Pedeutologia Field of study: Pedagogy
Programme code: 06-S2PE12.2014

Module name: Pedeutologia
Module code: O_P_II
Programme code: 06-S2PE12.2014
Semester: winter semester 2015/2016
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
Efekty tego modułu Pedeutologia zostaną zrealizowane przy pomocy wykładowej i ćwiczeniowej formy kształcenia. Treści kształcenia tego modułu zostały skoncentrowane wokół istotnych współczesnych problemów, związanych z pracą nauczyciela, takich jak: kondycja współczesnego nauczyciela - wychowawcy, jego powinności moralne i etyczne oraz specyfika nauczycielskiego profesjonalizmu.
Prerequisites:
Brak wymagań wstępnych
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student charakteryzuje różne perspektywy poznawcze w badaniu nauczyciela. [O_P_II_1]
K_W05 [1/5]
Student prezentuje uporządkowaną wiedzę na temat teorii wychowania, uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych. [O_P_II_2]
K_W12 [3/5]
Student przedstawia kondycję współczesnego nauczyciela. [O_P_II_3]
K_W15 [1/5]
Student wskazuje i uzasadnia powinności moralne i etyczne zawodu nauczyciela. [O_P_II_4]
K_W16 [1/5]
Student wyjaśnia specyfikę nauczycielskiego profesjonalizmu. [O_P_II_5]
K_U05 [1/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Projekt badawczy [O_P_w_II_1]
Studenci w zespołach realizują wycinkowe badania nad nauczycielem, dotyczące wybranych aspektów jego zawodowej funkcji, dokonują analizy pisemnej raportów z badań nad nauczycielem (rządowe, akademickie); w konstruowanym opracowaniu odwołują się do „Nauczycielskiego dekalogu” oraz przygotowują w formie pisemnej kryteria oceny pracy nauczyciela.
O_P_II_1 O_P_II_3 O_P_II_4 O_P_II_5
Praca pisemna - test zaliczeniowy [O_P_w_II_2]
Oceniana będzie wiedza z zakresu podstawowych faktów rozwoju subdyscypliny, znajomość różnorodnych ujęć osoby nauczyciela, współczesnych koncepcji kształcenia nauczycieli, etapów rozwoju zawodowego oraz koncepcji zawodowego profesjonalizmu nauczyciela.
O_P_II_1 O_P_II_2 O_P_II_3 O_P_II_4
Ocena aktywności w dyskusji grupowej [O_P_w_II_3]
Student studiuje zadane teksty i uczestniczy w problemowej dyskusji grupowej. Oceniana będzie częstotliwość wypowiadania się na zajęciach oraz jakość formułowanych argumentów oraz pytań i wątpliwości. Zaznaczenie aktywności studenta następuje na liście obecności za pomocą plusów.
O_P_II_2 O_P_II_5
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [O_P_II _fs_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej; Wykład problemowy, konwersatoryjny;
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowuje się do testu wiedzy (zaliczeniowego).
15
practical classes [O_P_II _fs_2]
Dyskusja, praca w grupach, analiza tekstu; projekt badawczy
15
Student przygotowuje prace pisemne w tym projekt badawczy.
15
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)