Praktyczna nauka języka francuskiego III
Field of study: Philology (Romance Philology)
Programme code: 02-S2FLR12.2017

Module name: | Praktyczna nauka języka francuskiego III |
---|---|
Module code: | 02-FL-RM-S2-PNJF-3 |
Programme code: | 02-S2FLR12.2017 |
Semester: | winter semester 2018/2019 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 5 |
Description: | Celem modułu jest zapoznanie studenta z następującym zakresem tematów:
Język pisany:
Redagowanie wypowiedzi pisemnych na tematy związane z tematami konwersacji.
Ćwiczenia z konwersacji:
Swobodna wypowiedź i dyskusja na tematy ogólne i specjalistyczne.
Celem zajęć jest poszerzenie i rozbudowanie wiedzy dotyczącej wybranych zagadnień gramatycznych :
- użycie trybów i czasów w tekstach (passé composé # imparfait. #plus que parfait)
- mowa zależna i niezależna
- ćwiczenia tłumaczeniowe dotyczące zdań złożonych
- rzeczownik i przymiotnik
- rodzaj rzeczowników francuskich problematycznych dla polaków, rzeczowniki występujące tylko w liczbie mnogiej, rzeczowniki zmieniające znaczenie w zależności od rodzajnika
- miejsce przymiotnika w zdaniu i zmiana jego znaczenia w zależności od miejsca względem rzeczownika
- liczba mnoga rzeczowników i przymiotników złożonych |
Prerequisites: | Znajomość języka francuskiego na poziomie C2 |
Key reading: | 1.Abbadie Ch., Chovelon B., Morsel M.-H., L’expression française écrite et orale. 1988, Presses Universitaires de Grenoble.
2.Cadiot-Cueilleron J., Frayssinhes J.-P., Klotz L. i in., Grammaire 350 exercices. Niveau supérieur. 1992, Collection « Exerçons-nous ». Paris, Hachette.
3. Dąmbska-Prokop U., Nowa gramatyka języka francuskiego.1994, Viridis / Educator, Kraków – Częstochowa.
4. Grevisse M., Cours d’analyse grammaticale. 1969, 6e édition, Bruxelles, Éd. Duculot.
6. Grevisse M., Précis de grammaire française. 1990, 29e édition, Bruxelles, Éd. Duculot.
7. Grevisse M., Nouveaux exercices français. 1977, 2e édition, Bruxelles, Éd. Duculot.
8. Hanse J., Nouveau dictionnaire des difficultés du français moderne. 1991, Paris, Éd. Duculot.
9. Mauger G., Grammaire pratique du français d’aujourd’hui. 1968, Paris, Éd. Hachette.
10. Michalak M., Exercices de grammaire usuelle du français. 1987, Warszawa, PWN.
11. Platkow A., Jaworowski M., Gramatyka języka francuskiego w ćwiczeniach. 1990, Warszawa, Wyd. Szkolne i Pedagogiczne.
|
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
is aware of the importance of constant practice in the development of communication skills and vocabulary [K05] |
K_K05 [4/5] |
uses efficiently a wide lexical and grammatical resource in different contexts and communicative situations involving various spheres of life
[U01] |
K_U01 [3/5] |
formulates fluent and spontaneous expressions associated with topics related to various aspects of social life [U02] |
K_U02 [5/5] |
uses freely the vocabulary and expressions that characterize academic language [U05] |
K_U05 [3/5] |
can communicate easily and discuss and is able to efficiently defend his arguments in a dispute [U09] |
K_U09 [4/5] |
has wide, advanced and organized general knowledge of the field of philology [W02] |
K_W02 [4/5] |
knows business terminology [W12] |
K_W12 [4/5] |
has a broaden knowledge on a range of features of a special language [W14] |
K_W14 [4/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Praca na zajęciach [w-1] | studenci biorą czynny udział na zajęciach |
K05 |
zaliczenie [w-2] | Ewaluacja ustna |
U01 |
Egzamn [w-3] | Ewaluacja ustna |
U01 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
practical classes [f-1] | Konwersacja.
Prezentacje multimedialne na wybrany przez studentów temat. Dyskusje na temat prezentacji. Ćwiczenia z zakresu języka pisanego związane z tematem prezentacji
|
20 | Przygotowywanie prezentacji multimedialnej na wybrany przez siebie temat |
30 |
Praca na zajęciach [w-1] |
practical classes [f-2] | praca z tekstami ilustrującymi omawiane zagadnienie gramatyczne |
20 | ćwiczenia praktyczne tłumaczeniowe uwzględniające poruszane zagadnienie |
30 |
Praca na zajęciach [w-1] |
practical classes [f-3] | ćwiczenia praktyczne tłumaczeniowe uwzględniające poruszane zagadnienie |
20 | studenci tłumaczą zdania lub fragmenty z przygotowują z uwzględnieniem danego problemu gramatycznego |
30 |
Egzamn [w-3] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |