Logika Field of study: Pedagogy
Programme code: 06-S2PE12.2014

Module name: Logika
Module code: O_L_II
Programme code: 06-S2PE12.2014
Semester: summer semester 2014/2015
Language of instruction: Polish
Form of verification: course work
ECTS credits: 2
Description:
W module Logika zakłada się, że efekty kształcenia będą realizowane za pomocą wykładowej i ćwiczeniowej formy kształcenia. W ramach modułu studenci będą mieli możliwość wzbogacenia wiedzy i doskonalenia umiejętności odnośnie wykorzystania wiedzy z zakresu logiki do uzasadniania własnych tez, budowania argumentów, stosowania praw logiki w przeprowadzonych rozumowaniach.
Prerequisites:
brak wymagań wstępnych
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student przedstawia teorie naukowe, prawa naukowe oraz ich funkcje wewnątrz naukowe i społeczne, posługuje się terminologią używaną w naukach społecznych oraz w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym. [O_L_II_1]
K_W01 [2/5]
Student sprawnie porozumiewa się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzysta z nowoczesnych rozwiązań technologicznych. [O_L_II_2]
K_U03 [3/5]
Student potrafi określić zależności zachodzące pomiędzy zdaniami, wskazać strukturę wyrażenia języka naturalnego i określić kategorie składniowe jego części, zapisuje logiczne schematy zdań korzystając z symboliki klasycznego rachunku zdań (KRZ). Analizuje wypowiedzi pod kątem ich wieloznaczności i wyjaśnia, na czym ewentualna amfibolia polega. Jest w stanie sprawdzić, czy formuła jest prawem logiki (tautologią). Potrafi zapisać schemat wnioskowania, a następnie zbadać jego poprawność formalną i przedyskutować poprawność materialną. Potrafi dokonać klasyfikacji dowolnego zbioru oraz przeanalizować poprawność dowolnego podziału, określić typ definicji, ocenić jej poprawność, a także samodzielnie zaproponować definicję dowolnego pojęcia. Wykorzystuje terminologię z zakresu logiki do uzasadniania swoich tez; dostrzega stosowane prawa logiki w przeprowadzanych przez siebie rozumowaniach. [O_L_II_3]
K_U04 [2/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Praca pisemna I [O_L_w_II_1]
Indywidualne kolokwium zaliczeniowe
O_L_II_1 O_L_II_2
Praca pisemna II [O_L_w_II_2]
Indywidualne kolokwia zaliczeniowe
O_L_II_1 O_L_II_3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [O_L_II_fs_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą.
15 Praca pisemna I [O_L_w_II_1]
practical classes [O_L_II _fs_2]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy
15
Student przygotowuje się do pracy zaliczeniowej
15 Praca pisemna II [O_L_w_II_2]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)