Wczesna intrerwencja logopedyczna
Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: 02-S1KP12.2016

Module name: | Wczesna intrerwencja logopedyczna |
---|---|
Module code: | 02-KPIKS-WIL |
Programme code: | 02-S1KP12.2016 |
Semester: | summer semester 2019/2020 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Realizacja modułu na celu wyposażenie studenta w wiedzę i umiejętności związane z przeciwdziałaniem pojawianiu się zaburzeń mowy u dzieci w różnym wieku. Istotne jest kształtowanie umiejętności integrowania wiedzy psychologicznej, pedagogicznej, medycznej i logopedycznej związanej z patomechanizmem powstawania zaburzeń mowy w celu antycypowania możliwych utrudnień w rozwoju oraz planowania działań profilaktycznych. Istotne jest kształtowanie postaw szacunku dla dziecka i jego opiekunów, poczucia odpowiedzialności za podejmowane w stosunku do nich działania, a także umiejętność współpracy z różnymi osobami zajmującymi się dzieckiem i jego rodziną. |
Prerequisites: | Brak |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Zna podstawową terminologię w zakresie profilaktyki i wczesnej interwencji logopedycznej. [WIL_1] |
Kpik_W04 [5/5] |
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy dotyczące odpowiedzialności w stosunku do osoby z trudnościami w rozwoju mowy i języka. [WIL_10] |
Kpik_K08 [5/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat biologicznych i psychospołecznych uwarunkowań rozwoju mowy i języka. [WIL_2] |
Kpik_W17 [5/5] |
Ma wiedzę na temat sposobów współpracy z rodzicami i innymi osobami zajmującymi się dzieckiem, także z dzieckiem zagrożonym zaburzeniami rozwoju mowy. [WIL_3] |
Kpik_W19 [4/5] |
Zna zasady, metody i etapy postępowania logopedycznego, w tym w odniesieniu do prowadzenia profilaktyki zaburzeń mowy i języka. [WIL_4] |
Kpik_W20 [5/5] |
Zna czynniki i mechanizmy rozwoju umiejętności mówienia i rozumienia od urodzenia. [WIL_5] |
Kpik_W21 [5/5] |
Potrafi prowadzić badanie logopedyczne dotyczące określenia poziomu rozwoju mowy w celu stwierdzenia ryzyka zaburzeń rozwoju mowy i wykorzystania wyników badań, także innych specjalistów do prowadzenia wczesnej interwencji logopedycznej. [WIL_6] |
Kpik_U24 [5/5] |
Samodzielnie i pod kierunkiem planuje i realizuje projekty związane z wczesną pomocą osobom z ryzyka zaburzeń rozwoju mowy wykazując się umiejętnościami organizacyjnymi i znajomością prawa oraz norm instytucji oświatowych oraz właściwą argumentacją. [WIL_7] |
Kpik_U25 [5/5] |
Posiada umiejętności w zakresie oceny rozwoju mowy oraz potrafi przygotować opinię dotyczącą stwierdzonych prawidłowości. [WIL_8] |
Kpik_U26 [5/5] |
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności. [WIL_9] |
Kpik_K06 [5/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
zaliczenie [z_1] | Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
WIL_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [WIL_W] | Metoda podająca z elementami interaktywności i prezentacji wizualnych. |
15 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu wskazaną przez wykładowcę. Lektura wybranych partii podręcznikowych i artykułów. Wykonanie pracy domowej. |
45 |
zaliczenie [z_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |