Wczesna intrerwencja logopedyczna Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: 02-S1KP12.2016

Module name: Wczesna intrerwencja logopedyczna
Module code: 02-KPIKS-WIL
Programme code: 02-S1KP12.2016
Semester: summer semester 2019/2020
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Realizacja modułu na celu wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności związane z przeciwdziałaniem pojawianiu się zaburzeń mowy u dzieci w różnym wieku. Istotne jest kształtowanie umiejętności integrowania wiedzy psychologicznej, pedagogicznej, medycznej i logopedycznej związanej z patomechanizmem powstawania zaburzeń mowy w celu antycypowania możliwych utrudnień w rozwoju oraz planowania działań profilaktycznych. Istotne jest kształtowanie postaw szacunku dla dziecka i jego opiekunów, poczucia odpowiedzialności za podejmowane w stosunku do nich działania, a także umiejętność współpracy z różnymi osobami zajmującymi się dzieckiem i jego rodziną.
Prerequisites:
Brak
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Zna podstawową terminologię w zakresie profilaktyki i wczesnej interwencji logopedycznej. [WIL_1]
Kpik_W04 [5/5]
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy dotyczące odpowiedzialności w stosunku do osoby z trudnościami w rozwoju mowy i języka. [WIL_10]
Kpik_K08 [5/5]
Ma uporządkowaną wiedzę na temat biologicznych i psychospołecznych uwarunkowań rozwoju mowy i języka. [WIL_2]
Kpik_W17 [5/5]
Ma wiedzę na temat sposobów współpracy z rodzicami i innymi osobami zajmującymi się dzieckiem, także z dzieckiem zagrożonym zaburzeniami rozwoju mowy. [WIL_3]
Kpik_W19 [4/5]
Zna zasady, metody i etapy postępowania logopedycznego, w tym w odniesieniu do prowadzenia profilaktyki zaburzeń mowy i języka. [WIL_4]
Kpik_W20 [5/5]
Zna czynniki i mechanizmy rozwoju umiejętności mówienia i rozumienia od urodzenia. [WIL_5]
Kpik_W21 [5/5]
Potrafi prowadzić badanie logopedyczne dotyczące określenia poziomu rozwoju mowy w celu stwierdzenia ryzyka zaburzeń rozwoju mowy i wykorzystania wyników badań, także innych specjalistów do prowadzenia wczesnej interwencji logopedycznej. [WIL_6]
Kpik_U24 [5/5]
Samodzielnie i pod kierunkiem planuje i realizuje projekty związane z wczesną pomocą osobom z ryzyka zaburzeń rozwoju mowy wykazując się umiejętnościami organizacyjnymi i znajomością prawa oraz norm instytucji oświatowych oraz właściwą argumentacją. [WIL_7]
Kpik_U25 [5/5]
Posiada umiejętności w zakresie oceny rozwoju mowy oraz potrafi przygotować opinię dotyczącą stwierdzonych prawidłowości. [WIL_8]
Kpik_U26 [5/5]
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności. [WIL_9]
Kpik_K06 [5/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
zaliczenie [z_1]
Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie.
WIL_1 WIL_10 WIL_2 WIL_3 WIL_4 WIL_5 WIL_6 WIL_7 WIL_8 WIL_9
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [WIL_W]
Metoda podająca z elementami interaktywności i prezentacji wizualnych.
15
Zapoznanie się z literaturą przedmiotu wskazaną przez wykładowcę. Lektura wybranych partii podręcznikowych i artykułów. Wykonanie pracy domowej.
45 zaliczenie [z_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)