Psychologia emocji i motywacji Field of study: Philosophical Counseling and Coaching
Programme code: 05-S1DF12.2017

Module name: Psychologia emocji i motywacji
Module code: DFC_m7
Programme code: 05-S1DF12.2017
Semester: winter semester 2018/2019
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 4
Description:
Moduł TEORIA MOTYWACJI zapoznać ma studentów z mechanizmami leżącymi u podstaw motywacji, z przebiegiem prawidłowości procesów emocjonalno-motywacyjnych człowieka, formami ekspresji emocjonalnej i z najważniejszymi podejściami teoretycznymi w badaniu motywacji. W szczególności omawiane będą podstawowe źródła motywacji, w tym specyficznie ludzkie mechanizmy motywacyjne związane z hierarchią i dynamiką potrzeb oraz rozpoznawaniem przyczyn barier motywacyjnych i ich pokonywaniem. Wiedza ta ma pomóc w rozumieniu i regulacji emocji, w kontroli własnych działań i podnoszeniu ich skuteczności. Moduł składa się z wykładu kończącego się egzaminem ustnym oraz ćwiczeń, które rozwijać mają świadomość dotyczącą przebiegu własnych i cudzych procesów emocjonalno-motywacyjnych.
Prerequisites:
PSYCHOLOGIA OGÓLNA - DFC_m11 PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA - DFC_m12
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
ma wiedzę o drogach wpływania na ludzkie zachowania poprzez sposoby motywowania [DFC_m7_1]
K_W04 [5/5]
ma uporządkowaną wiedzę na temat prawidłowości procesów emocjonalno-motywacyjnych człowieka [DFC_m7_2]
K_W12 [5/5]
zna wybrane koncepcje z zakresu psychologii motywacji stanowiące teoretyczne podstawy działalności w zakresie doradztwa i coachingu [DFC_m7_3]
K_W13 [5/5]
zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów [DFC_m7_4]
K_W16 [5/5]
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności doradczej i coachingu [DFC_m7_5]
K_U02 [5/5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia [DFC_m7_6]
K_K01 [5/5]
jest otwarty na nowe idee i gotów do zmiany opinii w świetle dostępnych danych i argumentów [DFC_m7_7]
K_K05 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Egzamin [DFC_m7_w_1]
Na egzaminie ustnym student wykazuje znajomość prawidłowości dotyczących przebiegu procesów emocjonalnych i motywacyjnych regulujących zachowanie człowieka oraz koncepcji, które je wyjaśniają.; zna najważniejsze źródła i czynniki motywacyjne oraz typy motywacji wpływające na rozwój i wychowanie człowieka, w szczególności te związane z hierarchia i dynamiką potrzeb. Posiada wiedzę o barierach motywacyjnych i sposobach ich przezwyciężania.
DFC_m7_1 DFC_m7_2 DFC_m7_3 DFC_m7_4 DFC_m7_6
Zaliczenie [DFC_m7_w_2]
Student wykazuje aktywność w dyskusji dotyczącej analizy procesów emocjonalno-motywacyjnych; na podstawie poznanych koncepcji psychologicznych i przygotowanego referatu jest zdolny do właściwego rozpoznawania i prognozowania własnych i cudzych stanów emocjonalnych i procesów motywacyjnych. Doskonali świadomość własnych potrzeb i w oparciu o nią dokonuje samooceny kompetencji oraz wyznacza kierunek swojego dalszego rozwoju.
DFC_m7_5 DFC_m7_7
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [DFC_m7_fs_1]
wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych
30
lektura uzupełniająca
15 Egzamin [DFC_m7_w_1]
practical classes [DFC_m7_fs_2]
dyskusja, prezentacja referatów
30
lektura uzupełniająca i przygotowanie referatów
40 Zaliczenie [DFC_m7_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)