Trudności w czytaniu i pisaniu
Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: 02-S1KP12.2016

Module name: | Trudności w czytaniu i pisaniu |
---|---|
Module code: | 02_KPIKS-TCZP |
Programme code: | 02-S1KP12.2016 |
Semester: | winter semester 2019/2020 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Celem nauczania przedmiotu jest wyposażenie w wiedzę i umiejętności dotyczące diagnozy i terapii w przypadku zagrożenia trudnościami w czytaniu i pisaniu na etapie przedszkola i szkoły, także dysleksji. Ważnym obszarem jest ukazanie możliwości profilaktyki w tym zakresie, metod terapii, a także konieczności współpracy z innymi specjalistami zajmującymi się dzieckiem i jego rodzicami. |
Prerequisites: | Brak |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Zna podstawową terminologię w zakresie typologii zaburzeń dotyczących procesu czytania i pisania [TCZP_1] |
Kpik_W04 [5/5] |
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy dotyczące odpowiedzialności w stosunku do osoby z trudnościami w rozwoju mowy i języka [TCZP_10] |
Kpik_K08 [5/5] |
Ma wiedzę o biologicznych uwarunkowaniach rozwoju umiejętności czytania i pisania [TCZP_2] |
Kpik_W17 [5/5] |
Ma wiedzę na temat sposobów współpracy z rodzicami i innymi osobami zajmującymi się dzieckiem z zaburzeniami w czytaniu i pisaniu lub z zagrożeniem trudnościami w uczeniu się czytania i pisania [TCZP_3] |
Kpik_W19 [4/5] |
Zna zasady, metody i etapy postępowania logopedycznego, w tym w szczególności w przypadku profilaktyki zaburzeń czytania i pisania oraz prowadzenia diagnozy i terapii [TCZP_4] |
Kpik_W20 [5/5] |
Zna czynniki i mechanizmy rozwoju umiejętności czytania i pisania w ontogenezie [TCZP_5] |
Kpik_W21 [4/5] |
Zna czynniki i mechanizmy rozwoju umiejętności czytania i pisania w ontogenezie [TCZP_6] |
Kpik_U24 [4/5] |
Samodzielnie i pod kierunkiem planuje i realizuje projekty związane z pomocą osobom z trudnościami w czytaniu i pisaniu lub z ryzykiem powstawania zaburzeń w tym zakresie wykazując się umiejętnościami organizacyjnymi i znajomością prawa oraz norm instytucji oświatowych oraz właściwą argumentacją [TCZP_7] |
Kpik_U25 [4/5] |
Posiada umiejętności w zakresie oceny procesu czytania i pisania oraz potrafi przygotować opinię dotyczącą stwierdzonych zaburzeń [TCZP_8] |
Kpik_U26 [4/5] |
Potrafi współdziałać w grupie przejmując w niej zarówno funkcje kierownicze jak i podrzędno-wykonawcze [TCZP_9] |
Kpik_K02 [5/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
egzamin [e_1] | Egzamin w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
TCZP_1 |
zaliczenie [z_1] | Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
TCZP_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [TCZP_C] | Metoda zadaniowa i problemowa – dyskusja, wykonywanie ćwiczeń i analiz. |
30 | Lektura podręczników i wybranych artykułów. Przeprowadzenie badania dziecka z trudnościami w czytaniu i pisaniu i wykonanie analizy diagnostycznej oraz zaprogramowanie terapii. |
30 |
zaliczenie [z_1] |
lecture [TCZP_W] | Metoda podająca z elementami interaktywności i prezentacji wizualnych. |
15 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu wskazaną przez wykładowcę. Lektura wybranych partii podręcznikowych i artykułów. |
45 |
egzamin [e_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |