Didactic Practicum in Teaching Mathematics I
Field of study: Mathematics
Programme code: 03-S1MT12.2016
| Module name: | Didactic Practicum in Teaching Mathematics I |
|---|---|
| Module code: | 03-MO1S-15-PDMa1 |
| Programme code: | 03-S1MT12.2016 |
| Semester: | summer semester 2017/2018 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | course work |
| ECTS credits: | 3 |
| Description: | Celem praktyki dydaktycznej w szkole jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno – wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki matematyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym. Praktyka odbywa się równolegle z realizacją modułu DMat2.
W trakcie praktyki następuje kształtowanie kompetencji dydaktycznych przez:
1) zapoznanie się ze specyfiką szkół, w których odbywana jest praktyka dydaktyczna, w szczególności poznanie realizowanych przez szkołę zadań dydaktycznych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji;
2) obserwowanie aktywności uczniów oraz wszelkich czynności podejmowanych przez nauczyciela szkoły w toku prowadzonych przez niego lekcji (zajęć);
|
| Prerequisites: | brak
|
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Posiada wiedzę z zakresu dydaktyki matematyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej, popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystywaniu [PDMa1_1] |
KN_W01 [2/5] |
Posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły, w tym do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów [PDMa1_2] |
KN_W11 [3/5] |
Wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów [PDMa1_3] |
KN_W13 [3/5] |
Umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces [PDMa1_4] |
KN_W03 [1/5] |
Jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela [PDMa1_5] |
KN_W05 [2/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| aktywność na zajęciach [PDMa1_w_1] | Weryfikacja umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki matematyki (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną
|
PDMa1_1 |
| prace pisemne [PDMa1_w_2] | Weryfikacja umiejętności obserwowania i planowania lekcji matematyki (II etap edukacyjny |
PDMa1_1 |
| Obserwowanie lekcji matematyki [PDMa1_w_3] | Weryfikacja umiejętności współdziałania z opiekunem praktyk, planowania oraz omawiania lekcji matematyki (II etap edukacyjny) |
PDMa1_1 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| internship [PDMa1_fs_1] | obserwacja lekcji prowadzonej przez nauczyciela, analiza lekcji w toku dyskusji |
60 | opracowywanie notatki hospitacyjnej i scenariusza metodycznego lekcji |
10 |
aktywność na zajęciach [PDMa1_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||