Wybrane elementy współpracy z rodziną
Field of study: Pedagogy
Programme code: 06-S2PE12.2014
| Module name: | Wybrane elementy współpracy z rodziną |
|---|---|
| Module code: | EW_WR |
| Programme code: | 06-S2PE12.2014 |
| Semester: | summer semester 2015/2016 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 3 |
| Description: | W wyniku realizowanych zajęć student posiądzie pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie metod i form współpracy placówki oświatowej ze środowiskiem rodzinnym dziecka. Student będzie potrafił zaplanować przebieg zajęć i spotkań z rodzicami z wykorzystaniem odpowiednich metod i form (bezpośrednie i elektroniczne). Zajęcia w formie wykładowej i ćwiczeniowej oraz praca własna studenta mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia modułu. |
| Prerequisites: | Osiągnięcie na studiach pierwszego stopnia efektów kształcenia związanych z kwalifikacjami uprawniającymi do wykonywania zawodu nauczyciela. |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Student ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach [EW_WR_1] |
K_W06 [3/5] |
Student ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach. [EW_WR_2] |
K_W07 [4/5] |
Student ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, potrafi używać języka specjalistycznego i porozumiewać się w sposób klarowny i spójny przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów. [EW_WR_3] |
K_U07 [3/5] |
Student potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznymi w podejmowanej działalności, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych [EW_WR_4] |
K_U12 [3/5] |
Student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie [EW_WR_5] |
K_K07 [3/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Referat [EW_WR_w_1] | Opracowanie pisemnego referatu dotyczącego wybranego zagadnienia z problematyki metod i form współpracy nauczyciela ze środowiskiem rodzinnym dziecka. |
EW_WR_1 |
| Prezentacja [EW_WR_w_2] | Multimedialne opracowanie wybranego zagadnienia (w postaci prezentacji PowerPoint) dotyczącego problematyki współpracy nauczyciela ze środowiskiem rodzinnym w kontekście funkcjonowania dziecka wymagającego specjalnych metod edukacyjnych (dziecko zdolne, dziecko mające trudności w procesie uczenia się). |
EW_WR_3 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| lecture [EW_WR_fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
15 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą;
przygotowanie referatu
|
15 |
Referat [EW_WR_w_1] |
| practical classes [EW_WR_fs_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, metoda działań praktycznych |
15 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie prezentacji |
45 |
Prezentacja [EW_WR_w_2] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||