Moduł z obszaru nauk społecznych (Pedagogika)
Field of study: German Studies
Programme code: 02-S1FG12.2017

Module name: | moduł z obszaru nauk społecznych (Pedagogika) |
---|---|
Module code: | modog-ped |
Programme code: | 02-S1FG12.2017 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 3 |
Description: | Student dokonuje wyboru modułu(ów) spośród oferty określonej dla kierunku filologia germańska.
Celem modułu jest poszerzenie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych studenta o treści spoza kierunku studiów |
Prerequisites: | (no information given) |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Student zna przedmiot i zadania pedagogiki oraz jej subdyscypliny. [PED_1] |
FG_W16 [3/5] |
Student potrafi dokonać analizy wpływu mediów na proces edukacyjny [PED_10] |
FG_K01 [3/5] |
Student zna rola nauczyciela w procesie kształcenia [PED_11] |
FGN_U04 [3/5] |
Student dostrzega potrzebę działania nauczyciela na rzecz własnego rozwoju oraz zasady tworzenia projektów i planów własnego rozwoju zawodowego. [PED_12] |
FGN_W01 [3/5] |
Student potrafi wskazać metody badań pedagogicznych [PED_2] |
FG_W16 [3/5] |
Student potrafi dokonać diagnoza współczesnych problemów edukacji oraz próby prognoz edukacyjnych. Z nawiązaniem do międzynarodowego wymiaru edukacji. [PED_3] |
FGN_W01 [3/5] |
Student zna główne kierunki polityki oświatowej Unii Europejskiej, uwarunkowania ekonomiczne, historyczno-narodowe, społeczne i ustrojowo-polityczne [PED_4] |
FG_W03 [3/5] |
Student orientuje się w nowatorskiej myśli pedagogicznej oraz potrafi wskazać jej zakorzenienie w tradycji [PED_5] |
FGN_W09 [3/5] |
Student potrafi scharakteryzować szkołę jako instytucję społeczną i wychowawczą. Student zna tendencję, zasady i metody kierowanie procesem kształcenia i wychowania. [PED_6] |
FGN_U02 [3/5] |
Student zna tendencję, zasady i metody pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych [PED_7] |
FGN_W09 [3/5] |
Student potrafi określić środowisko społeczne ucznia oraz zna zasady tworzenia klimatu wychowawczego w szkole [PED_8] |
FGN_W10 [3/5] |
Student potrafi umotywować zasadność współpraca z rodzicami, pracy z grupą rówieśniczą oraz scharakteryzować pozaszkolne instytucje wychowawcze i resocjalizacyjne. [PED_9] |
FGN_W11 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
egzamin [mopdog-ped 1_fs] | Studenci sprawdzani są pod kątem posiadania wiedzy dotyczącej obszaru nauk społecznych (pedagogiki) oraz pod kątem bezpośredniego zastosowania nabytej wiedzy w praktyce. |
PED_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [ modog-ped_fs_1] | ćwiczenia w zakresie ugruntowania widzy nt. wybranych zagadnień podstawowych z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych z elementami pracy interaktywnej. |
30 | Zapoznanie się z tematyką ćwiczeń z wykorzystaniem istniejących pakietów metod: podręczników, skryptów, stron internetowych itp.
Przygotowanie się do zaliczenia w zależności od przyjętej formy, określonej szczegółowo w sylabusie realizowanego modułu. |
45 |
egzamin [mopdog-ped 1_fs] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |