Graduate seminar 2
Field of study: Scientific Information and Library Science
Programme code: 02-S2BN12.2017
| Module name: | Graduate seminar 2 |
|---|---|
| Module code: | 02-BN-S2-SM02 |
| Programme code: | 02-S2BN12.2017 |
| Semester: |
|
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 2 |
| Description: | W trakcie drugiego semestru seminarium magisterskiego podstawowym celem jest poznanie dzieł metodologicznych traktujących o metodach badań dokonanie wyboru własnych metod, a także gruntowne badanie źródeł i gromadzenie informacji faktograficznej, statystycznej lub innej. Student krytycznie interpretuje dzieła poruszające niektóre aspekty rozpoznawanego problemu badawczego. Na podstawie lektury musi napisać pierwszą wersję wstępu do rozprawy magisterskiej, a w nim wyznaczyć zakres zadania, wstępnie scharakteryzować stan badań oraz nazwać i opisać wybrane przez siebie metody oraz techniki badań. Ponadto powinien zredagować pierwszy rozdział pracy (o charakterze historycznym bądź teoretyczno-terminologicznym). |
| Prerequisites: | Zaliczony moduł Seminarium magisterskie 1. |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Student poznał podstawowe publikacje z zakresu metodologii badań typowych dla nauk humanistycznych oraz specyficznych dla bibliologii i informatologii, subdyscyplin oraz nauk pokrewnych. [SM02_1] |
K_W01 [4/5] |
Student zna metody analizy i krytyki źródeł oraz poglądów, dostrzega różnice między faktami oraz ich komentowaniem, uzupełnia wiedzę z punktu widzenia wykonywanego zadania. [SM02_2] |
K_W06 [4/5] |
Student posiada umiejętność identyfikacji różnych typów źródeł, dokonuje wyboru metod gromadzenia i interpretacji źródeł oraz danych (metod bibliograficznych, filologicznych, historycznych, socjologicznych, statystycznych i innych), sprawnie wyszukuje i przetwarza informacje z użyciem różnych kanałów komunikacyjnych w toku realizacji zadania badawczego. [SM02_3] |
K_U01 [5/5] |
Student umie zastosować wiedzę o dobrej organizacji pracy badawczej zgodnie z regułami metodologii celem napisania pracy magisterskiej użytecznej dla instytucji kultury. [SM02_4] |
K_U02 [3/5] |
Student odznacza się odpowiedzialnością za podnoszenie osobistej wiedzy z subdyscypliny, jako niezbędnego warunku przygotowania się do pracy zawodowej. Wykazuje gotowość obserwacji oraz diagnostycznego opisu sytuacji społeczno-kulturalnej oraz projektowania pracy na rzecz kultury (bibliotecznej, edytorskiej, informacyjnej). [SM02_5] |
K_K01 [3/5] |
Student jest motywowany do adekwatnego referowania faktów, unikania subiektywizmu, kieruje się zasadą uzyskiwania sprawdzalnych wyników. Potrafi zgodnie z prawem skorzystać z inspiracji innych autorów. [SM02_6] |
K_K02 [5/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Wypowiedź ustna [SM02_w_1] | Student przedstawia ustnie wyniki kwerend, poddaje pod dyskusję projektowany tok badań, wykaz celów, metod, technik badawczych. |
SM02_1 |
| Praca pisemna [SM02_w_2] | Student redaguje tekst metodologicznego wstępu oraz część/całość pierwszego rozdziału o charakterze historycznym bądź teoretyczno-teminologicznym (w zależności od typu realizowanego zadania). |
SM02_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| seminar [SM02_fs_1] | Analiza dzieł metodologicznych nauk humanistycznych oraz z zakresu bibliologii i informologii pod kątem poznania metod i technik badawczych. Analiza i ocena wstępów do prac
monograficznych. |
30 | (no information given) |
30 |
Wypowiedź ustna [SM02_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||