Neurologiczne podstawy zaburzeń mowy z elementami psychiatrii
Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: 02-S1KP12.2016

Module name: | Neurologiczne podstawy zaburzeń mowy z elementami psychiatrii |
---|---|
Module code: | 02-KPIKS-NPZM |
Programme code: | 02-S1KP12.2016 |
Semester: | summer semester 2017/2018 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Głównym celem nauczania przedmiotu jest wyposażenie w wiedzę na temat budowy i funkcjonowania układu nerwowego ze szczególnym uwzględnieniem mechanizmów neuronalnych zaangażowanych w mowę, a także podstawowej wiedzy z psychiatrii, w szczególności dziecięcej. Ważnym obszarem przekazywanej wiedzy jest poznanie neurologicznych mechanizmów umożliwiających budowanie mowy w przypadku jej braku lub odbudowa umiejętności posługiwania się językiem w przypadku jego utraty w różnych zaburzeniach. Istotne jest wyposażenie studenta w wiedzę dotyczącą przedmiotu zainteresowań psychiatrii, jej podstawowych metod postępowania oraz zasad współpracy psychiatry i logopedy, a także poznanie podstawowych chorób psychicznych w odniesieniu do dzieci, a także zaburzeń i dysfunkcji rozwojowych o podłożu neurologicznym i psychiatrycznym. Ważne jest kształtowanie postawy odpowiedzialności za podejmowane w stosunku do dziecka działania, a także umiejętności współpracy z innymi osobami zajmującymi się dzieckiem. |
Prerequisites: | Brak |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Zna neurologiczne podstawy procesu rozwoju, wychowania i nauczania – uczenia się [NPZM_1] |
Kpik_W02 [5/5] |
Ma wiedzę o neurologicznych mechanizmach funkcjonowania człowieka, w tym rozwijania się mowy w normie i w zaburzeniach [NPZM_2] |
Kpik_W17 [5/5] |
Ma podstawową wiedzę na temat przedmiotu, terminologii i podstawowych metod diagnozy i terapii dotyczącej neurologii i psychiatrii, zna neurologiczne podstawy mowy i języka [NPZM_3] |
Kpik_W21 [5/5] |
Ma podstawową wiedzę o neurologicznych mechanizmach rozwoju mowy w ontogenezie oraz zapobiegania zaburzeniom ontogenezy języka, a także zna sposoby przezwyciężania dysfunkcji mowy i języka z perspektywy neurologicznej i psychiatrycznej [NPZM_4] |
Kpik_W22 [5/5] |
Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności w zakresie zdobywania wiedzy o osobie z zaburzeniami mowy i języka [NPZM_5] |
Kpik_U03 [2/5] |
Potrafi dobrze porozumiewać się z osobami zajmującymi się pomocą osobom z zaburzeniami mowy, w tym z neurologiem i psychiatrą [NPZM_6] |
Kpik_U22 [2/5] |
Potrafi analizować, zbierać i interpretować wyniki badań neurologicznych i psychiatrycznych związanych ze stwierdzonymi zaburzeniami mowy i języka oraz użytkować informacje do planowania profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej [NPZM_7] |
Kpik_U24 [4/5] |
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie oraz potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności [NPZM_8] |
Kpik_K01 [5/5] |
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy dotyczące odpowiedzialności w stosunku do osoby z trudnościami w rozwoju mowy i języka [NPZM_9] |
Kpik_K08 [5/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
zaliczenie [z_1] | Zaliczenei w formie okeślonej przez prowadzącego w sylabusie.
|
NPZM_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [NPZM_C] | Metoda zadaniowa i problemowa – dyskusja, wykonywanie ćwiczeń i analiz.
|
15 | Lektura podręczników i wybranych artykułów. Wykonywanie ćwiczeń i analiz wybranych zaburzeń i dysfunkcji rozwojowych. |
15 |
zaliczenie [z_1] |
lecture [NPZM_W] | Metoda podająca z elementami interaktywności i prezentacji wizualnych. |
15 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu wskazaną przez wykładowcę. Lektura wybranych partii podręcznikowych i artykułów. |
45 |
zaliczenie [z_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |