Metody i narzędzia coachingu cz.1 Field of study: Philosophical Counseling and Coaching
Programme code: 05-S1DF12.2017

Module name: Metody i narzędzia coachingu cz.1
Module code: DFC_m4 (I)
Programme code: 05-S1DF12.2017
Semester: winter semester 2017/2018
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Moduł Metody i narzędzia coachingu cz. 1 ma na celu zaprezentowanie technik pracy coacha oraz wybranych koncepcji z dziedziny komunikacji interpersonalnej. Ma charakter ćwiczeń praktycznych opartych na metodologii cyklu Kolba realizowanych w parach lub większych grupach. Moduł ma wykształcić między innymi umiejętność aktywnego słuchania, zadawania pytań zgodnie z zasadami coachingowymi, poszerzania perspektyw ujmowania określonego problemu, określania celów zgodnie z metodologią modeli SMART, PURE i CLEAR. Ma pogłębić wiedzę o regułach rządzących porozumiewaniem się, dynamice relacji interpersonalnej, o werbalnym i pozawerbalnym wymiarze komunikacji. Jego zadaniem jest również zaznajomienie studentów z wybranymi narzędziami coachingowymi (m.in. „koło życia”, pozycje percepcyjne, action plan).
Prerequisites:
Przedmiot przewidziany na I. semestr studiów, wymagana jest wiedza ze szkoły średniej.
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
ma wiedzę na temat społeczno-kulturowego znaczenia relacji opartych na dialogu, [DFC_m 4_1]
K_W12 [5/5]
ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego w coachingu, ich prawidłowości i zakłóceń [DFC_m 4_2]
K_W15 [5/5]
ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej pod kątem prowadzenia rozmów coachingowych [DFC_m 4_3]
K_U03 [5/5]
potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności rozwojowej, w tym coachingu, potrafi używać narzędzi i technik dostarczanych przez różne tradycje teoretyczne w działalności coachingowej [DFC_m 4_4]
K_U05 [5/5]
analizuje argumenty podawane w dyskusji, identyfikuje ich kluczowe tezy i założenia, [DFC_m 4_5]
K_U07 [4/5]
odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania w zakresie coachingu [DFC_m4 _6]
K_K04 [5/5]
jest otwarty na nowe idee i gotów do zmiany opinii w świetle dostępnych danych i argumentów [DFC_m4 _7]
K_K05 [4/5]
ma świadomość znaczenia właściwego budowania relacji dla kształtowania się więzi społecznych [DFC_m4 _8]
K_K08 [5/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
zaliczenie [DFC_m4 _w_1]
Zliczenie na podstawie: 1) aktywności na zajęciach, 2) opracowanie referatu lub prezentacji 3) rozmowa zaliczeniowa obejmująca treści teoretyczne przekazane w czasie zajęć oraz zdobyte na podstawie samodzielnej lektury podanej literatury obowiązkowej i uzupełniającej.
DFC_m 4_1 DFC_m 4_2 DFC_m 4_3 DFC_m 4_4 DFC_m 4_5 DFC_m4 _6 DFC_m4 _7 DFC_m4 _8
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [DFC_m 4_fs_1]
Ćwiczenia polegające na analizie i interpretacji tekstów źródłowych, interaktywnej pracy w grupach, burzy mózgów, prezentacji projektów
30
30Lektura uzupełniająca,samodzielne ćwiczenia z narzędziami coachingowymi, opracowanie referatu lub prezentacji
30 zaliczenie [DFC_m4 _w_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)