Programowanie w języku C++ Field of study: Computer Science
Programme code: 08-N1INI12.2016

Module name: Programowanie w języku C++
Module code: 08-IO1N-13-PwJC++
Programme code: 08-N1INI12.2016
Semester: summer semester 2017/2018
Language of instruction: Polish
Form of verification: exam
ECTS credits: 5
Description:
Celem zajęć jest rozszerzenie umiejętności programowania obiektowego z wykorzystaniem języka C++ oraz zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie wykorzystania zaawansowanych elementów tego języka. Zajęcia realizowane w ramach modułu mają zaowocować zdolnością planowego i systematycznego konstruowania rozbudowanych obiektowych aplikacji w języku C++, wykorzystujących graficzny interfejs użytkownika, budowany z wykorzystaniem bibliotek VCL oraz Qt.
Prerequisites:
Dobra znajomość podstaw programowania strukturalnego i obiektowego.
Key reading:
(no information given)
Learning outcome of the module Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5]
Student posiada kompetencje w zakresie pracy grupowej nad projektem, przejawiające się w umiejętności przedsiębiorczego planowania podzadań, metod ich realizacji oraz zarządzania współdzielonym kodem aplikacji. [PwJC++-K_8]
K_1_A_I_K03 [1/5] K_1_A_I_K06 [1/5] K_1_A_I_K05 [1/5]
Student rozumie potrzebę i potrafi rozwijać swoje kompetencje zawodowe, w tym kompetencje w zakresie współdziałania z użytkownikiem w zakresie ustalania i formułowania wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych. [PwJC++-K_9]
K_1_A_I_K01 [1/5] K_1_A_I_K02 [1/5]
Student potrafi definiować klasy, tworzyć obiekty, budować odpowiednie konstruktory, potrafi stosować dziedziczenie jedno i wielobazowe, związki całość-część, potrafi poprawnie je stosować. Student potrafi wykorzystywać polimorfizm, stosować metody wirtualne oraz potrafi umiejętnie budować klasy abstrakcyjne i bazujące na nich hierarchie klas. [PwJC++-U_4]
K_1_A_I_U15 [2/5] K_1_A_I_U16 [2/5] K_1_A_I_U17 [2/5]
Student potrafi wykorzystywać operatory przeciążone, umie budować klasy je wykorzystujące, potrafi wykorzystać klasy szablonowe oraz umie programować z wykorzystaniem biblioteki STL. Student potrafi wykorzystywać dynamiczne struktury danych, umie zarządzać pamięcią za pośrednictwem wskaźników. [PwJC++-U_5]
K_1_A_I_U16 [1/5] K_1_A_I_U23 [1/5] K_1_A_I_U17 [1/5]
Student potrafi budować aplikacje GUI, potrafi dobierać odpowiednie dobierać odpowiednie komponenty graficzne i kreatywnie je stosować. Student stosuje programowanie sterowane zdarzeniami, definiuje procedury obsługi zdarzeń. Poprawnie programuje podstawowe operacje graficzne, wykorzystuje elementy multimedialne [PwJC++-U_6]
K_1_A_I_U23 [1/5] K_1_A_I_U19 [1/5]
Student posiada właściwe umiejętności w zakresie analizy, projektowania i programowania —potrafi dobrać metodykę właściwą dla realizacji zadania programistycznego i zastosować ją w praktyce, wykorzystuje podejście obiektowe na etapie analizy, projektu oraz programowania. [PwJC++-U_7]
K_1_A_I_U01 [1/5] K_1_A_I_U02 [1/5] K_1_A_I_U03 [1/5]
Student zna koncepcję obiektowego, wie jak powinna być poprawnie zbudowana kompletna klasa, rozumie znaczenie i rolę jej elementów, zna koncepcję dziedziczenia jedno i wielobazowego, związków całość-część, rozróżnia poprawnie przypadki ich zastosowania. Student rozumie koncepcję polimorfizmu, zna zasady wykorzystania metod wirtualnych oraz rozumie koncepcje klas abstrakcyjnych. [PwJC++-W_1]
K_1_A_I_W04 [1/5] K_1_A_I_W09 [1/5] K_1_A_I_W10 [3/5]
Student zna zasady przeciążania operatorów, rozróżnia ich rodzaje, rozumie przypadki ich stosowania. Rozumie zasady dynamicznego zarządzania pamięcią, obsługę wyjątków, budowanie rekurencyjnych struktur danych. Rozumie koncepcję klas szablonowych, zna zasady ich budowania, zna podstawowe elementy biblioteki STL i rozumie konteksty ich zastosowania. [PwJC++-W_2]
K_1_A_I_W09 [1/5] K_1_A_I_W12 [3/5] K_1_A_I_W10 [1/5]
Student rozumie koncepcję programowania sterowanego zdarzeniami w środowiskach, rozróżnia podstawowe komponenty GUI oraz zna zasady ich wykorzystania, zna zasady tworzenia, wie jak programować operacje graficzne i jak wykorzystywać grafikę w aplikacjach. Zna zasady tworzenia GUI z wykorzystaniem bibliotek VCL i Qt. [PwJC++-W_3]
K_1_A_I_W12 [1/5] K_1_A_I_W14 [3/5] K_1_A_I_W15 [1/5]
Type Description Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related
Egzamin [PwJC++_w_1]
Rozwiązanie zadań polegających na napisaniu wybranych fragmentów programów, pozwalających na sprawdzenie wiedzy, umiejętności w zakresie programowania obiektowego.
PwJC++-U_4 PwJC++-U_5 PwJC++-U_6 PwJC++-U_7 PwJC++-W_1 PwJC++-W_2 PwJC++-W_3
Prace kontrolne [PwJC++_w_2]
Kolokwia sprawdzające wiedzę i umiejętności w zakresie poszczególnych działów kształcenia w zakresie programowania obiektowego.
PwJC++-U_4 PwJC++-U_5 PwJC++-U_6 PwJC++-U_7 PwJC++-W_1 PwJC++-W_2 PwJC++-W_3
Sprawozdania grupowe [PwJC++_w_3]
Realizacja projektów pozwalających na sprawdzenie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji w zakresie stosowania podejścia obiektowego w grupowym rozwiązywania praktycznych problemów.
PwJC++-K_8 PwJC++-K_9 PwJC++-U_4 PwJC++-U_5 PwJC++-U_6 PwJC++-U_7 PwJC++-W_1 PwJC++-W_2 PwJC++-W_3
Form of teaching Student's own work Assessment of the learning outcomes
Type Description (including teaching methods) Number of hours Description Number of hours
lecture [PwJC++_fs_1]
Przekazanie treści modułu w formie werbalnej, omówienie przykładowych problemów, metod ich rozwiązania, dyskusja możliwych wariantów rozwiązania. Szczegółowa analiza i dyskusja zagadnień trudnych, wskazanie elementów pracy indywidualnej oraz dodatkowych źródeł informacji w postaci strony internetowej modułu, wykorzystanie elementów kształcenia na odległość.
30
(no information given)
30 Egzamin [PwJC++_w_1]
laboratory classes [PwJC++_fs_2]
Systematyczne rozwijanie umiejętności i kompetencji w zakresie programowania obiektowego, poprzez rozwiązywanie kolejnych problemów programistycznych pod nadzorem i ze wsparciem prowadzących, bazujące na zdobytej wiedzy.
30
Rozwiązanie dodatkowo określonych zadań programistycznych w trybie indywidualnym, pogłębiające wiedzę, umiejętności i kompetencje, bazujące na stronie internetowej modułu. Realizacja grupowego projektu programistycznego, rozwijającego umiejętności oraz kompetencje w zakresie programowania i pracy grupowej.
60 Prace kontrolne [PwJC++_w_2] Sprawozdania grupowe [PwJC++_w_3]
Attachments
Module description (PDF)
Information concerning module syllabuses might be changed during studies.
Syllabuses (USOSweb)
Semester Module Language of instruction
(no information given)