Fonetyka artykulacyjna i fonologia
Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: 02-S1KP12.2016

Module name: | Fonetyka artykulacyjna i fonologia |
---|---|
Module code: | 02-KPIKS-FAF |
Programme code: | 02-S1KP12.2016 |
Semester: | winter semester 2018/2019 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 4 |
Description: | W ramach zajęć student poznaje terminologię z zakresu mechanizmów odpowiedzialnych za prawidłowy rozwój mowy. Zdobywa wiedzę na temat związków pomiędzy różnymi czynnikami wpływającymi na powstawianie zaburzeń mowy, ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń systemu fonetyczno-fonologicznego. Kształtuje umiejętność identyfikacji i rozstrzygania dylematów dotyczących odpowiedzialności w stosunku do osoby z trudnościami w rozwoju mowy i języka, także związanych z zaburzeniami systemu fonetyczno-fonologicznego. |
Prerequisites: | Brak |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Zna podstawową terminologię z zakresu nauki o języku; posiada wiedzę o działach i poddziałach językoznawstwa ogólnego i stosowanego, w tym w szczególności na temat systemu fonetyczno-fonologicznego języka polskiego. [FAF_1] |
Kpik_W01 [2/5] |
Ma uporządkowaną i szczegółową wiedzę na temat systemu gramatycznego języka polskiego, ma również podstawową wiedzę na temat pochodzenia oraz historycznych przemian języka polskiego w stopniu odpowiednim dla nauczyciela języka polskiego. [FAF_2] |
Kpik_W02 [5/5] |
Ma wiedzę o człowieku, jego uwarunkowaniach psychologicznych i zasadach funkcjonowania w społeczeństwie, w tym w zakresie warunków rozwoju systemu fonetyczno-fonologicznego. [FAF_3] |
Kpik_W17 [2/5] |
Zna terminologię z zakresu mechanizmów odpowiedzialnych za prawidłowy rozwój mowy oraz zna związki pomiędzy różnymi czynnikami wpływającymi na powstawianie zaburzeń mowy, w tym w komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń systemu fonetyczno-fonologicznego. [FAF_4] |
Kpik_W21 [3/5] |
Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informację przy użyciu różnych źródeł i sposobów, a także formułować i uzasadniać na tej podstawie własne sądy oraz artykułować je za pośrednictwem różnych mediów. [FAF_5] |
Kpik_U01 [4/5] |
Samodzielnie planuje i realizuje typowe projekty komunikacyjne związane z ochroną zdrowia. [FAF_6] |
Kpik_U05 [2/5] |
Posiada podstawowe umiejętności w zakresie przeprowadzenia badań pozwalających na właściwą ocenę potrzeb odbiorców komunikatów bezpośrednich i za pośrednictwem mediów w sytuacji kryzysowej. [FAF_7] |
Kpik_U10 [2/5] |
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy dotyczące odpowiedzialności w stosunku do osoby z trudnościami w rozwoju mowy i języka, w tym związane z zaburzeniami systemu fonetyczno-fonologicznego. [FAF_8] |
Kpik_K08 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
egzamin [e_1] | Egzamin w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
FAF_1 |
zaliczenie [z_1] | Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
FAF_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [FAF_C] | Metoda zadaniowa i problemowa – dyskusja, wykonywanie ćwiczeń i analiz.
|
30 | Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału, analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach. |
30 |
zaliczenie [z_1] |
lecture [FAF_W] | Metoda podająca z elementami interaktywności i prezentacji wizualnych. |
15 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu wskazaną przez wykładowcę. Lektura wybranych partii podręcznikowych i artykułów. |
45 |
egzamin [e_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |