Wiedza o krajach niemieckojęzycznych
Field of study: German Studies
Programme code: 02-S1FG12.2017
| Module name: | Wiedza o krajach niemieckojęzycznych |
|---|---|
| Module code: | 02-GDLT-WOK |
| Programme code: | 02-S1FG12.2017 |
| Semester: | winter semester 2017/2018 |
| Language of instruction: | German |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 5 |
| Description: | Celem modułu jest przybliżenie studentom wiedzy niezbędnej do analizowania różnych zjawisk związanych z kulturą niemieckiego obszaru językowego, a także ze zjawiskami kultury, która ich otacza. Studenci poznają szkoły, prądy i różne perspektywy kulturoznawcze. Studenci nabywają umiejętność stosowania wiedzy w różnych sytuacjach oraz w nowych kontekstach, tzn. rozwijają sprawność krytycznej analizy i interpretacji wszystkich otaczających zjawisk kulturowych oraz potrafią przeprowadzić dyskusję na wybrany temat. Jest to niezbędne w przypadku inicjowania rozwiązań rozmaitych zadań i problemów. Jedną z najważniejszych kompetencji jest rozbudzenie potrzeby uczestniczenia w życiu kulturalnym oraz umiejętność krytycznej, merytorycznej oceny jego wytworów. |
| Prerequisites: | - |
| Key reading: | - Glaser H.: Deutsche Kultur 1945-2000, München-Wien 1997
- Morsey R.: Die Bundesrepublik Deutschland. Entstehung und Entwicklung bis 1969. München 2007
- Müller H., Münter-Elfner M.: Deutsche Geschichte in Schlaglichtern, Leipzig 2004
- Rödder A.: Die Bundesrepublik Deutschland 1969-1990. München 2004
- Schildt, A.; Siegfried D.: Deutsche Kulturgeschichte. Die Bundesrepublik – 1945 bis zur Gegenwart. Bonn 2009
- Glaser H.: Deutsche Kultur 1945-2000, München-Wien 1997
- Hintereder P.: Tatsachen über Deutschland, Frankfurt 2008 |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Definiowanie i klasyfikowanie pojęć, zagadnień, szkół współczesnego kulturoznawstwa niemieckiego;
umiejętność rozpoznawania powiązań w różnych teoriach kultury oraz stosowania ich w praktyce
[WOK_1] |
FG_W04 [2/5] |
Posiadanie wiedzy niezbędnej do dokonywania ocen różnych instytucji kultury i produktów życia
kulturalnego zwłaszcza zjawisk, które wpłynęły na sposób postrzegania rzeczywistości przez człowieka,
do formułowania osądów, klasyfikowania przedsięwzięć związanych z kulturą wysoką, kulturą rozumianą jako proces
oraz kulturą oznaczającą sposób życia.
[WOK_2] |
FG_W12 [5/5] |
Umiejętność odpowiedniego adaptowania wiedzy o kulturze w nowych sytuacjach i kontekstach odnoszących się bezpośrednio lub pośrednio do środowiska studentów, zdolność kreatywnego myślenia i poszerzania własnych horyzontów o nowe sprawności. [WOK_3] |
FG_U13 [2/5] |
Umiejętność adaptowania wiedzy i sprawności do przeprowadzenia krytycznej analizy i interpretacji różnych wytworów kultury zarówno tych, które już przeszły do historii, jak i tych zupełnie nowych. [WOK_4] |
FG_U11 [2/5] |
Umiejętność inicjowania rozwiązań zadań i problemów dotyczących zagadnień związanych ze środowiskiem studentów, a także
związanych z zagadnieniami znanymi z doniesień prasowych i telewizyjnych oraz przedstawiania efektów swojej pracy.
[WOK_5] |
FG_U18 [2/5] |
Posiadanie potrzeby uczestniczenia w życiu kulturalnym oraz zdolność formułowania sądów, uzasadniania opinii oraz sporządzania raportów. [WOK_6] |
FG_U01 [3/5] |
Zna zasady etyczne obowiązujące w zawodzie animatora kultury [WOK_7] |
FG_U18 [3/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| egzamin ustny [02-GDLK-TK-01_w_1] | Studenci sprawdzani są pod kątem posiadania wiedzy dotyczącej kulturoznawczych zjawisk, prądów, szkół itp. |
WOK_1 |
| egzamin ustny [02-GDLK-TK-01_w_2] | Studenci sprawdzani są pod kątem posiadania wiedzy dotyczącej kulturoznawczych zjawisk, prądów, szkół itp. oraz bezpośredniego zastosowania nabytej wiedzy w praktyce. |
WOK_1 |
| projekt [02-GDLK-TK-01_w_3] | Studenci otrzymują zadanie polegające na przygotowaniu projektu tematycznego, do którego przeprowadzenia niezbędne jest posiadanie nabytej w trakcie wykładów i ćwiczeń wiedzy, jak i poszerzenie jej we własnym zakresie. Projekt studenci przedstawiają w trakcie egzaminu ustnego. |
WOK_4 |
| projekt [02-GDLK-TK-01_w_4] | Studenci otrzymują zadanie polegające na przygotowaniu projektu tematycznego, do którego przeprowadzenia niezbędne jest posiadanie nabytej w trakcie wykładów i ćwiczeń wiedzy, jak i poszerzenie jej we własnym zakresie. Projekt studenci przedstawiają w trakcie egzaminu ustnego. |
WOK_4 |
| praca w grupach na zajęciach [02-GDLK-TK-01_w_5] | Studenci otrzymują zadanie stworzenia lub znalezienia rozwiązania konkretnego zadania, bądź ustosunkowania się do aktualnego problemu w oparciu o wiedzę nabytą na zajęciach lub ogólną wiedzę |
WOK_1 |
| dyskusja na aktualne tematy i dylematy związane z kulturą (na zajęciach i podczas egzaminu) [02-GDLK-TK-01_w_6] | Studenci otrzymują zadanie zajęcia stanowiska wobec aktualnych zjawisk, wydarzeń itp. |
WOK_2 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| lecture [02-GDLK-TK_-01_fs_1] | wykład wybranych zagadnień podstawowych z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych |
15 | Opanowanie niezbędnej wiedzy koniecznej do zdania egzaminu |
40 |
egzamin ustny [02-GDLK-TK-01_w_1] |
| practical classes [02-GDLK-TK-01__fs_2] | Interaktywna praca z tekstami kultury – artykułami naukowymi, materiałami audiowizualnymi – analiza, interpretacja, dyskusja |
30 | Przygotowanie merytoryczne do aktywnego uczestniczenia w ćwiczeniach
przygotowywanie i prezentowanie referatów na wybrane tematy
prowadzenie notatek, poszukiwanie informacji wykorzystywanych na zajęciach
opanowanie ze zrozumieniem zagadnień przedstawionych na ćwiczeniach |
40 |
projekt [02-GDLK-TK-01_w_3] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||