Pedagogika
Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: 02-S1KP12.2016

Module name: | Pedagogika |
---|---|
Module code: | 02-KPIKS-P |
Programme code: | 02-S1KP12.2016 |
Semester: | summer semester 2017/2018 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 2 |
Description: | Pedagogika jako nauka. Teoretyczne podstawy konstruowania szkolnych programów wychowawczych.
Diagnoza ucznia – formalne uprawnienia do jej prowadzenia, analiza podejść do rozpoznawania wybranych elementów stanu zdrowia, środowiska rodzinnego i innych elementów społecznego otoczenia ucznia, uzdolnień i zainteresowań, stanu motywacji, przyczyn zaburzeń w zachowaniu. Współpraca nauczyciela z opiekunami ucznia (rodzicami) – ramy formalne zasad kooperacji z rodzicami, prawa i obowiązki rodziców wobec szkoły, zasady działania rad rodziców, zasady dobrej komunikacji z rodzicami.
Współdziałanie wychowawcy z innymi instytucjami wspierającymi pracę szkoły (poradnia psychologiczno-pedagogiczna, policja, ośrodek opieki społecznej itp). Zasady uzyskiwania i rozszerzania kwalifikacji pedagogicznych (awans zawodowy, system kształcenia i doskonalenia zawodowego, wymagania formalne a rzeczywiste kompetencje pedagogiczne). Struktura zespołów nauczycielskich (nauczyciel jako podwładny, współpracownik i przełożony, relacja do pozaszkolnych władz oświatowych).
|
Prerequisites: | Brak |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Ma uporządkowaną podstawową wiedzę z zakresu teorii komunikacji, wiedzy o języku i literaturze oraz pedagogiki, zna podstawową terminologię nauk humanistycznych i społecznych [P_1] |
Kpik_W01 [1/5] |
Ma podstawową wiedzę psychologiczno-pedagogiczną, pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, wychowania i nauczania-uczenia się [P_2] |
Kpik_W14 [5/5] |
na podstawową terminologię wykorzystywaną do opisu zjawisk oraz sytuacji psychologiczno-pedagogicznych, logopedycznych i dydaktycznych [P_3] |
Kpik_W15 [5/5] |
Ma uporządkowaną wiedzę na temat dostosowywania działań pedagogicznych, terapeutycznych i dydaktycznych do potrzeb i możliwości uczniów. [P_4] |
Kpik_W23 [4/5] |
Potrafi, wykorzystując wiedzę psychologiczno-pedagogiczną, dydaktyczną oraz merytoryczną (językoznawczą i literaturoznawczą), dokonywać obserwacji i elementarnej analizy sytuacji oraz zdarzeń pedagogicznych i dydaktycznych [P_5] |
Kpik_U11 [4/5] |
Potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki, psychologii oraz dydaktyki ogólnej i metodyki szczegółowej w celu diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz dobierania strategii realizowania działań praktycznych [P_6] |
Kpik_U12 [4/5] |
Potrafi umiejętnie dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki, metody i formy pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, terapeutycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wobec dziecka z zaburzeniami komunikacji językowej oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej nauczyciela-logopedy [P_7] |
Kpik_U26 [5/5] |
Potrafi efektywnie zaplanować realizację zadania wyznaczonego przez nauczyciela akademickiego oraz pracować w ramach zespołu realizującego te zadania. [P_8] |
Kpik_K01 [4/5] |
Na podstawie analizy nowych sytuacji i problemów w życiu zawodowym potrafi samodzielnie wskazać sposoby ich rozwiązania, poszukując optymalnych rozwiązań zgodnych z zasadami prawa i etyki zawodowej, uwzględniających dobro dziecka [P_9] |
Kpik_K06 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
egzamin [e_1] | Egzamin w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie. |
P_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [P_W] | Metoda podająca z elementami interaktywności i prezentacji wizualnych. |
30 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu wskazaną przez wykładowcę. Lektura wybranych partii podręcznikowych i artykułów. |
30 |
egzamin [e_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |