Praktyki psychologiczno-pedagogiczno-logopedyczne
Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: 02-S1KP12.2016

Module name: | Praktyki psychologiczno-pedagogiczno-logopedyczne |
---|---|
Module code: | 02-KPIKS-PPPL |
Programme code: | 02-S1KP12.2016 |
Semester: | summer semester 2017/2018 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 4 |
Description: | Nadrzędnym celem praktyk psychologiczno-pedagogiczno-logopedycznych jest kształcenie praktycznych kompetencji i umiejętności umożliwiających nabywanie doświadczeń w zakresie obserwacji procesów pedagogiczno-psychologicznych w placówkach oświatowych, a także w zakresie diagnozy i terapii dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, zapoznanie się z organizacją pracy logopedy w poradni psychologiczno-pedagogicznej, nabycie umiejętności planowania, prowadzenia i dokumentowania zajęć profilaktycznych oraz diagnostyczno-terapeutycznych; rozbudzenie i pogłębienie gotowości do twórczej pracy dydaktycznej i logopedycznej oraz wyrobienie postawy refleksyjności i odpowiedzialności za jej wyniki. Istotne jest zweryfikowanie wiedzy teoretycznej na temat zaburzeń mowy i jej ugruntowanie przez obserwację praktycznych działań nauczyciela i logopedy oraz podejmowane własnych działań diagnostycznych i terapeutycznych.
Podstawowa wiedza psychologiczno-pedagogiczna, a także dotycząca teorii zaburzeń mowy, kształtowania się mowy dziecka i metodyki postępowania logopedycznego.
|
Prerequisites: | Brak |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Zna podstawową terminologię dotyczącą metod badania mowy i prowadzenia terapii logopedycznej [PPPL_1] |
Kpik_W04 [3/5] |
Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela. [PPPL-10] |
Kpik_K07 [5/5] |
Ma wiedzę o biologicznych i psychologiczno-społecznych uwarunkowaniach rozwoju mowy i języka [PPPL_2] |
Kpik_W17 [3/5] |
Ma wiedzę na temat sposobów współpracy z rodzicami i innymi osobami zajmującymi się dzieckiem z zaburzeniami mowy, w tym z psychologiem, pedagogiem, nauczycielem [PPPL_3] |
Kpik_W19 [3/5] |
Zna zasady, metody i etapy postępowania logopedycznego [PPPL_4] |
Kpik_W20 [3/5] |
Zna czynniki i mechanizmy rozwoju mowy oraz zna związki pomiędzy różnymi czynnikami wpływającymi na powstawanie zaburzeń mowy [PPPL_5] |
Kpik_W21 [3/5] |
Potrafi interpretować obserwowane badanie logopedyczne dotyczące rozwoju mowy, analizować wyniki badań specjalistycznych związanych ze stwierdzonymi zaburzeniami mowy oraz użytkować informacje, w tym związane z profilaktyką, diagnozą i terapią logopedyczną stwierdzonych zaburzeń [PPPL_6] |
Kpik_U24 [5/5] |
Samodzielnie i pod kierunkiem planuje i realizuje projekty związane z pomocą osobom z dyslalią, zaburzeniami płynności mówienia, ryzykiem trudności w uczeniu się czytania i pisania, w tym dotyczące diagnozy i terapii logopedycznej wykazując się umiejętnościami organizacyjnymi i znajomością prawa oraz norm instytucji oświatowych oraz właściwą argumentacją [PPPL_7] |
Kpik_U25 [5/5] |
Posiada umiejętności w zakresie oceny jakości mowy, w tym w aspekcie diagnozy logopedycznej oraz potrafi przygotować dokumentację dotyczącą stwierdzonych zaburzeń [PPPL_8] |
Kpik_U26 [5/5] |
Charakteryzuje się wrażliwością etyczną, empatią, otwartością, refleksyjnością oraz postawami prospołecznymi i poczuciem odpowiedzialności; [PPPL_9] |
Kpik_K06 [5/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Indywidualny raport – autorefleksja [IR_1] | Student przygotowuje indywidualny raport – autorefleksja (od 350 do 500 słów), w którym opisuje i ocenia swoje zaangażowanie w odbywanie praktyki oraz nabyte w jej toku kompetencje, wskazuje dalszą drogę własnego rozwoju. |
PPPL_1 |
pisemny raport [PR_1] | Student opisuje szczegółowo opisuje wyniki obserwacji uczestniczącej wykazując się umiejętnością użycia specjalistycznej terminologii; |
|
scenariusz zajęć [S_1] | Student opracowuje szczegółowe konspekty 2 zajęć logopedycznych, które realizuje (po zaakceptowaniu konspektu przez opiekuna praktyki) |
|
I studium przypadku [SP_1] | Student szczegółowo opisuje i analizuje studium wybranego przypadku. |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
internship [PPPL_P] | Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna praktyki; aktywne uczestnictwo w zajęciach z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej, ewentualne przeprowadzenie zajęć logopedycznych. |
120 | Sporządzanie pisemnego raportu na podstawie obserwacji zajęć, przygotowanie konspektu zajęć, dokumentowanie przebiegu praktyk w dzienniku praktyk, opracowanie studium indywidualnego przypadku, sporządzenie indywidualnego raportu – autorefleksji na temat przebiegu praktyki. |
10 |
Indywidualny raport – autorefleksja [IR_1] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |