Warsztat rozwoju umiejętności interpersonalnych Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-N1PE12.2017

Module name: Warsztat rozwoju umiejętności interpersonalnych
Module code: 12-PE-AR-N1-3WRUI
Programme code: 12-N1PE12.2017
Semester: winter semester 2019/2020
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Przedmiot ma na celu rozpoznanie własnego potencjału studentów oraz sposobów jego rozwijania. Zapoznanie studentów z podstawami skutecznej komunikacji, istotą aktywnego słuchania oraz barierami komunikacyjnymi. Przybliżenie charakterystyki postawy asertywnej oraz rozwinięcie umiejętności przyjmowania jej w kontaktach społecznych. Kształtowanie aktywnej postawy poszerzania własnych kompetencji interpersonalnych
Prerequisites:
Student zna właściwe sposoby komunikacji w zróżnicowanych sytuacjach społecznych
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji, możliwości i ograniczeń w wykonywaniu zadań asystenta rodziny; doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia [_K_1]
K_K01 [4/5]
charakteryzuje się postawą szacunku i zrozumienia wobec ludzi, z którymi pracuje, a także umiejętnością właściwego zachowania się wobec nich; przestrzega zasady etyki zawodowej [_K_2]
K_K04 [3/5]
potrafi wypowiadać się w formie ustnej i pisemnej na tematy związane ze specyfiką studiów, a wynikające z analizy wskazanej literatury, indywidualnej pracy badawczej [_U_1]
K_U06 [3/5]
ma rozwinięte umiejętności w zakresie różnych form wypowiedzi, a w szczególności potrafi w sposób zwięzły i trafny wyrażać swoje myśli, sprawnie i skutecznie przemawiać, poprawnie konstruować teksty, prowadzić dyskusję, polemiki i negocjacje, autoprezentacje i posługiwać się językiem w oficjalnych sytuacjach publicznych [_U_2]
K_U07 [5/5]
zna elementarne zagadnienia z zakresu prowadzenia dyskusji, polemiki, negocjacji, autoprezentacji oraz posługiwania się językiem w sytuacjach publicznych; ma podstawową wiedzę dotyczącą komunikacji interpersonalnej z uwzględnieniem kontekstu przemian komunikacyjno-językowych, kulturowych i społecznych; zna prawidłowości i zakłócenia procesu komunikowania interpersonalnego [_W_1]
K_W08 [4/5]
charakteryzuje się właściwą postawę etyczną, ułatwiającą mu wykonywanie pracy pedagoga opiekuńczo-wychowawczego, pracy asystenta rodziny; zna uregulowania prawne i etyczne dotyczące wykonywania tych zawodów [_W_2]
K_W19 [2/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
kolokwium [_w_1]
Sprawdzenie stopnia znajomości treści ćwiczeń, terminologii związanej z komunikacją interpersonalną, asertywnością
_U_1 _W_1
prezentacja (ćwiczenia dramowe) [_w_2]
Sprawdzenie stopnia znajomości wiadomości teoretycznych oraz umiejętności zastosowania ich w ćwiczeniach odzwierciedlających rzeczywiste sytuacje społeczne
_K_1 _K_2 _U_2 _W_2
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
discussion classes [_fns_1]
Dyskusja, zajęcia metodą warsztatową obrazujące najważniejsze zagadnienia z zakresu skutecznej komunikacji oraz asertywności;Dramowe scenki związane z rozwijaniem umiejętności interpersonalnych;Kolokwium sprawdzające wiedzę z ćwiczeń i omówienie wyników
20
Zapoznanie się z literaturą przedmiotu, praca z tekstem;Indywidualne przygotowanie się do udziału w scenkach dramowych, zapoznanie się z adekwatnymi zachowaniami i reakcjami na poszczególne sytuacje;Powtórzenie materiału
40 kolokwium [_w_1] prezentacja (ćwiczenia dramowe) [_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)