Praktyczna nauka języka francuskiego II
Field of study: Philology (Romance Philology)
Programme code: 02-N2FLR13.2017

Module name: | Praktyczna nauka języka francuskiego II |
---|---|
Module code: | 02-FL-RM-N2-PNJF-2 |
Programme code: | 02-N2FLR13.2017 |
Semester: | summer semester 2017/2018 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | course work |
ECTS credits: | 4 |
Description: | Celem modułu jest doskonalenie znajomości j. francuskiego, sprawne posługiwanie się nim w komunikacji ustnej i pisemnej, wzbogacenie słownictwa, doskonalenie wymowy, poprawne formułowanie myśli, umiejętność argumentacji. Celem modułu jest przyswojenie podstawowych struktur czasownikowych w odniesieniu do rekcji, jaką posiadają w języku francuskim. Podczas zajęć analizowane jest zagadnienie łączliwości czasowników z określonym przyimkiem, co pośrednio może wypływać z jego polisemicznego charakteru i znaczenia w języku polskim. Ponadto szeroko studiowane jest znaczenie poszczególnych użyć czasowników w powiązaniu ze zbiorem synonimów i antonimów, które można z owym znaczeniem powiązać. Drugi semestr modułu zakłada analizę użyć czasownikowych łączących się z przyimkiem « à ». |
Prerequisites: | Stopień znajomości języka umożliwiający aktywny udział w dyskusjach |
Key reading: | Ch. Maccio: Pratique de l’expression orale , écrite, audiovisuelle. Paris, Broché, 1994.
M. Braud : L’expression écrite et la composition française, Kraków, C&D, 1991.
Miczka E., 1999: Exercices de grammaire et de lexique à la base de 200 verbes français. Cours de prefectionnement. Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Cholet I., Robert J.-M., 2007 : Précis. Les verbes et leurs prépositions. CLE International.
Bulman F., 2004: Le Prépositionnaire. Dictionnaire des verbes et des adjectifs pouvant être suivis d’une préposition. ViaMedias Éditions.
|
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
is aware of the importance of constant practice in the development of communication skills and vocabulary [K05] |
K_K05 [4/5] |
actively demonstrates the capacity for independent action in his/her professional life, including planning, organizing, and managing the execution of that action [K09] |
K_K09 [3/5] |
uses efficiently a wide lexical and grammatical resource in different contexts and communicative situations involving various spheres of life [U01] |
K_U01 [4/5] |
formulates fluent and spontaneous expressions associated with topics related to various aspects of social life [U02] |
K_U02 [4/5] |
uses freely the vocabulary and expressions that characterize academic language [U05] |
K_U05 [4/5] |
has comprehensive skills of writing of many types of dissertations and of preparing lectures in the Polish language and in the second language, the one considered major in his field of study [U15] |
K_U15 [4/5] |
knows and understands a number of methods of analysis, interpretation, qualifying and discussing various national heritage referring to the selected tradition, theory and schools of philology [W05] |
K_W05 [4/5] |
has a deep knowledge about modern activities of cultural and educational institutions [W06] |
K_W06 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Praca na zajęciach [w-1] | Student przedstawia opinie, w formie ustnej i pisemnej (recenzje) na temat prezentowanych materiałów audiowizualnych, uczestniczy w dyskusjach i debatach |
K05 |
Prezentacje [w-2] | Studenci przygotowują prezentacje na wybrane tematy |
K09 |
Zaliczenie na ocenę [w-3] | Student wypowiada się na jeden z tematów poruszanych na zajęciach, prowadzący dokonuje oceny pracy pisemnej |
K05 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
discussion classes [f-1] | Praca na bazie, filmu, audycji |
20 | Studenci dokonują wyboru treści audiowizualnych |
20 |
Praca na zajęciach [w-1] |
discussion classes [f-2] | Wypowiedzi ustne studentów: dyskusje, debaty |
20 | Studenci przygotowują słownictwo związane z omawianym tematem |
20 |
Prezentacje [w-2] |
practical classes [f-3] | Studenci wykonują liczne ćwiczenia gramatyczne sprawdzające stopień przyswojenia materiału teoretycznego. Ćwiczenia dotyczą umiejętnego dobierania odpowiednich przyimków do poszczególnych znaczeń czasowników oraz zestawu synonimów i antonimów |
20 | Studenci opracowują uprzednio kolejne zagadnienie przygotowując rozwiązania dla ćwiczeń. |
20 |
Zaliczenie na ocenę [w-3] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |