Grafika czasu rzeczywistego Field of study: Computer Science
Programme code: 08-S1INI12.2017

Module name: Grafika czasu rzeczywistego
Module code: 08-IO1S-13-GCR
Programme code: 08-S1INI12.2017
Semester: winter semester 2020/2021
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 4
Description:
Celem zajęć będzie zapoznanie studentów z interaktywną grafiką 3D z wykorzystaniem GPU (ang. Graphics Processing Unit). Do tego celu wykorzystany zostanie język GLSL oraz język Cg. Studenci poznają różne pojęcia matematyczne, fizyczne oraz algorytmy, które będą umożliwiać generowanie różnych efektów, np. realistyczne oświetlenie, mapowanie środowiska, mapowanie nierówności. W ramach zajęć studenci przygotują projekty w zespołach maksymalnie dwuosobowych oraz przedstawią rezultaty swojej pracy w postaci prezentacji przed resztą grupy.
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny [GCR_K_8]
K_1_A_I_K01 [1/5] K_1_A_I_K05 [1/5]
Potrafi posługiwać się różnymi frameworkami i bibliotekami do tworzenia grafiki czasu rzeczywistego [GCR_U_4]
K_1_A_I_U16 [1/5] K_1_A_I_U19 [1/5]
Potrafi posługiwać się narzędziami wspomagającymi pisanie shaderów [GCR_U_5]
K_1_A_I_U24 [1/5]
Potrafi pozyskiwać informacje na temat grafiki czasu rzeczywistego z literatury, baz danych i innych źródeł [GCR_U_6]
K_1_A_I_U01 [1/5] K_1_A_I_U05 [1/5] K_1_A_I_U06 [1/5]
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole [GCR_U_7]
K_1_A_I_U02 [1/5]
Zna i rozumie zasady tworzenia grafiki czasu rzeczywistego, w szczególności: programowalny potok graficzny, programy cieniowania wierzchołków i fragmentów [GCR_W_1]
K_1_A_I_W15 [1/5] K_1_A_I_W16 [1/5]
Zna i rozumie pojęcia matematyczne używane w grafice czasu rzeczywistego, w szczególności: iloczyn wektorowy, iloczyn skalarny, wektor normalny, pochodna cząstkowa, interpolacja liniowa, rachunek macierzowy [GCR_W_2]
K_1_A_I_W01 [1/5] K_1_A_I_W03 [1/5] K_1_A_I_W15 [1/5]
Zna i rozumie pojęcia fizyczne używane w grafice czasu rzeczywistego, w szczególności: prawo Snella, prawo odbicia światła, podstawowe równania z kinematyki [GCR_W_3]
K_1_A_I_W01 [1/5] K_1_A_I_W03 [1/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
projekt [GCR_w_1]
Przygotowanie projektu z wybranego tematu związanego z grafiką czasu rzeczywistego.
GCR_K_8 GCR_U_4 GCR_U_5 GCR_U_6 GCR_U_7 GCR_W_1 GCR_W_2 GCR_W_3
sprawozdania [GCR_w_2]
Rozwiązanie zestawów zadań.
GCR_K_8 GCR_U_4 GCR_U_5 GCR_W_1 GCR_W_2 GCR_W_3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [GCR_fs1]
Podanie treści kształcenia z wykorzystaniem środków audiowizualnych.
10
Samodzielne studiowanie tematyki wykładu oraz zadanej literatury.
20 sprawozdania [GCR_w_2]
laboratory classes [GCR_fs2]
Szczegółowe przygotowanie studentów do tworzenia aplikacji wyświetlających skomplikowaną grafikę komputerową w czasie rzeczywistym. Rozwiązywanie zadań programistycznych.
30
Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów. Zapoznanie się z tematyką projektu oraz wykonanie projektu w zespole jedno- lub dwuosobowym.
60 projekt [GCR_w_1] sprawozdania [GCR_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)