Kształtowanie się i rozwój mowy dziecka
Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: 02-S1KP12.2016

Module name: | Kształtowanie się i rozwój mowy dziecka |
---|---|
Module code: | 02-KPIKS-KRMD |
Programme code: | 02-S1KP12.2016 |
Semester: | winter semester 2018/2019 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Celem nauczania przedmiotu jest wyposażenie w wiedzę dotyczącą etapów, mechanizmów i czynników rozwoju mowy od okresu prenatalnego do wieku adolescencji. Istotne jest poznanie przez studenta cech rozwoju mowy dziecka w poszczególnych latach życia, a także rozwijanie umiejętności analizy dziecięcych wypowiedzi z perspektywy językoznawczej, logopedycznej i psychologicznej. Ważnym elementem kształcenia jest wskazanie na możliwości profilaktyki zaburzeń mowy, a także współpracę z osobami z różnych środowisk wychowawczych.
|
Prerequisites: | Brak. |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Ma uporządkowaną wiedzę o człowieku i czynnikach rozwoju mowy uwarunkowanego biologicznie i społecznie. [KRMD_1] |
Kpik_W17 [4/5] |
Zna mechanizmy i czynniki odpowiedzialne za rozwój mowy i języka. [KRMD_2] |
Kpik_W21 [4/5] |
Zna etapy rozwoju mowy i języka w ontogenezie. [KRMD_3] |
Kpik_W22 [5/5] |
Posiada wiedzę na temat sposobów diagnozy poziomu rozwoju mowy i języka. [KRMD_4] |
Kpik_W23 [4/5] |
Ma rozwinięte kompetencje komunikacyjne: potrafi dobrze porozumiewać się z rodzicami dziecka z oraz innymi osobami zajmującymi się dzieckiem, również w placówkach oświatowych. [KRMD_5] |
Kpik_U22 [3/5] |
Potrafi wyszukiwać, analizować, zbierać i interpretować wyniki badań specjalistycznych pozwalające na diagnozę poziomu rozwoju mowy i określenie możliwości profilaktyki zaburzeń rozwoju mowy. [KRMD_6] |
Kpik_U24 [3/5] |
Posiada umiejętności w zakresie oceny poziomu rozwoju mowy i języka jako elementu kultury. [KRMD_7] |
Kpik_U26 [3/5] |
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności. [KRMD_8] |
Kpik_K06 [3/5] |
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy dotyczące odpowiedzialności w stosunku do osoby z trudnościami w rozwoju mowy i języka. [KRMD_9] |
Kpik_K08 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
egzamin [e_1] | Egzamin w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
KRMD_1 |
zaliczenie [z_1] | Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
KRMD_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [KRMD_C] | Metoda zadaniowa i problemowa – dyskusja, wykonywanie ćwiczeń i analiz.
|
15 | Lektura podręczników i wybranych artykułów. Przeprowadzenie analizy wypowiedzi dziecka i opracowanie programu stymulacji rozwoju mowy. |
15 |
zaliczenie [z_1] |
lecture [KRMD_W] | Metoda podająca z elementami interaktywności i prezentacji wizualnych. |
30 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu wskazaną przez wykładowcę. Lektura wybranych partii podręcznikowych i artykułów. |
30 |
egzamin [e_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |