Designing educational activities in school and non-school multicultural environment Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-N2PE12.2017

Module name: Designing educational activities in school and non-school multicultural environment
Module code: 12-PE-RM-N2-PDE
Programme code: 12-N2PE12.2017
Semester:
  • summer semester 2019/2020
  • summer semester 2018/2019
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 2
Description:
Podejmowane w ramach przedmiotu ujęcia teoretyczne i rozważania na temat procedur dotyczących przygotowania opracowań metodycznych będą dotyczyły wybranych i istotnych kategorii pojęciowych oraz zagadnień właściwych edukacji szkolnej i edukacji równoległej, a związanych z wielokulturowością i towarzyszącymi jej zjawiskami. Studenci będą mieli okazję zastanowić się nad specyfiką pracy edukacyjnej w środowisku zróżnicowanym kulturowo. Zajęcia mają uwrażliwić studenta na różnorodność kulturową w środowisku heterogenicznym i homogenicznym szkoły oraz przygotować go praktycznie do umiejętnego poszukiwania atrakcyjnych rozwiązań w zakresie opracowywania propozycji metodycznych dla dzieci, młodzieży, dorosłych i przygotowania zajęć uwzględniających określone cele, różnorodne i bogate treści kształcące, poznawcze, dobór wartościowych środków i metod, a także organizację pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole i innych środowiskach wychowawczych.
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
dokonuje samooceny własnych pomysłów i przedsięwzięć; jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne [_K_1]
K_K07 [3/5] KN_K01 [3/5] KN_K02 [3/5]
analizuje i ocenia sytuacje dydaktyczno-wychowawcze w różnego typu środowiskach wychowawczych; formułuje trafne wypowiedzi podczas wyrażania swoich myśli i prezentacji [_U_1]
K_U01 [3/5] K_U02 [3/5] K_U04 [3/5] KN-U02 [3/5]
uwzględniając różne źródła i możliwości uczestników procesu edukacyjnego oraz kontakt z przedstawicielami różnych kategorii odmienności dokonuje doboru technik, metod wychowawczych, metod kształcenia i form organizacyjnych do realizacji działań edukacyjnych [_U_2]
K_U08 [3/5] K_U10 [3/5] K_U12 [3/5] KN_U07 [3/5] KN_U08 [3/5] KN_U09 [3/5]
ma pogłębioną wiedzę nt. projektowania, budowania i wdrażania polityki równych szans oraz uwrażliwiania na sytuację osób zaliczanych do różnych kategorii odmienności; zna płaszczyzny integracji uczniów w środowisku zróżnicowanym kulturowo; uzasadnia konieczność różnicowania przebiegu i doboru form zajęć w zależności od stadium rozwojowego jednostki, rodzaju i stopnia niepełnosprawności, uwarunkowań społeczno-kulturowych; określa specyfikę i strukturę zajęć biorąc pod uwagę różne środowiska wychowawcze [_W_1]
K_W07 [3/5] K_W09 [3/5] K_W12 [3/5] K_W13 [3/5] KN_W05 [3/5] KN_W08 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
projekt [_w_1]
sprawdzenie wiedzy z zakresu: - organizacji działań edukacyjnych, realizowanych podczas zajęć z różnych przedmiotów, także międzyprzedmiotowo lub na zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych - umiejętności doboru optymalnych – ze względu na możliwości i potrzeby różnych uczestników zajęć – zasad, form organizacyjnych, metod i technik w celu przygotowania we współpracy wartościowych (pod względem uwrażliwiania na sytuacje osób o różnym pochodzeniu kulturowym i uwzględniania różnych kategorii odmienności) propozycji dydaktyczno-wychowawczych - umiejętności omówienia, zademonstrowania i oceny swego projektu zajęć
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [_fns_1]
metoda projektów metoda symulacyjna, metoda problemowa prezentacja – przedstawienie przygotowanej propozycji metodycznej
9
opracowanie zespołowego projektu, przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w zajęciach
51 projekt [_w_1]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)