Praktyki psychologiczno-pedagogiczno-logopedyczne Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: 02-S1KP12.2016

Module name: Praktyki psychologiczno-pedagogiczno-logopedyczne
Module code: 02-KPIKS-PPPL
Programme code: 02-S1KP12.2016
Semester: summer semester 2017/2018
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 4
Description:
Nadrzędnym celem praktyk psychologiczno-pedagogiczno-logopedycznych jest kształcenie praktycznych kompetencji i umiejętności umożliwiających nabywanie doświadczeń w zakresie obserwacji procesów pedagogiczno-psychologicznych w placówkach oświatowych, a także w zakresie diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, zapoznanie się z organizacją pracy logopedy w poradni psychologiczno-pedagogicznej, nabycie umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania zajęć profilaktycznych oraz diagnostyczno-terapeutycznych; rozbudzenie i pogłębienie gotowości do twórczej pracy dydaktycznej i logopedycznej oraz wyrobienie postawy refleksyjności i odpowiedzialności za jej wyniki. Istotne jest zweryfikowanie wiedzy teoretycznej na temat zaburzeń mowy i jej ugruntowanie przez obserwację praktycznych działań nauczyciela i logopedy oraz podejmowane własnych działań diagnostycznych i terapeutycznych. Podstawowa wiedza psychologiczno-pedagogiczna, a także dotycząca teorii zaburzeń mowy, kształtowania się mowy dziecka i metodyki postępowania logopedycznego.
Prerequisites:
Brak
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Zna podstawową terminologię dotyczącą metod badania mowy i prowadzenia terapii logopedycznej [PPPL_1]
Kpik_W04 [3/5]
Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela. [PPPL-10]
Kpik_K07 [5/5]
Ma wiedzę o biologicznych i psychologiczno-społecznych uwarunkowaniach rozwoju mowy i języka [PPPL_2]
Kpik_W17 [3/5]
Ma wiedzę na temat sposobów współpracy z rodzicami i innymi osobami zajmującymi się dzieckiem z zaburzeniami mowy, w tym z psychologiem, pedagogiem, nauczycielem [PPPL_3]
Kpik_W19 [3/5]
Zna zasady, metody i etapy postępowania logopedycznego [PPPL_4]
Kpik_W20 [3/5]
Zna czynniki i mechanizmy rozwoju mowy oraz zna związki pomiędzy różnymi czynnikami wpływającymi na powstawanie zaburzeń mowy [PPPL_5]
Kpik_W21 [3/5]
Potrafi interpretować obserwowane badanie logopedyczne dotyczące rozwoju mowy, analizować wyniki badań specjalistycznych związanych ze stwierdzonymi zaburzeniami mowy oraz użytkować informacje, w tym związane z profilaktyką, diagnozą i terapią logopedyczną stwierdzonych zaburzeń [PPPL_6]
Kpik_U24 [5/5]
Samodzielnie i pod kierunkiem planuje i realizuje projekty związane z pomocą osobom z dyslalią, zaburzeniami płynności mówienia, ryzykiem trudności w uczeniu się czytania i pisania, w tym dotyczące diagnozy i terapii logopedycznej wykazując się umiejętnościami organizacyjnymi i znajomością prawa oraz norm instytucji oświatowych oraz właściwą argumentacją [PPPL_7]
Kpik_U25 [5/5]
Posiada umiejętności w zakresie oceny jakości mowy, w tym w aspekcie diagnozy logopedycznej oraz potrafi przygotować dokumentację dotyczącą stwierdzonych zaburzeń [PPPL_8]
Kpik_U26 [5/5]
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności; [PPPL_9]
Kpik_K06 [5/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Indywidualny raport – autorefleksja [IR_1]
Student przygotowuje indywidualny raport – autorefleksja (od 350 do 500 słów), w którym opisuje i ocenia swoje zaangażowanie w odbywanie praktyki oraz nabyte w jej toku kompetencje, wskazuje dalszą drogę własnego rozwoju.
PPPL_1 PPPL-10 PPPL_2 PPPL_3 PPPL_4 PPPL_5 PPPL_6 PPPL_7 PPPL_8 PPPL_9
pisemny raport [PR_1]
Student opisuje szczegółowo opisuje wyniki obserwacji uczestniczącej wykazując się umiejętnością użycia specjalistycznej terminologii;
scenariusz zajęć [S_1]
Student opracowuje szczegółowe konspekty 2 zajęć logopedycznych, które realizuje (po zaakceptowaniu konspektu przez opiekuna praktyki)
I studium przypadku [SP_1]
Student szczegółowo opisuje i analizuje studium wybranego przypadku.
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
internship [PPPL_P]
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna praktyki; aktywne uczestnictwo w zajęciach z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej, ewentualne przeprowadzenie zajęć logopedycznych.
120
Sporządzanie pisemnego raportu na podstawie obserwacji zajęć, przygotowanie konspektu zajęć, dokumentowanie przebiegu praktyk w dzienniku praktyk, opracowanie studium indywidualnego przypadku, sporządzenie indywidualnego raportu – autorefleksji na temat przebiegu praktyki.
10 Indywidualny raport – autorefleksja [IR_1] pisemny raport [PR_1] scenariusz zajęć [S_1] I studium przypadku [SP_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)