Edukacja wielo- i międzykulturowa z metodyką Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-S2PE12.2014

Module name: Edukacja wielo- i międzykulturowa z metodyką
Module code: 12-PE-OP-S2-4EWM
Programme code: 12-S2PE12.2014
Semester: summer semester 2014/2015
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 4
Description:
Moduł przygotowuje studentów do rozumienia szerokich powiązań i uwarunkowań rozwoju człowieka z rozwojem zrównoważonym), podejmowania działań pedagogicznych ukierunkowanych na aktywne kształtowanie ekologicznej, ekonomicznej i socjalnej równowagi w dynamicznie zmieniającym się świecie. Celem jest zdobycie i rozwój kompetencji pedagogicznych studentów w zakresie konstruowania, realizacji i ewaluacji działań edukacyjnych w zakresie edukacji wielo- i międzykulturowej (operacjonalizacja celów, dobór treści kształcenia, metod, form realizacji, środków dydaktycznych).
Prerequisites:
Student posiada wiedzę ogólnopedagogiczną, zdobytą w ramach kształcenia kierunkowego w dotychczasowym kształceniu akademickim z zakresu: wprowadzenia do pedagogiki ogólnej, psychologii, dydaktyki, teorii wychowania.
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
ma pogłębioną świadomość integralnej wizji człowieka, świadomość rozwoju własnej tożsamości oraz świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, świata [_K_1]
K_K01 [4/5] K_K02 [4/5] K_K04 [4/5] K_K08 [4/5]
umie oceniać zjawiska i zachowania w myśl hasła rozumna tolerancja wobec odmienności; charakteryzuje się wrażliwością na potrzeby innych ludzi, kulturą pedagogiczną i twórczą postawą w rozwiązywaniu problemów egzystencjalnych, społecznych, opiekuńczo-wychowawczych ludzi różniących się pod wieloma względami: płeć, rasa, religia, wyznanie, narodowość, etniczność, pochodzenie społeczne, status materialny, (nie)pełnosprawność, system wartości itd.; jest uczestnikiem życia kulturalnego jako organizator lub odbiorca [_K_2]
K_K03 [4/5] K_K05 [4/5] K_K06 [4/5] K_K07 [4/5] K_K09 [4/5]
dostrzega, rozpoznaje i klasyfikuje potrzeby osób należących do innych kręgów etnicznych, narodowych, społecznych, wyznaniowych itd.; krytycznie i refleksyjnie analizuje wytwory kultury i teksty naukowe z zakresu pedagogiki międzykulturowej, na ich podstawie samodzielnie formułuje, klasyfikuje i rozwiązuje problemy pedagogiczne i sytuacje wychowawcze [_U_1]
K_U01 [4/5] K_U07 [4/5] K_U08 [4/5] K_U13 [4/5]
umiejętnie i kreatywnie tworzy rozwiązania (opracowuje programy), podejmuje działania odpowiednie do nowo zaistniałej sytuacji Innego : projektuje w ramach ścieżki „edukacja międzykulturowa” sytuacje edukacyjne przeciwdziałania uprzedzeniom i dyskryminacji ze względu na płeć, orientację seksualną, pochodzenie etniczne, narodowość, wiek, (nie)pełnosprawność i z innych przyczyn; projektuje sytuacje edukacyjne wspomagające rozwój i kształtowanie się tożsamości jednostki; porozumiewa się sprawnie w mowie i na piśmie przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych [_U_2]
K_U03 [4/5] K_U04 [4/5] K_U09 [4/5] K_U10 [4/5] K_U11 [4/5] K_U12 [4/5]
ma uporządkowaną wiedzę o na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki międzykulturowej oraz metodyki edukacji regionalnej, wielokulturowej i międzykulturowej [_W_1]
K_W01 [4/5] K_W03 [4/5] K_W04 [4/5] K_W08 [4/5]
rozumie i stosuje uzyskaną wiedzę o człowieku (odmiennym – rasa, płeć, orientacja seksualna, pochodzenie etniczne, narodowość, religia, wyznanie, wiek, (nie)pełnosprawność itd.), kulturze, edukacji międzykulturowej (cele, treści, metody, formy, warunki, rezultaty) w ich wzajemnych powiązaniach [_W_2]
K_W06 [4/5] K_W07 [4/5] K_W09 [4/5] K_W10 [4/5] K_W12 [4/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
praca egzaminacyjna [_w_1]
test (krótkie ustrukturyzowane pytania (SSQ,), pytania testowe: jednokrotnej odpowiedzi, wielokrotnej odpowiedzi, typu Tak/Nie) ze znajomości treści programowych modułu, krytycznego i refleksyjnego podejścia do problematyki modułu oraz znajomości lektur (wyznaczonych przez prowadzącego) z zakresu literatury modułu.
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
projekt [_w_2]
- opracowanie w grupach, przedstawienie i omówienie projektów sytuacji edukacyjnych wspierających rozwój jednostki odmiennej kulturowo.
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [_fs_1]
na wykładach prezentowane będą kwestie i problemy zarówno teoretyczne jak i praktyczne; metody podające (wykład informacyjny, konwencjonalny, konwersatoryjny); problemowe (wykład problemowy, dyskusja); metody eksponujące (prezentacja multimedialna, film)
15
studiowanie literatury, przygotowanie do zaliczenia treści programowych modułu
50 praca egzaminacyjna [_w_1]
practical classes [_fs_2]
analiza krytyczna i praktyczna weryfikacja poznanych zagadnień przy wykorzystaniu: metod podających (pogadanka); metody problemowych (dyskusja, burza mózgów), metod eksponujących (ekspozycja); opracowanie w grupach projektu sytuacji edukacyjnych (metody problemowe, praktyczne, gry dydaktyczne); prezentacja studenckich projektów
15
samodzielny wybór i dobór tekstów i materiałów, przydatnych do przygotowania projektu. Projektowanie sytuacji edukacyjnych wspierających jednostkę odmienną (praktyczna weryfikacja poznanych zagadnień)
40 projekt [_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)