Zajęcia muzyczno-ruchowe 2 Field of study: Music Education
Programme code: 13-S1EM12.2017

Module name: Zajęcia muzyczno-ruchowe 2
Module code: 13-EM-S1-ZMR2
Programme code: 13-S1EM12.2017
Semester: summer semester 2017/2018
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 3
Description:
Proponowane w ramach modułu Zajęcia muzyczno-ruchowe 2 zajęcia kształcą umiejętność samodzielnego, precyzyjnego i estetycznego wykonywania zadań melodyczno-rytmicznych poprzez ruch. Są kontynuacją zagadnień dotyczących przygotowania do metodycznej realizacji praktycznych działań w ramach szkolnych i pozaszkolnych form edukacji muzycznej, z wykorzystaniem elementów rytmiki E. Jaques-Dalcroze’a, aktywnego słuchania muzyki , prostych form tanecznych oraz innych form aktywności muzyczno-ruchowej dzieci i młodzieży.
Prerequisites:
Posiada podstawową wiedzę dotyczącą pojęcia taktu, podziału taktu, podziału wartości, zna elementy dzieła muzycznego, budowy formalnej utworu muzycznego. Realizacja efektów kształcenia modułu Zajęcia muzyczno-ruchowe 1.
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Posiada ogólną znajomość zasad muzyki, budowy formalnej utworu, elementów muzyki, rozumie ich wzajemne relacje oraz potrafi je zastosować we własnych propozycjach zajęć wykorzystujących: działania muzyczno-ruchowe (elementy rytmiki Jaques-Dalcroze’a, improwizacje muzyczno-ruchowe, aktywne słuchanie muzyki, proste formy taneczne). [13-EM-S1-ZMR2_1]
13-EM-S1-W04 [2/5] 13-EM-S1-W05 [2/5]
Orientuje się w literaturze związanej z systemami, metodami i technikami wychowania muzycznego dzieci i młodzieży, zarówno w aspekcie historycznym, jak i w aktualnych uwarunkowaniach i nurtach. [13-EM-S1-ZMR2_2]
13-EM-S1-W03 [3/5] 13-EM-S1-W07 [2/5] 13-EM-S1-W19 [3/5]
Posiada umiejętności rozpoznania i zdefiniowania wzajemnych relacji zachodzących pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami poznanych systemów, metod wychowania muzycznego uwzględniających aktywne formy kształcenia muzycznego dzieci i młodzieży. [13-EM-S1-ZMR2_3]
13-EM-S1-W03 [3/5] 13-EM-S1-W14 [3/5] 13-EM-S1-U22 [3/5] 13-EM-S1-U23 [3/5]
Wykazuje się kreatywnością i posiada podstawowe umiejętności niezbędne do tworzenia i realizowania edukacyjno-artystycznych form aktywności muzyczno-ruchowej dzieci i młodzieży. [13-EM-S1-ZMR2_4]
13-EM-S1-W18 [3/5] 13-EM-S1-U22 [3/5] 13-EM-S1-U23 [3/5] 13-EM-S1-K09 [3/5]
Rozumie potrzebę uczenia się przez aktywne, doświadczenie osobiste [13-EM-S1-ZMR2_5]
13-EM-S1-K01 [3/5]
Posiada umiejętność efektywnej i kreatywnej organizacji pracy własnej i zespołowej, umiejętność podejmowania decyzji oraz przyjmowania odpowiedzialności za podjęte działania. [13-EM-S1-ZMR2_6]
13-EM-S1-K12 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
zaliczenie ustne [ZMR2_w_1]
Sprawdzenie podstawowej wiedzy oraz umiejętności rozpoznania i zdefiniowania wzajemnych relacji zachodzących pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami poznanych systemów, metod wychowania muzycznego uwzględniających aktywne formy kształcenia muzycznego dzieci i młodzieży.
13-EM-S1-ZMR2_1 13-EM-S1-ZMR2_2 13-EM-S1-ZMR2_3
zaliczenie praktyczne [ZMR2_w_2]
Sprawdzenie umiejętności łączenia wiedzy teoretycznej z praktyką oraz stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w celu przedstawienia własnych zadań muzyczno-ruchowych dla dzieci i młodzieży, z uwzględnieniem umiejętności określenia celu zajęć oraz możliwości rozwojowych dzieci i młodzieży.
13-EM-S1-ZMR2_3 13-EM-S1-ZMR2_4 13-EM-S1-ZMR2_5 13-EM-S1-ZMR2_6
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [ZMR2_fs_1]
prezentacja i doskonalenie ćwiczeń związanych z muzyczno-ruchową aktywnością dziecka w oparciu o metodę rytmiki Jaques-Dalcroze’a oraz wykorzystujących aktywne słuchanie muzyki i proste formy taneczne; - Utrwalanie metodycznych zasad prowadzenia zajęć muzyczno-ruchowych w edukacji muzycznej dzieci i młodzieży
30
- wykonanie wybranych ćwiczeń przygotowujących do rozumienia muzyki przez dziecko, uwzględniających podstawowe zagadnienia metrorytmiki Dalcroze’owskiej oraz ujętych w dowolną formę muzyczno-ruchową; - przygotowanie i przeprowadzenie zadań angażujących muzyczno-ruchową aktywność dziecka we własnej grupie z komentarzem; - przegląd literatury dotyczącej muzyczno-ruchowej edukacji dzieci i młodzieży; - przygotowanie opisu zadań muzyczno-ruchowych z uwzględnieniem grupy wiekowej, możliwości rozwojowych dziecka oraz określeniem celowości zastosowanych w konspekcie zadań
50 zaliczenie ustne [ZMR2_w_1] zaliczenie praktyczne [ZMR2_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)