Projektowanie działań edukacyjnych kreujących jednostki
Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-S2PE12.2014
| Module name: | Projektowanie działań edukacyjnych kreujących jednostki |
|---|---|
| Module code: | 12-PE-OP-S2-2PDEKJ |
| Programme code: | 12-S2PE12.2014 |
| Semester: | summer semester 2015/2016 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 6 |
| Description: | Przedmiot projektowanie działań edukacyjnych kreujących jednostki ma umożliwić przekazanie studentom podstawowej wiedzy ogólnopedagogicznej niezbędnej do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu kształcenia, wychowania i pracy opiekuńczej oraz kształtowania własnego rozwoju. Studenci nabywają kompetencje w zakresie kreowania własnej egzystencji (kształtowania tożsamości osobowej, społecznej, kulturowej itd.), jak również kreowania tożsamości wychowanka. Tematyka zajęć pobudza studentów do twórczego myślenia i działania, pogłębiania relacji i wiedzy o sobie i innych |
| Prerequisites: | (no information given) |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego [_K_1] |
K_K01 [4/5] |
jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki; uczestniczy w przygotowywaniu projektów i programów profilaktycznych, terapeutycznych zarówno w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych, jak i w środowisku otwartym; utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej [_K_2] |
K_K02 [3/5] |
charakteryzuje się twórczą postawą w rozwiązywaniu problemów opiekuńczo-wychowawczych, a także wrażliwością i kulturą pedagogiczną; uczestniczy jako twórca lub odbiorca w życiu kulturalnym [_K_3] |
K_K06 [3/5] |
potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów wychowawczo-opiekuńczych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych; potrafi, w twórczy sposób, dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych [_U_1] |
K_U02 [3/5] |
potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie; ma zdolności do współpracy w relacjach międzyludzkich; potrafi podejmować działania edukacyjne (z uwzględnieniem analizy wytworów kultury), terapeutyczne i interwencyjne na rzecz samorozwoju jednostki; precyzyjnie wypowiada się ustnie i pisemnie z zastosowaniem różnych kanałowa i technik komunikacyjnych [_U_2] |
K_U03 [2/5] |
ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie psychologicznym i społecznym; ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę dotyczącą psychologicznych aspektów funkcjonowania człowieka w społeczeństwie oraz sposobu, w jaki rzeczywista bądź wyobrażona obecność innych ludzi oddziaływuje na ludzkie myślenie, odczuwanie i zachowanie, jak również praktyczne usprawnianie ich umiejętności społecznych; ma rozszerzoną wiedzę na temat procesu wdrażania jednostki do życia w społeczeństwie biorąc pod uwagę aspekt rozwojowy i osobowościowy, jak i społeczno-kulturowe uwarunkowania; ma uporządkowaną wiedzę o kulturowych uwarunkowaniach procesów edukacyjnych [_W_1] |
K_W06 [4/5] |
ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej zna rolę wzoru osobowego opiekuna-wychowawcy w wychowaniu i pomocy dzieciom i młodzieży [_W_2] |
K_W16 [3/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| projekt [_w_1] | sprawdzenie czy student potrafi przygotować projekt związany ze stymulowaniem twórczego samorozwoju jednostki, czy potrafi trafnie dostrzec potrzeby odbiorcy i rolę prowadzącego |
_K_2 |
| aktywny udział w warsztatowej części zajęć-ocena ciągła [_w_2] | sprawdzenie umiejętności twórczego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach warsztatowych |
_K_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| practical classes [_fs_1] | metoda projektów przedstawienie za pomocą metod aktywnych i środków audiowizualnych wybranych zagadnień teoretycznych
zajęcia warsztatowe |
15 | wykonanie grupowego projektu dotyczącego twórczego samorozwoju wybranej jednostki lub grupy
literatura uzupełniająca, praca z tekstem
przygotowanie do aktywnego udziału w ćwiczeniach warsztatowych – przygotowanie literatury i do dyskusji |
165 |
projekt [_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||