Współczesna literatura francuskojęzycznej Belgii Field of study: Philology (Romance Philology)
Programme code: 02-N2FLR13.2017

Module name: Współczesna literatura francuskojęzycznej Belgii
Module code: 02-FL-N2-240WLFB
Programme code: 02-N2FLR13.2017
Semester: summer semester 2017/2018
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 5
Description:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z autorami i dziełami literatury belgijskiej, z jej specyfiką, kierunkami, szkołami literackimi. Ponadto, podczas zajęć, zostanie położony nacisk na rozwijanie umiejętności samodzielnej interpretacji dzieł literackich, identyfikowania cech nurtów literacko-artystycznych, odczytywania relacji intertekstualnych. W kręgu poruszanej problematyki znajdą się również zagadnienia na granicy twórczości literackiej, czasopisma i nagrody literackie.
Prerequisites:
Zaliczony moduł obejmujący wiedzę z zakresu historii literatury belgijskiej.
Key reading:
1. Bertrand, J.-P. et M. Biron et al. (dir.) : Histoire de la littérature belge francophone. 1830 -2000. Paris, Fayard, 2003. 2. Denis, D. et J.-M. Klinkenberg : La Littérature belge. Précis d’histoire sociale. Bruxelles, Éditions Labor, 2005. 3. Falicki, J. : Historia francuskojęzycznej literatury Belgów. Wrocław-Warszawa-Kraków, Zakład Narodowy im. Ossolińskich Wydawnictwo, 1990. 4. Quaghebeur, M. : Balises pour l’histoire des lettres belges de langue française. Bruxelles, Éditions Racine, 2006.
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
jest otwarty na problematykę współczesnego świata, chęci zdobywania wielodyscyplinarnego wykształcenia i wiedzy, rozwijania kompetencji językowych poprzez lekturę, czynną praktykę językową ustną i w redagowaniu tekstów literackich i specjalistycznych, zarówno w języku ojczystym jak i obcym [K04]
K_K04 [2/5]
akceptuje odmienność i różnorodność kultur [K08]
K_K08 [2/5]
can communicate easily and discuss and is able to efficiently defend his arguments in a dispute [U09]
K_U09 [4/5]
wskazuje i objaśnia uwarunkowania społeczno-kulturowe nurtów, konwencji i dzieł literatury danego obszaru językowego [U10]
K_U10 [3/5]
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać , selekcjonować i integrować informację z różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy [U12]
K_U12 [2/5]
has wide knowledge of the terminology in the field of philology [W01]
K_W01 [3/5]
ma uporządkowaną, pogłębioną i rozserzoną wiedzę ogólną z zakresu filologii [W02]
K_W02 [3/5]
ma pogłębioną wiedzę o współczesnym życiu kulturalnym i instytucjach kultury [W06]
K_W06 [3/5]
zna terminologię używaną w retoryce i jej praktyczne zastosowania [W15]
K_W15 [5/5]
opisuje główne nurty, konwencje i problematykę literatury danego obszaru językowego w ujęciu synchronicznym i diachronicznym [W16]
K_W16 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Prezentacja/esej [w-1]
W ramach przygotowania do zajęć studenci przygotowują prezentację bądź esej na zadany lub wybrany temat ściśle związany z zaproponowaną przez prowadzącego problematyką wynikającą z charakterystyki modułu.
U09 U12 W01 W02 W16
Udział w projekcie „Frankofonia [w-2]
Studenci biorą udział w przedsięwzięciu promującym kulturę (w tym literaturę) kraju, którego język studiują.
K04 K08 W01 W06
Egzamin ustny [w-3]
Studenci przystępują do egzaminu po każdym semestrze, który ma formę ustną i polega na przedstawieniu komentarza do wylosowanych zagadnień.
U10 W01 W15
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
discussion classes [f-1]
prezentacja multimedialna / referat
5
Studenci przygotowują prezentację lub odczytują esej
30 Prezentacja/esej [w-1]
discussion classes [f-2]
analiza tekstów literackich oraz dyskusja na temat utworów, nurtów literacko-artystycznych, relacji intertekstualnych oraz gatunków paraliterackich
20
Studenci odnajdują wskazany fragment utworu, przygotowują się pod względem leksykalnym, a następnie opracowują analizę przeczytanego fragmentu utworu literackiego
30 Udział w projekcie „Frankofonia [w-2] Egzamin ustny [w-3]
discussion classes [f-3]
praca w parach nad wybranymi zagadnieniami wprowadzającymi do analizy dzieł
5
Studenci opracowują wskazane do omówienia na zajęciach zagadnienia wprowadzające
40 Udział w projekcie „Frankofonia [w-2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)