Terapia przez sztukę
Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: 02-S1KP12.2016

Module name: | Terapia przez sztukę |
---|---|
Module code: | 02-KPIKS-TS |
Programme code: | 02-S1KP12.2016 |
Semester: | summer semester 2019/2020 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Arteterapia i jej funkcje. Zasady arteterapii. Sztuka, która leczy; sztuka, która szkodzi. Podstawy teoretyczne biblioterapii, choreoterapii, filmoterapii (terminologia, cele, zadania, zasady, metody). Działanie terapeutyczne książki (w tym baśń, mit, poezja, powieść w biblioterapii; wyczytanki, echobajki), tańca (w tym formy wyrażania uczuć poprzez taniec, rytmikę, improwizacje taneczne), filmu (w tym praca z filmem fabularnym, filmem krótkometrażowym, wizualizacja). Techniki terapeutyczne w biblioterapii, choreoterapii, filmoterapii. Bajkoterapia. Poezjoterapia. Biblioterapia, choreoterapia, filmoterapia w szkole. Scenariusze zajęć biblioterapeutycznych, choreoterapeutycznych, filmoterapeutycznych. |
Prerequisites: | Brak |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Ma uporządkowaną podstawową wiedzę z zakresu literaturoznawstwa i wiedzy o języku, zna podstawową terminologię z zakresu nauk humanistycznych przydatną dla literaturoznawstwa oraz nauki o języku; zna pojęcia literaturoznawcze i językoznawcze wykorzystywane przez inne nauki humanistyczne. [TS_1] |
Kpik_W01 [2/5] |
Potrafi, wykorzystując wiedzę psychologiczno-pedagogiczną, dydaktyczną oraz merytoryczną (językoznawczą i literaturoznawczą), dokonywać obserwacji i elementarnej analizy sytuacji oraz zdarzeń pedagogicznych i dydaktycznych. [TS_10] |
Kpik_U23 [2/5] |
Ma rozwinięte kompetencje komunikacyjne: potrafi dobrze porozumiewać się z uczniami w celach dydaktycznych i wychowawczych, potrafi nawiązać kontakt z osobami pochodzącymi z różnych środowisk, będącymi w różnej kondycji emocjonalnej, dialogowo rozwiązywać konflikty i konstruować dobrą atmosferę dla komunikacji w placówkach oświatowych. [TS_11] |
Kpik_U22 [3/5] |
Potrafi w sposób ergonomiczny i zgodny z kulturą żywego słowa korzystać z aparatu mowy. [TS_12] |
Kpik_U26 [1/5] |
Ma praktyczne umiejętności pracy terapeutycznej z dzieckiem z dyslalią, jąkaniem i trudnościami w czytaniu i pisaniu oraz prowadzi profilaktykę zaburzeń mowy; potrafi podjąć działania diagnostyczne, terapeutyczne i edukacyjne odpowiadające potrzebom uczniów zdolnych, uczniów z trudnościami w rozwoju i trudnościami wychowawczymi, w tym z uwzględnieniem terapii przez sztukę. [TS_13] |
Kpik_U24 [2/5] |
Rozumie fenomen wielokulturowości; zdaje sobie sprawę z doniosłości przenikania się wpływów kulturowych. [TS_14] |
Kpik_K04 [2/5] |
Dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne w pracy nauczyciela, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami prawa i etyki w pracy logopedy. [TS_15] |
Kpik_K07 [2/5] |
Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane w stosunku do dziecka działania, postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej, wykonując swoje obowiązki, okazuje dziecku i jego opiekunom szacunek, ma na uwadze dobro dziecka. [TS_16] |
Kpik_K06 [3/5] |
Chętnie uczestniczy w społecznych programach o charakterze pomocowym i badawczym mających na celu pomoc osobom z zaburzeniami mowy i ich rodzinom. [TS_17] |
Kpik_K06 [2/5] |
Ma podstawową wiedzę w zakresie retoryki i umiejętności perswadowania. [TS_2] |
Kpik_W16 [2/5] |
Ma podstawową wiedzę psychologiczno-pedagogiczną, pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, wychowania i nauczania-uczenia się, w tym z uwzględnieniem terapii przez sztukę. [TS_3] |
Kpik_W02 [3/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat pracy wychowawczej, dydaktycznej i terapeutycznej nauczyciela, zwłaszcza nauczyciela-logopedy. [TS_4] |
Kpik_W02 [4/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat porozumiewania się na lekcjach i zajęciach w celach dydaktycznych. [TS_5] |
Kpik_W19 [4/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat dostosowywania działań pedagogicznych, terapeutycznych i dydaktycznych do potrzeb i możliwości uczniów, w tym z uwzględnieniem terapii przez sztukę. [TS_6] |
Kpik_W19 [4/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat kształtowania u uczniów pozytywnego stosunku do nauki oraz rozwijania ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej. [TS_7] |
Kpik_W18 [5/5] |
Zna objawy i przyczyny wybranych zaburzeń i dysfunkcji rozwojowych. [TS_8] |
Kpik_W20 [1/5] |
Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informację przy użyciu różnych źródeł i sposobów, a także formułować i uzasadniać na tej podstawie własne sądy oraz artykułować je za pośrednictwem różnych mediów. [TS_9] |
Kpik_U01 [2/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
zaliczenie [z_1] | Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
TS_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [TS_C] | Metody poszukujące (w tym: dyskusja dydaktyczna, wykład konwersatoryjny, metoda problemowa), metody praktyczne (w tym ćwiczenia umiejętności praktycznych, pokaz umiejętności praktycznych, prezentacja sokratejska, prezentacja multimedialna, ), metody aktywizujące (w tym: metoda sytuacyjna, metoda symulacyjna), instruktaż. |
15 | Samodzielne przygotowanie się do każdych zajęć (w tym: analiza sytuacji dydaktyczno-wychowawczych, wyszukiwanie materiałów terapeutycznych, tworzenie pomocy dydaktycznych), przygotowanie dwóch projektów. |
45 |
zaliczenie [z_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |