Logic Field of study: Pedagogy
Programme code: 12-S2PE12.2017

Module name: Logic
Module code: 12-PE-S2-1L
Programme code: 12-S2PE12.2017
Semester:
  • summer semester 2018/2019
  • summer semester 2017/2018
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 3
Description:
Przedmiot logika umożliwia studentom zapoznanie z narzędziami logiki, aby dobrze go przygotować do pracy z uczniami. Problematyka zajęć ma nauczyć studenta krytycznego, ale rzetelnego badania wypowiedzi ucznia. Student powinien umieć ustalić, jakiej pomocy dziecko potrzebuje w czasie swojej edukacji (diagnostyka) i umiejętnie, wykorzystując wiedzę o pojęciach, korygować rozwój umysłowych reprezentacji
Prerequisites:
Zalecane: realizacje efektów kształcenia: psychologii poznawczej
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
potrafi zanalizować wypowiedzi urzędowe i potoczne, w tym wypowiedzi uczniów, na zdania sformułowane w języku logiki, ocenić ich poprawność syntaktyczną oraz potrafi dokonać oceny wnioskowań przeprowadzanych przez dzieci pod względem poprawności logicznej oraz umie prowadzić rzetelną dyskusję, potrafi nawiązać współpracę, korzystając z narzędzi logiki, z absolwentami innych dziedzin nauki [_K_1]
K_K01 [3/5] K_K04 [3/5] K_K07 [3/5] K_K08 [3/5]
potrafi posługiwać się narzędziami stosowanymi w logice, umie badać poprawność syntaktyczną zdań, formułować poprawne definicje, wyodrębniać poszczególne rodzaje pojęć, jasno formułować myśli oraz poprawnie uzasadniać swoje tezy oraz potrafi ustalać poprawne rozumowania [_U_1]
K_U02 [3/5] K_U03 [3/5] K_U04 [3/5] K_U05 [3/5] K_U06 [3/5] K_U07 [3/5] K_U08 [3/5] K_U09 [3/5] K_U10 [3/5] K_U11 [3/5]
student opanowuje podstawową terminologię logiczną, podstawy klasycznego rachunku zdaniowego, teorii zbiorów i teorii relacji, podstawy teorii komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem teorii dyskusji, zna współczesne koncepcje pojęć [_W_1]
K_W01 [3/5] K_W02 [3/5] K_W08 [3/5] K_W09 [3/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
egzamin pisemny [_w_1]
określenie stopnia znajomości treści wykładów, ocenieniu podlega też umiejętności definiowania nazw oraz określania, jaki rodzaj pojęcia budują dzieci w kolejnych fazach rozwoju intelektualnego
_K_1 _U_1 _W_1
kolokwium [_w_2]
ustalenie, czy student posiada wystarczające umiejętności: sprawdzania, czy wypowiedź jest poprawna syntaktycznie; sprawdzania metodą zerojedynkową, czy schemat zdania jest tezą logiki; sprawdzania, czy pewien ciąg zdań języka potocznego jest wnioskowaniem poprawnym logicznie. Ustala się też, czy student potrafi za pomocą trybów sylogistycznych określić związki zakresowe między nazwami.
_K_1 _U_1 _W_1
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [_fs_1]
Wykład dotyczy zagadnień podstawowych oraz wybranych zagadnień współcześnie analizowanych problemów
15
lektura literatury uzupełniającej
35 egzamin pisemny [_w_1]
practical classes [_fs_2]
Praktyczna analiza nazw i zdań języka potocznego i języka formalnego
15
rozwiązywanie zadań
35 kolokwium [_w_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)