Dydaktyka logopedii
Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: 02-S1KP12.2016

Module name: | Dydaktyka logopedii |
---|---|
Module code: | 02-KPIKS-DL |
Programme code: | 02-S1KP12.2016 |
Semester: | winter semester 2018/2019 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Nadrzędnym celem nauczania przedmiotu dydaktyka logopedii jest przybliżenie studentom zagadnień związanych z szeroko pojmowaną problematyką metodyki postępowania logopedycznego, w którym uwzględniane są zasady praktyki logopedycznej opartej na dowodach/wynikach badań naukowych (evidence-based practice), zaznajomienie studentów z problematyką programowania i wdrażania postepowania logopedycznego, z podstawowymi technikami i metodami pracy logopedycznej z dziećmi, zaprezentowanie zasad współpracy z zespole terapeutycznym z innymi specjalistami oraz z rodziną/opiekunami dziecka. |
Prerequisites: | Zaliczenie zajęć z teorii zaburzeń mowy i podstaw dydaktyki. |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Ma podstawową wiedzę psychologiczno-pedagogiczną, pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, wychowania i nauczania-uczenia się. [DL_1] |
Kpik_W14 [5/5] |
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności. [DL_10] |
Kpik_K01 [5/5] |
Jest przekonany o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, zgodny z obowiązującymi przepisami i normami etycznymi. [DL_11] |
Kpik_K04 [4/5] |
Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane w stosunku do dziecka działania, postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej, wykonując swoje obowiązki, okazuje dziecku i jego opiekunom szacunek, ma na uwadze dobro dziecka. [DL_12] |
Kpik_K09 [4/5] |
Zna teorię zaburzeń mowy, procedury postępowania logopedycznego, współczesną wizję przedmiotu logopedii jako nauki interdyscyplinarnej i stosowanej. [DL_2] |
Kpik_W20 [3/5] |
Ma wiedzę na temat przedmiotu logopedii, etapów i procedur postępowania logopedycznego oraz typologii zaburzeń mowy. [DL_3] |
Kpik_W21 [4/5] |
Posiada wiedzę na temat zasad formułowania diagnozy logopedycznej i konstruowania programu terapii. [DL_4] |
Kpik_W20 [4/5] |
Ma wiedzę na temat budowy, funkcji i rozwoju organizmu człowieka, w tym w szczególności na temat funkcjonowania narządów mowy w normie i patologii. [DL_5] |
Kpik_W21 [4/5] |
Zna objawy i przyczyny wybranych zaburzeń i dysfunkcji rozwojowych, zwłaszcza dotyczących zaburzeń mowy i komunikacji językowej. [DL_6] |
Kpik_U21 [5/5] |
Potrafi, wykorzystując wiedzę psychologiczno-pedagogiczną, dydaktyczną oraz merytoryczną (logopedyczną), dokonywać obserwacji i elementarnej analizy sytuacji oraz zdarzeń pedagogicznych i dydaktycznych. [DL_7] |
Kpik_U11 [5/5] |
Ma podstawowe umiejętności diagnostyczne pozwalające na rozpoznawanie sytuacji dziecka z problemem logopedycznym, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków (strategii postępowania terapeutycznego). [DL_8] |
Kpik_U11 [3/5] |
Potrafi ocenić przydatność typowych metod i procedur dydaktycznych, terapeutycznych, wychowawczych i opiekuńczych do projektowania i prowadzenia działań logopedycznych. [DL_9] |
Kpik_U23 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
zaliczenie [z_1] | Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
DL_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [DL_C] | Metody poszukujące (w tym: dyskusja dydaktyczna, wykład konwersatoryjny, metoda problemowa, metoda tekstu przewodniego), metody praktyczne (w tym ćwiczenia przedmiotowe, analizy przypadków, metoda projektu, pokaz), metody aktywizujące (w tym: metoda sytuacyjna, metoda symulacyjna), metody badawcze (obserwacja nieuczestnicząca). |
30 | Lektura podręczników i wybranych artykułów. Wykonywanie ćwiczeń i analiz wybranych zagadnień. |
30 |
zaliczenie [z_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |