Programowanie warstwy wizualnej gry Field of study: Computer Science
Programme code: 08-S1INI12.2017

Module name: Programowanie warstwy wizualnej gry
Module code: 08-IGO1S-13-PWWG
Programme code: 08-S1INI12.2017
Semester: winter semester 2020/2021
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 4
Description:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zasadami tworzenia grafiki interaktywnej 2D i 3D oraz tworzenie aplikacji interaktywnych w oparciu o zdobytą wiedzę. Do tego celu zostanie wykorzystana biblioteka OpenGL. Oprócz zasad tworzenia grafiki interaktywnej student pozna różne pojęcia matematyczne oraz algorytmy używane w grafice i animacji komputerowej. W ramach zajęć studenci przygotują projekty w zespołach maksymalnie dwuosobowych oraz przedstawią rezultaty swojej pracy w postaci prezentacji przed resztą grupy.
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny [PWWG_K8]
K_1_A_I_K01 [1/5] K_1_A_I_K05 [1/5]
Potrafi posługiwać się biblioteką OpenGL do tworzenia warstwy wizualnej gry [PWWG_U4]
K_1_A_I_U16 [1/5] K_1_A_I_U19 [1/5]
Potrafi pozyskiwać informacje na temat grafiki 3D i biblioteki OpenGL z literatury, baz danych i innych źródeł [PWWG_U5]
K_1_A_I_U01 [1/5] K_1_A_I_U05 [1/5] K_1_A_I_U06 [1/5]
Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego [PWWG_U6]
K_1_A_I_U01 [1/5] K_1_A_I_U04 [1/5]
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole [PWWG_U7]
K_1_A_I_U02 [1/5]
Zna i rozumie pojęcia matematyczne używane w grafice 3D, w szczególności: iloczyn wektorowy, wektor normalny, pochodna cząstkowa, iloczyn skalarny, kwaterniony, rachunek macierzowy [PWWG_W1]
K_1_A_I_W01 [1/5] K_1_A_I_W03 [1/5] K_1_A_I_W15 [1/5]
Zna i rozumie podstawowe algorytmy wykorzystywane w grafice 3D [PWWG_W2]
K_1_A_I_W09 [1/5] K_1_A_I_W15 [1/5]
Zna algorytm poruszania obiektów 3D za pomocą myszki, algorytm obracania obiektu 3D z użyciem myszki i kwaternionów [PWWG_W3]
K_1_A_I_W09 [1/5] K_1_A_I_W15 [1/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
egzamin [PWWG_w1]
Sprawdzenie wiedzy teoretycznej z modułu. Ocena końcowa z modułu stanowi średnią arytmetyczną ocen z egzaminu i laboratorium. Obie oceny przy tym muszą być pozytywne.
PWWG_W1 PWWG_W2 PWWG_W3
projekt [PWWG_w2]
Przygotowanie projektu z wybranego tematu związanego z interaktywną grafiką 3D.
PWWG_K8 PWWG_U4 PWWG_U5 PWWG_U6 PWWG_U7 PWWG_W1 PWWG_W2 PWWG_W3
sprawozdania [PWWG_w3]
Rozwiązanie zestawów zadań.
PWWG_K8 PWWG_U4 PWWG_U7 PWWG_W1 PWWG_W2 PWWG_W3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [PWWG_fs1]
Podanie treści kształcenia z wykorzystaniem środków audiowizualnych.
15
Samodzielne studiowanie tematyki wykładu oraz zadanej literatury.
15 egzamin [PWWG_w1]
laboratory classes [PWWG_fs2]
Szczegółowe przygotowanie studentów do tworzenia aplikacji korzystających z interaktywnej grafiki 3D. Rozwiązywanie zadań programistycznych.
30
Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów. Zapoznanie się z tematyką projektu oraz wykonanie projektu w zespole jedno- lub dwuosobowym. Przygotowanie prezentacji przedstawiającej problematykę projektu.
60 projekt [PWWG_w2] sprawozdania [PWWG_w3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)