Terapia pedagogiczna uczniów z zaburzeniami w uczeniu się Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-N2PE12.2017

Module name: Terapia pedagogiczna uczniów z zaburzeniami w uczeniu się
Module code: 12-PE-OT-N2-TPZU
Programme code: 12-N2PE12.2017
Semester:
  • summer semester 2019/2020
  • summer semester 2018/2019
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 4
Description:
Przedmiot terapia pedagogiczna uczniów z zaburzeniami w uczeniu się ma umożliwić studentom poznanie aktualnych tendencji w zakresie terapii, zdobyć elementarną wiedzę na temat utrudnień rozwojowych u uczniów z zaburzeniami w uczeniu się, działalnością profilaktyczną w postępowaniu terapeutycznym. Ma umożliwić opanowanie umiejętności planowania przebiegu wstępnej diagnozy, konstruowania programów indywidualnych, przebiegu terapii korekcyjno-kompensacyjnej
Prerequisites:
(no information given)
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w pracach grupowych [_K_1]
K_K07 [2/5] K_K08 [2/5]
charakteryzuje się postawą poszukującą i udoskonalającą własny warsztat pracy, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [_K_2]
K_K01 [2/5]
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej [_U_1]
K_U03 [2/5]
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności [_U_2]
K_U04 [2/5] K_U10 [4/5]
posiada podstawową wiedzę dotyczącą teoretycznych i praktycznych zagadnień związanych z podstawami terapii pedagogicznej [_W_1]
K_W10 [2/5] K_W16 [4/5]
ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym [_W_2]
K_W06 [2/5]
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych podstaw kształcenia i wychowania; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii [_W_3]
K_W11 [2/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
test pisemny [_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości literatury przedmiotu i podstawowych zagadnień związanych z tematem w formie testu zawierającego pytania otwarte i zamknięte
_U_1 _W_1 _W_2 _W_3
analiza tekstów [_w_2]
sprawdzenie stopnia znajomości wybranych zagadnień przez studentów- przygotowanie materiałów do dyskusji
_K_1 _U_1 _U_2 _W_1
praca indywidualna i grupowa podczas zajęć [_w_3]
sprawdzenie, czy student potrafi przedstawić wstępną diagnozę indywidualną ucznia z zaburzeniami w uczeniu się, skonstruować program indywidualny oraz przebieg terapii korekcyjno-kompensacyjnej
_K_2 _U_1 _U_2 _W_1
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
practical classes [_w_1]
analiza tekstów z dyskusją; przedstawienie przez studentów efektów pracy pisemnej/ustnej -analiza przypadków praca indywidualna i grupowa podczas zajęć
16
przygotowanie materiałów do dyskusji, analiza literatury, dokumentów, indywidualnych programów i przebiegu terapii, aktywny udział w zajęciach
84 test pisemny [_w_1] analiza tekstów [_w_2] praca indywidualna i grupowa podczas zajęć [_w_3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)