszania się w polskim systemie pomocy społecznej
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student proponuje adekwatne formy wsparcia dla rodzin zagrożonych określonymi dysfunkcjami; cechuje się kreatywnością i otwartością w kontaktach interpersonalnych, charakteryzuje się wrażliwością i kulturą pedagogiczną [_K_1]
K_K02 [3/5] K_K07 [3/5] K_K08 [2/5]
Student potrafi zapewnić poczucie bezpieczeństwa rodzinie i poszczególnym jej członkom w sytuacji zagrożenia; wie jak pomóc rodzinie, gdzie ją skierować, potrafi wskazać instytucje pomocowe funkcjonujące w środowisku lokalnym [_U_1]
K_U10 [4/5] K_U13 [3/5]
Student potrafi wykorzystać nowatorskie metody pracy socjalnej dostosowując je do funkcjonowania rodzin dysfunkcyjny; potrafi rozpoznawać nieprawidłowe postawy rodzicielskie i udzielać wsparcia w zakresie realizacji podstawowych zadań rodziny [_U_2]
K_U03 [3/5] K_U09 [3/5]
Podstawowe pojęcia związane rodziną, jej funkcjami oraz przyczynami dysfunkcji. [_W_1]
K_W01 [3/5] K_W03 [3/5]
Student zna najpoważniejsze współcześnie zagrożenia oraz konsekwencje jakie niosą one dla funkcjonowania rodziny. Zna i potrafi zdiagnozować nieprawidłowe postawy rodzicielskie [_W_2]
K_W06 [2/5] K_W10 [3/5]
Student zna lokalne instytucje oraz organizacje zapewniające różne formy wsparcia rodzin dysfunkcyjnych; ma wiedzę na temat instytucjonalnych i rodzinnych form opieki nad dzieckiem i wspierania rodziny [_W_3]
K_W14 [2/5] K_W15 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
kolokwium [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści prezentowanych podczas ćwiczeń i literatury przedmiotu podstawowej i uzupełniającej
_U_2 _W_1 _W_2 _W_3
Ocena projektu przygotowanego w grupie [_w_2]
Studenci przygotowują projekt wsparcia rodziny w środowisku lokalnym na przykładzie własnej gminy i instytucji pomocy dziecku i rodzinie, które w niej działają – na przykładzie konkretnych przypadków rodzin
_K_1 _U_1 _U_2
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [_fs_1]
Analiza tekstów źródłowych, dyskusja, metody podające i poszukujące; analiza przypadków, burza mózgów, drama
5
Praca z tekstem, samodzielne poszukiwanie informacji poprzez analizę literatury przedmiotu.
5 kolokwium [_w_1]
practical classes [_fs_2]
Opis i analiza indywidualnego przypadku, prezentacja stworzonego planu pracy z rodziną
10
Przygotowanie opisu i analizy sytuacji konkretnej rodziny wraz z doborem instytucji działających w środowisku lokalnym
5
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)