Nowe media w komunikacji społecznej Field of study: Promotional and Crisis Communication
Programme code: 02-S1KP12.2016

Module name: Nowe media w komunikacji społecznej
Module code: 02-KPIKS-NMKS
Programme code: 02-S1KP12.2016
Semester: summer semester 2018/2019
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 4
Description:
Celem kursu jest przybliżenie i dyskusja mechanizmów funkcjonowania nowych mediów w ponowoczesnym dyskursie komunikacyjnym. Poszczególne części kursu ogniskowały się będą przede wszystkim wokół filozoficznych, lingwistycznych i retorycznych aspektów związanych z naturą nowych mediów. Kluczowym elementem kursu będzie omówienie hegemonii narracji jako kategorii fundamentalnej dla skutecznego wykorzystywana nowych mediów w komunikacji. Omówione zostaną także związki pomiędzy najszerzej rozumianymi tekstami kultury „analogowej” a mechanizmami funkcjonowania nowych mediów. Znaczącym rejestrem zajęć będzie także – wychodzące od dystynkcji pomiędzy mediami tradycyjnymi i nowymi – przełożenie wątków teoretycznych na praktyczne umiejętności zarzadzania procesami komunikacyjnymi w nowych mediach. W tym kontekście szczególnie istotne będzie teoria i praktyka sytuacji kryzysowych w nowych mediach.
Prerequisites:
Brak
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Zna funkcjonowanie systemu medialnego w Polsce i świecie [NMKS_1]
Kpik_W05 [3/5]
Ma podstawową wiedzę na temat odbiorców mediów oraz diagnozowania ich potrzeb; potrafi zidentyfikować i wyznaczyć grupę docelową danego medium [NMKS_2]
Kpik_W13 [2/5]
Ma podstawową wiedzę na temat retoryki teorii perswazji [NMKS_3]
Kpik_W17 [1/5]
Ma wiedzę o człowieku, jego uwarunkowaniach psychologicznych i zasadach funkcjonowania w społ. [NMKS_4]
Kpik_W17 [1/5]
Potrafi wyszukiwać, selekcjonować, oceniać informacje z różnych źródeł; [NMKS_5]
Kpik_U02 [4/5]
Samodzielnie planuje i typowe projekty w zakresie działań PR i promocji wizerunkowych, [NMKS_6]
Kpik_U05 [4/5]
Potrafi ocenić i wybrać właściwe procedury doboru w zakresie nowych mediów do konstruowania strategii wizerunkowych i innych działaniach PR [NMKS_7]
Kpik_U15 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
zaliczenie [z_1]
Zaliczenie w formie określonej przez prowadzącego w sylabusie.
NMKS_1 NMKS_2 NMKS_3 NMKS_4 NMKS_5 NMKS_6 NMKS_7
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [NMKS_C]
metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne), metoda problemowa (metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna), metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego
15
Samodzielna realizacja wskazanych partii materiału, analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórka i ugruntowanie materiału przedstawionego na zajęciach.
45 zaliczenie [z_1]
lecture [NMKS_W]
metoda podająca (wykład informacyjny, prezentacja multimedialna) oraz metoda problemowa (wykład problemowy i interaktywny);
15
samodzielna, wnikliwa lektura podanych tekstów, powtórka i ugruntowanie materiału omówionego na wykładzie
45 zaliczenie [z_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)