Praktyki logopedyczno-dydaktyczne (I etap edukacji) Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: 02-S1KP12.2016

Module name: Praktyki logopedyczno-dydaktyczne (I etap edukacji)
Module code: 02-KPIKS-PLD
Programme code: 02-S1KP12.2016
Semester: summer semester 2018/2019
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 5
Description:
Nadrzędnym celem praktyk dydaktyczno-logopedycznych jest kształcenie praktycznych kompetencji i umiejętności umożliwiających nabywanie doświadczeń w zakresie dydaktycznym, a także w zakresie diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, zapoznanie się z organizacją pracy nauczyciela i logopedy w przedszkolu, nabycie umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania zajęć profilaktycznych oraz diagnostyczno-terapeutycznych; rozbudzenie i pogłębienie gotowości do twórczej pracy logopedycznej oraz wyrobienie postawy refleksyjności i odpowiedzialności za jej wyniki. Istotne jest zweryfikowanie wiedzy teoretycznej na temat zaburzeń mowy i jej ugruntowanie poprzez obserwację praktycznych działań logopedy i podejmowane własnych działań diagnostycznych i terapeutycznych.
Prerequisites:
brak
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Zna podstawową terminologię dotyczącą metod dydaktycznych, a także metod badania mowy i prowadzenia terapii logopedycznej [PLD_1]
Kpik_W04 [3/5]
Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela. [PLD_10]
Kpik_K07 [3/5]
Ma wiedzę o biologicznych i psychologiczno-społecznych uwarunkowaniach rozwoju dziecka oraz jego mowy i języka [PLD_2]
Kpik_W17 [3/5]
Ma wiedzę na temat sposobów współpracy z rodzicami i innymi osobami zajmującymi się dzieckiem z zaburzeniami mowy, w tym z psychologiem, pedagogiem, nauczycielem przedszkola [PLD_3]
Kpik_W19 [3/5]
Zna zasady, metody i etapy pracy dydaktycznej oraz postępowania logopedycznego [PLD_4]
Kpik_W20 [3/5]
Zna czynniki i mechanizmy rozwoju mowy oraz zna związki pomiędzy różnymi czynnikami wpływającymi na powstawanie zaburzeń rozwoju [PLD_5]
Kpik_W21 [3/5]
Potrafi prowadzić obserwację kierowaną, interpretować prowadzone przez logopedę badanie mowy, analizować wspólnie z logopedą wyniki badań specjalistycznych związanych ze stwierdzonymi zaburzeniami mowy oraz opracować projekt zajęć terapeutycznych [PLD_6]
Kpik_U24 [5/5]
Samodzielnie i pod kierunkiem planuje i realizuje zajęcia dydaktyczne, a także projekty związane z pomocą osobom z dyslalią, zaburzeniami płynności mówienia, ryzykiem trudności w uczeniu się czytania i pisania, w tym dotyczące diagnozy i terapii logopedycznej wykazując się umiejętnościami organizacyjnymi i znajomością prawa oraz norm instytucji oświatowych oraz właściwą argumentacją [PLD_7]
Kpik_U25 [5/5]
Posiada umiejętności w zakresie oceny jakości mowy, w tym w aspekcie przesiewowego badania logopedycznego oraz potrafi pod kierunkiem przygotować dokumentację dotyczącą stwierdzonych zaburzeń [PLD_8]
Kpik_U26 [5/5]
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności; [PLD_9]
Kpik_K06 [5/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
badanie przesiewowe [BP_1]
Student prowadzi przesiewowe badanie mowy dzieci wraz z ich udokumentowaniem.
PLD_1 PLD_10 PLD_2 PLD_3 PLD_4 PLD_5 PLD_6 PLD_7 PLD_8 PLD_9
indywidualny dzienniczek [ID_1]
Student prowadzi dzienniczek praktyk z zapisem hospitacji oraz prowadzonych zajęć, a także uwag pozajęciowych.
PLD_1 PLD_10 PLD_2 PLD_3 PLD_4 PLD_5 PLD_6 PLD_7 PLD_8 PLD_9
Indywidualny raport – autorefleksja, [IR_1]
Student opracowuje indywidualny raport – autorefleksja (od 350 do 500 słów), w którym opisuje i ocenia swoje zaangażowanie w odbywanie praktyki oraz nabyte w jej toku kompetencje, wskazuje obszary dalszego doskonalenia.
PLD_1 PLD_10 PLD_2 PLD_3 PLD_4 PLD_5 PLD_6 PLD_7 PLD_8 PLD_9
pisemny raport [PR_1]
Student opisuje szczegółowo opisuje wyniki obserwacji uczestniczącej, wykazując się umiejętnością użycia specjalistycznej terminologii.
PLD_1 PLD_2 PLD_3 PLD_4 PLD_5 PLD_6 PLD_7 PLD_8 PLD_9
scenariusz zajęć [S_1]
tudent opracowuje szczegółowo 1 konspekt zajęć logopedycznych.
PLD_1 PLD_10 PLD_2 PLD_3 PLD_4 PLD_5 PLD_6 PLD_7 PLD_8 PLD_9
I studium przypadku [SP_1]
Student szczegółowo opisuje i analizuje studium wybranego przypadku
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
internship [PLD_P]
Obserwacja zajęć prowadzonych przez nauczyciela i logopedę; aktywne uczestnictwo w zajęciach o charakterze dydaktycznym i profilaktycznym, diagnostycznym i terapeutycznym; przeprowadzenie przesiewowego badania mowy; samodzielne przeprowadzenie fragmentu lub całych zajęć dydaktycznych i logopedycznych.
150
Sporządzanie pisemnego raportu na podstawie obserwacji zajęć, analiza wyników badania przesiewowego – opracowanie dokumentacji; przygotowanie konspektu zajęć , dokumentowanie przebiegu praktyk w dzienniku praktyk, opracowanie studium indywidualnego przypadku, sporządzenie indywidualnego raportu – autorefleksji na temat przebiegu praktyki.
10 badanie przesiewowe [BP_1] indywidualny dzienniczek [ID_1] Indywidualny raport – autorefleksja, [IR_1] pisemny raport [PR_1] scenariusz zajęć [S_1] I studium przypadku [SP_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)